Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand hoe druk SuC Amsterdam is op zaterdag rond 15 a 16 uur? Wil dan eigenlijk gaan laden daar.

Niet verder vertellen, maar Amsterdam is na goede faciliteiten voor de taxi's elders en uitbreiding naar 10 stalls wel druk maar kent zelden nog wachttijden. En zaterdagmiddag als iedereen bij de Appie is of naast het hockeyveld staat kun je je daar helemaal suf laden. En er is ook nog een batterij 32 ampère laders beschikbaar mocht je ondertussen nog naar een concert willen gaan. Nogmaals: Niet verder vertellen.
 
Klinkt goed. En ach, eventjes moeten wachten is ook niet erg, maar een half uur stil staan zonder te laden zou wel jammer zijn. Ik moet ook gewoon weer door daarna. Kom er terug ook wel langs en dat red ik ook wel, maar dan is het laat op de avond, dus dan ga ik liever op de heenweg bijladen. Even 50-100 km extra laden is al voldoende.

En 32A laders: dan ga ik spijt krijgen van het feit dat ik bezuinigd heb en dus maar 1 Charger heb ;)
 
Ik loof een fles champagne uit voor diegene die het eerst op deze draad correct weet aan te geven waar de volgende Supercharger in Nederland komt. En twee flessen als daarbij ook correct wordt aangegeven hoeveel stalls er dan worden geplaatst.
Vereiste nauwkeurigheid is <2 kilometer.
Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden en de jury heeft altijd gelijk.
 
Van der Valk restaurants zijn al een verdenking waard natuurlijk. Er komt een nieuwe Van der Valk op de kruising van de A8 en de A10, bij Oostzaan. Misschien wat dicht bij SeC Amsterdam, maar wel op een goede locatie voor een rit via de A7 naar het noorden en ik heb wel gekkere combinaties van SuC's bij een stad gezien.

Maar doe mij liever een biertje dan champagne. Een Duveltje bij voorkeur, geen Heineken. Het verwijderde plaatje van Dirk's oncoloog (hoop trouwens wel dat alles OK met je is Dirk) is me in dat opzicht nog in het geheugen gegrift.
 
Ik loof een fles champagne uit voor diegene die het eerst op deze draad correct weet aan te geven waar de volgende Supercharger in Nederland komt. En twee flessen als daarbij ook correct wordt aangegeven hoeveel stalls er dan worden geplaatst.
Vereiste nauwkeurigheid is <2 kilometer.
Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden en de jury heeft altijd gelijk.

Van der Valk - Groningen met 8 stalls ergens in maart 2016
 
Ik loof een fles champagne uit voor diegene die het eerst op deze draad correct weet aan te geven waar de volgende Supercharger in Nederland komt. En twee flessen als daarbij ook correct wordt aangegeven hoeveel stalls er dan worden geplaatst.
Vereiste nauwkeurigheid is <2 kilometer.
Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden en de jury heeft altijd gelijk.

Van der Valk Ridderkerk/Barendrecht met 8 stalls (whisfull thinking wellicht)
 
Dan is vdValk Zuidbroek ook een goede kandidaat (wel vlak aan de A7) en die kan ook een stukje dekking Noord-Duitsland pakken. Net als Emsburen een stukje NL pakt.

Er wordt op dit moment ook een nieuwe VD Valk gebouwd bij P+R Hoogkerk, direct naast de A7 en tegen het Julianaplein aan. Perfecte locatie! En aangezien het toch nieuwbouw is kunnen ze wel direct een Supercharger plaatsen. :biggrin:

Ik denk dat als Tesla nog een aantal Superchargers plaatst, Nederland wel voorzien is voor de lange-afstanden en het dan vooral nog om de dichtheid gaat. Knooppunt Julianaplein voor de A7/A28 en route richting Duitsland, knooppunt Joure is ook een mooie plek (of Heerenveen) en centraal ergens nog bij Utrecht.