BobbyKings
S85D > M3P > S Plaid
Van der valk blijdorp Rotterdam, 8 stalls, vlak achter de bp met chademo lader.
Lijkt mij een heeeeeele goede! Als dit hem wordt een bonusfles!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Van der valk blijdorp Rotterdam, 8 stalls, vlak achter de bp met chademo lader.
Van der valk blijdorp Rotterdam, 8 stalls, vlak achter de bp met chademo lader.
Van der valk blijdorp Rotterdam, 8 stalls, vlak achter de bp met chademo lader.
SuC Amsterdam is wel goed te doen qua drukte op dit tijdstip. Constant wel een paar vrije stalls. Nu zijn er 4 of 5 vrij volgens mij. Tesla lounge is ook wel een erg leuke extra.
Just made it to Amsterdam :smile:
Als je dat scherm eenmaal hebt, met die 0km, dan kun je nog zo'n 15km afleggen als je rustig rijdt... daarna pas duwen :biggrin:Een echte daredevil! :scared:
Niet mijn ding om +2000 kilogrammen vooruit te duwen.
Als je dat scherm eenmaal hebt, met die 0km, dan kun je nog zo'n 15km afleggen als je rustig rijdt... daarna pas duwen :biggrin:
Hij geeft niet aan hoe ver je van het echte nulpunt vandaan bent. Maar het gele vermogenslijntje in de powermeter zakt wel steeds verder... dus toch iets van indicatie...Ja dat klopt wel, maar hij geeft niet aan hoeveel onder 0 je al bent. Dus wordt steeds spannender. En dan is het grote logo van Tesla boven de Superchargers of het licht van de Ziggo Dome als een ster van Bethlehem. Of zoiets.
View attachment 104237 het is triest weer hier in Urmond, maar zo'n plaatje maakt het weer een stuk vrolijker
Zo was Zwolle net ook. Weinig feestje aan, laden met 70A ;(
View attachment 104237 het is triest weer hier in Urmond, maar zo'n plaatje maakt het weer een stuk vrolijker
Kort geleden was er het bericht dat er nog 4 SuC's in NL gepland zijn bij vdValks, daarmee zouden we op 82 komen (9X8 + 1X10). Als die op korte termijn komen dan is het verschil met Noorwegen goedgemaakt...NL is inderdaad onderbedeeld.
Dit weekend geladen in Duitsland, Moers, geen Tesla's, in Kamen, twee Tesla's doch dat was op Zaterdag rond 17.30 wat normaal de drukste periode is en in Emsburen vandaag om 15.00 tot 16.00, twee Tesla's (één rode uit NL tel ik maar mee) die net weg reden, heb er vervolgens een dik uur alleen gestaan.
Als je de locaties in NL bekijkt dan vraag ik me af hoe het over 2 jaar is als de Model 3 er zal zijn.
Als deze de optie Supercharger er bij krijgen dan zal het dringen worden.
Ik ben er niet gerust op dat Tesla zal blijven investeren nu het klimaat akkoord er door is, in veel andere landen zal de druk op Tesla veel groter zijn het netwerk uit te breiden.
Het werd altijd gemeld dat afhankelijk van het aantal Tesla's men het netwerk zou uitrollen.
Dat heb ik niet echt uit zien komen, althans nog (steeds) niet!
Noorwegen heeft op dit moment zo'n 8000 Tesla's rond rijden.
Nederland 4400.
Aantal superchargers in Noorwegen 150 superchargers.
NL 48 (6x8).
Ik heb de supercharger in aanbouw in Noorwegen niet meegenomen.
Ik vergelijk nu echte Tesla landen met elkaar en vind dat NL qua capacities onderbedeeld is.
Het argument destination chargers begrijp ik wel maar als ik terug kom vanuit het buitenland of een rit cross country maak zal ik het prettig vinden even snel iets te laden om door te rijden naar huis om daar m'n MS verder te laden.
Als ik dan de vergelijking Frankrijk NL, Duitsland NL of VK NL maak dan is de verhouding echt krom.
Factor 9 en hoger!
De MS zal als er niets veranderd een minder prettige bijkomstigheid hebben, niet alleen langzaam laden omdat we per twee tegelijk laden maar ook nog eens wachten tot er plaats is!
Kunnen we invloed hebben op de plannen van Tesla?
Tesla loopt nu achter de plannen aan, en als er niets gebeurd dat wint waterstof hier het pleidooi en staan wij te wachten omdat het gewoon te druk is.
En als de buitenlandse Tesla's eens echt willen superchargen?
Duitsland is klaar voor Model 3 maar als die het begrip destination Charging gaan toepassen is het raak over de grens.
Het alternatief is FastNed maar dat druist in tegen m'n rechtsgevoel, ik supercharge alleen in het buitenland of op weg naar huis en zo zijn m'n twee Tesla's aan mij verkocht en ook omdat het snel gaat.
Men adverteert ook met in 40 minuten 80% vol maar dat is als je alleen staat.
Velen hebben in 2013 en 2014 betaald voor de optie levenslang gratis laden zonder de term destination charging.
Waar worden de beslissingen voor de uitrol in voor NL gemaakt?
In Amsterdam? Is dat dan de reden dat men langzaam uitrolt in de NL, bang dat men zichzelf teveel toebedeelt en men dus NL "ontziet"?
Ik weet dat het bovenstaande nogal negatief over komt maar ik ben echt ongerust dat het niet goed komt, investeren in een MS van €135.000 met de verwachting zoals hierboven voelt mij niet goed aan.
Ik ben hopelijk niet de enige die er zo over denkt.
Het is een geweldige auto doch het plezier kan wel eens negatief beïnvloed worden en hoop echt dat men op tijd ingrijpt.
NL is inderdaad onderbedeeld.
Dit weekend geladen in Duitsland, Moers, geen Tesla's, in Kamen, twee Tesla's doch dat was op Zaterdag rond 17.30 wat normaal de drukste periode is en in Emsburen vandaag om 15.00 tot 16.00, twee Tesla's (één rode uit NL tel ik maar mee) die net weg reden, heb er vervolgens een dik uur alleen gestaan.
Als je de locaties in NL bekijkt dan vraag ik me af hoe het over 2 jaar is als de Model 3 er zal zijn.
Als deze de optie Supercharger er bij krijgen dan zal het dringen worden.
Ik ben er niet gerust op dat Tesla zal blijven investeren nu het klimaat akkoord er door is, in veel andere landen zal de druk op Tesla veel groter zijn het netwerk uit te breiden.
Het werd altijd gemeld dat afhankelijk van het aantal Tesla's men het netwerk zou uitrollen.
Dat heb ik niet echt uit zien komen, althans nog (steeds) niet!
Noorwegen heeft op dit moment zo'n 8000 Tesla's rond rijden.
Nederland 4400.
Aantal superchargers in Noorwegen 150 superchargers.
NL 48 (6x8).
Ik heb de supercharger in aanbouw in Noorwegen niet meegenomen.
Ik vergelijk nu echte Tesla landen met elkaar en vind dat NL qua capacities onderbedeeld is.
Het argument destination chargers begrijp ik wel maar als ik terug kom vanuit het buitenland of een rit cross country maak zal ik het prettig vinden even snel iets te laden om door te rijden naar huis om daar m'n MS verder te laden.
Als ik dan de vergelijking Frankrijk NL, Duitsland NL of VK NL maak dan is de verhouding echt krom.
Factor 9 en hoger!
De MS zal als er niets veranderd een minder prettige bijkomstigheid hebben, niet alleen langzaam laden omdat we per twee tegelijk laden maar ook nog eens wachten tot er plaats is!
Kunnen we invloed hebben op de plannen van Tesla?
Tesla loopt nu achter de plannen aan, en als er niets gebeurd dat wint waterstof hier het pleidooi en staan wij te wachten omdat het gewoon te druk is.
En als de buitenlandse Tesla's eens echt willen superchargen?
Duitsland is klaar voor Model 3 maar als die het begrip destination Charging gaan toepassen is het raak over de grens.
Het alternatief is FastNed maar dat druist in tegen m'n rechtsgevoel, ik supercharge alleen in het buitenland of op weg naar huis en zo zijn m'n twee Tesla's aan mij verkocht en ook omdat het snel gaat.
Men adverteert ook met in 40 minuten 80% vol maar dat is als je alleen staat.
Velen hebben in 2013 en 2014 betaald voor de optie levenslang gratis laden zonder de term destination charging.
Waar worden de beslissingen voor de uitrol in voor NL gemaakt?
In Amsterdam? Is dat dan de reden dat men langzaam uitrolt in de NL, bang dat men zichzelf teveel toebedeelt en men dus NL "ontziet"?
Ik weet dat het bovenstaande nogal negatief over komt maar ik ben echt ongerust dat het niet goed komt, investeren in een MS van €135.000 met de verwachting zoals hierboven voelt mij niet goed aan.
Ik ben hopelijk niet de enige die er zo over denkt.
Het is een geweldige auto doch het plezier kan wel eens negatief beïnvloed worden en hoop echt dat men op tijd ingrijpt.