Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga vanmiddag vanuit het schilderachtige Noord-Holland richting de SuC Eindhoven. Ben uitstekend geïnstrueerd door jullie en mijn hele gezin zal straks gefocust zijn op de N2. Doet me denken aan Youp van 't Hek met zijn grap over de periferique...("Hoe heet dat dorpje ook alweer waar we heen moeten? Lyon! O, dan moesten we er daar vanaf"). Hoe dan ook, ik heb hier boven verontrustende foto's gezien van deze SuC, qua drukte. Ik hoop dat de ontmaagdingsrituelen inmiddels achter de rug zijn, maar voor de zekerheid bij deze een vriendelijk verzoek om vanmiddag tussen 17:00 en 18:00 weg te blijven. Dank u.
 
SuC Amsterdam is wel goed te doen qua drukte op dit tijdstip. Constant wel een paar vrije stalls. Nu zijn er 4 of 5 vrij volgens mij. Tesla lounge is ook wel een erg leuke extra.

Just made it to Amsterdam :smile:

DSC_1992.JPG
 
Als je dat scherm eenmaal hebt, met die 0km, dan kun je nog zo'n 15km afleggen als je rustig rijdt... daarna pas duwen :biggrin:

Ja dat klopt wel, maar hij geeft niet aan hoeveel onder 0 je al bent. Dus wordt steeds spannender. En dan is het grote logo van Tesla boven de Superchargers of het licht van de Ziggo Dome als een ster van Bethlehem. Of zoiets.
 
Ja dat klopt wel, maar hij geeft niet aan hoeveel onder 0 je al bent. Dus wordt steeds spannender. En dan is het grote logo van Tesla boven de Superchargers of het licht van de Ziggo Dome als een ster van Bethlehem. Of zoiets.
Hij geeft niet aan hoe ver je van het echte nulpunt vandaan bent. Maar het gele vermogenslijntje in de powermeter zakt wel steeds verder... dus toch iets van indicatie... :rolleyes:
 
Zo was Zwolle net ook. Weinig feestje aan, laden met 70A ;(

Luxe probleem ;)

Maar serieus, ik merk ook steeds vaker dat ik als tweede aan een SuC setje hang.
Natuurlijk komen er steeds meer Tesla's op de weg maar krijg ook het gevoel dat we steeds meer gebruik gaan maken van de SuC's.. Ook vaak één of twee buitenlandse Tesla's die je er ziet.
Deels positive ontwikkeling maar hoop ook dat Tesla door blijft gaan met het plaatsen van steeds meer SuC's en niet alleen kijkt naar de circa 150 kilometer die er tussen zit.

In dat geval moet iedereen elke SuC hebben en kan er niet voor kiezen om bij een drukke SuC even door te rijden naar de volgende.
 
NL is inderdaad onderbedeeld.

Dit weekend geladen in Duitsland, Moers, geen Tesla's, in Kamen, twee Tesla's doch dat was op Zaterdag rond 17.30 wat normaal de drukste periode is en in Emsburen vandaag om 15.00 tot 16.00, twee Tesla's (één rode uit NL tel ik maar mee) die net weg reden, heb er vervolgens een dik uur alleen gestaan.

Als je de locaties in NL bekijkt dan vraag ik me af hoe het over 2 jaar is als de Model 3 er zal zijn.

Als deze de optie Supercharger er bij krijgen dan zal het dringen worden.
Ik ben er niet gerust op dat Tesla zal blijven investeren nu het klimaat akkoord er door is, in veel andere landen zal de druk op Tesla veel groter zijn het netwerk uit te breiden.

Het werd altijd gemeld dat afhankelijk van het aantal Tesla's men het netwerk zou uitrollen.
Dat heb ik niet echt uit zien komen, althans nog (steeds) niet!

Noorwegen heeft op dit moment zo'n 8000 Tesla's rond rijden.
Nederland 4400.
Aantal superchargers in Noorwegen 150 superchargers.
NL 48 (6x8).
Ik heb de supercharger in aanbouw in Noorwegen niet meegenomen.
Ik vergelijk nu echte Tesla landen met elkaar en vind dat NL qua capacities onderbedeeld is.
Het argument destination chargers begrijp ik wel maar als ik terug kom vanuit het buitenland of een rit cross country maak zal ik het prettig vinden even snel iets te laden om door te rijden naar huis om daar m'n MS verder te laden.

Als ik dan de vergelijking Frankrijk NL, Duitsland NL of VK NL maak dan is de verhouding echt krom.
Factor 9 en hoger!

De MS zal als er niets veranderd een minder prettige bijkomstigheid hebben, niet alleen langzaam laden omdat we per twee tegelijk laden maar ook nog eens wachten tot er plaats is!
Kunnen we invloed hebben op de plannen van Tesla?
Tesla loopt nu achter de plannen aan, en als er niets gebeurd dat wint waterstof hier het pleidooi en staan wij te wachten omdat het gewoon te druk is.
En als de buitenlandse Tesla's eens echt willen superchargen?
Duitsland is klaar voor Model 3 maar als die het begrip destination Charging gaan toepassen is het raak over de grens.

Het alternatief is FastNed maar dat druist in tegen m'n rechtsgevoel, ik supercharge alleen in het buitenland of op weg naar huis en zo zijn m'n twee Tesla's aan mij verkocht en ook omdat het snel gaat.
Men adverteert ook met in 40 minuten 80% vol maar dat is als je alleen staat.

Velen hebben in 2013 en 2014 betaald voor de optie levenslang gratis laden zonder de term destination charging.

Waar worden de beslissingen voor de uitrol in voor NL gemaakt?

In Amsterdam? Is dat dan de reden dat men langzaam uitrolt in de NL, bang dat men zichzelf teveel toebedeelt en men dus NL "ontziet"?

Ik weet dat het bovenstaande nogal negatief over komt maar ik ben echt ongerust dat het niet goed komt, investeren in een MS van €135.000 met de verwachting zoals hierboven voelt mij niet goed aan.

Ik ben hopelijk niet de enige die er zo over denkt.

Het is een geweldige auto doch het plezier kan wel eens negatief beïnvloed worden en hoop echt dat men op tijd ingrijpt.
 
NL is inderdaad onderbedeeld.

Dit weekend geladen in Duitsland, Moers, geen Tesla's, in Kamen, twee Tesla's doch dat was op Zaterdag rond 17.30 wat normaal de drukste periode is en in Emsburen vandaag om 15.00 tot 16.00, twee Tesla's (één rode uit NL tel ik maar mee) die net weg reden, heb er vervolgens een dik uur alleen gestaan.

Als je de locaties in NL bekijkt dan vraag ik me af hoe het over 2 jaar is als de Model 3 er zal zijn.

Als deze de optie Supercharger er bij krijgen dan zal het dringen worden.
Ik ben er niet gerust op dat Tesla zal blijven investeren nu het klimaat akkoord er door is, in veel andere landen zal de druk op Tesla veel groter zijn het netwerk uit te breiden.

Het werd altijd gemeld dat afhankelijk van het aantal Tesla's men het netwerk zou uitrollen.
Dat heb ik niet echt uit zien komen, althans nog (steeds) niet!

Noorwegen heeft op dit moment zo'n 8000 Tesla's rond rijden.
Nederland 4400.
Aantal superchargers in Noorwegen 150 superchargers.
NL 48 (6x8).
Ik heb de supercharger in aanbouw in Noorwegen niet meegenomen.
Ik vergelijk nu echte Tesla landen met elkaar en vind dat NL qua capacities onderbedeeld is.
Het argument destination chargers begrijp ik wel maar als ik terug kom vanuit het buitenland of een rit cross country maak zal ik het prettig vinden even snel iets te laden om door te rijden naar huis om daar m'n MS verder te laden.

Als ik dan de vergelijking Frankrijk NL, Duitsland NL of VK NL maak dan is de verhouding echt krom.
Factor 9 en hoger!

De MS zal als er niets veranderd een minder prettige bijkomstigheid hebben, niet alleen langzaam laden omdat we per twee tegelijk laden maar ook nog eens wachten tot er plaats is!
Kunnen we invloed hebben op de plannen van Tesla?
Tesla loopt nu achter de plannen aan, en als er niets gebeurd dat wint waterstof hier het pleidooi en staan wij te wachten omdat het gewoon te druk is.
En als de buitenlandse Tesla's eens echt willen superchargen?
Duitsland is klaar voor Model 3 maar als die het begrip destination Charging gaan toepassen is het raak over de grens.

Het alternatief is FastNed maar dat druist in tegen m'n rechtsgevoel, ik supercharge alleen in het buitenland of op weg naar huis en zo zijn m'n twee Tesla's aan mij verkocht en ook omdat het snel gaat.
Men adverteert ook met in 40 minuten 80% vol maar dat is als je alleen staat.

Velen hebben in 2013 en 2014 betaald voor de optie levenslang gratis laden zonder de term destination charging.

Waar worden de beslissingen voor de uitrol in voor NL gemaakt?

In Amsterdam? Is dat dan de reden dat men langzaam uitrolt in de NL, bang dat men zichzelf teveel toebedeelt en men dus NL "ontziet"?

Ik weet dat het bovenstaande nogal negatief over komt maar ik ben echt ongerust dat het niet goed komt, investeren in een MS van €135.000 met de verwachting zoals hierboven voelt mij niet goed aan.

Ik ben hopelijk niet de enige die er zo over denkt.

Het is een geweldige auto doch het plezier kan wel eens negatief beïnvloed worden en hoop echt dat men op tijd ingrijpt.
Kort geleden was er het bericht dat er nog 4 SuC's in NL gepland zijn bij vdValks, daarmee zouden we op 82 komen (9X8 + 1X10). Als die op korte termijn komen dan is het verschil met Noorwegen goedgemaakt...
 
Ik denk ook dat het vergelijken van Noorwegen met Nederland iets kort door de bocht is, het landoppervlak is vele malen groter en hierdoor heb je per definitie meer SuC's nodig om door het hele land te kunnen rijden.
Neemt niet weg dat als dadelijk de X & 3 erbij komen er drukte zal ontstaan bij diverse SuC's, en dit zullen ze bij Tesla best gaan ondervangen door meer stals te plaatsen of hele nieuwe SuC's te plaatsen en dan uiteraard ook hier in Nederland.
Zoals nu ook op de site staat is het echt bedoeld voor lange afstanden c.q. reizen, wellicht dat hier dadelijk ook echt op wordt toegezien dat men geen "misbruik" maakt.
 
ik ben het wel met je eens. de route naar Noord Nederland is nog steeds niet ontsloten per SuC. Zwolle is geen alternatief. Dit moet toch allemaal veel sneller kunnen!

NL is inderdaad onderbedeeld.

Dit weekend geladen in Duitsland, Moers, geen Tesla's, in Kamen, twee Tesla's doch dat was op Zaterdag rond 17.30 wat normaal de drukste periode is en in Emsburen vandaag om 15.00 tot 16.00, twee Tesla's (één rode uit NL tel ik maar mee) die net weg reden, heb er vervolgens een dik uur alleen gestaan.

Als je de locaties in NL bekijkt dan vraag ik me af hoe het over 2 jaar is als de Model 3 er zal zijn.

Als deze de optie Supercharger er bij krijgen dan zal het dringen worden.
Ik ben er niet gerust op dat Tesla zal blijven investeren nu het klimaat akkoord er door is, in veel andere landen zal de druk op Tesla veel groter zijn het netwerk uit te breiden.

Het werd altijd gemeld dat afhankelijk van het aantal Tesla's men het netwerk zou uitrollen.
Dat heb ik niet echt uit zien komen, althans nog (steeds) niet!

Noorwegen heeft op dit moment zo'n 8000 Tesla's rond rijden.
Nederland 4400.
Aantal superchargers in Noorwegen 150 superchargers.
NL 48 (6x8).
Ik heb de supercharger in aanbouw in Noorwegen niet meegenomen.
Ik vergelijk nu echte Tesla landen met elkaar en vind dat NL qua capacities onderbedeeld is.
Het argument destination chargers begrijp ik wel maar als ik terug kom vanuit het buitenland of een rit cross country maak zal ik het prettig vinden even snel iets te laden om door te rijden naar huis om daar m'n MS verder te laden.

Als ik dan de vergelijking Frankrijk NL, Duitsland NL of VK NL maak dan is de verhouding echt krom.
Factor 9 en hoger!

De MS zal als er niets veranderd een minder prettige bijkomstigheid hebben, niet alleen langzaam laden omdat we per twee tegelijk laden maar ook nog eens wachten tot er plaats is!
Kunnen we invloed hebben op de plannen van Tesla?
Tesla loopt nu achter de plannen aan, en als er niets gebeurd dat wint waterstof hier het pleidooi en staan wij te wachten omdat het gewoon te druk is.
En als de buitenlandse Tesla's eens echt willen superchargen?
Duitsland is klaar voor Model 3 maar als die het begrip destination Charging gaan toepassen is het raak over de grens.

Het alternatief is FastNed maar dat druist in tegen m'n rechtsgevoel, ik supercharge alleen in het buitenland of op weg naar huis en zo zijn m'n twee Tesla's aan mij verkocht en ook omdat het snel gaat.
Men adverteert ook met in 40 minuten 80% vol maar dat is als je alleen staat.

Velen hebben in 2013 en 2014 betaald voor de optie levenslang gratis laden zonder de term destination charging.

Waar worden de beslissingen voor de uitrol in voor NL gemaakt?

In Amsterdam? Is dat dan de reden dat men langzaam uitrolt in de NL, bang dat men zichzelf teveel toebedeelt en men dus NL "ontziet"?

Ik weet dat het bovenstaande nogal negatief over komt maar ik ben echt ongerust dat het niet goed komt, investeren in een MS van €135.000 met de verwachting zoals hierboven voelt mij niet goed aan.

Ik ben hopelijk niet de enige die er zo over denkt.

Het is een geweldige auto doch het plezier kan wel eens negatief beïnvloed worden en hoop echt dat men op tijd ingrijpt.