Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Batterij zit nu al behoorlijk aan maximale "C" die mogelijk is. Sneller laden met huidige batterij techniek in de Tesla zal nog niet mogelijk zijn dus.

Een Tesla SuC monteur uit Engeland vertelde me dat het geen probleem zou zijn voor de batterijen er meer stroom op te zetten, wel voor de kabel van de SuC zelf.
Ik denk aan het idee van een tweede chargeport sindsdien en dacht het maar eens te posten.
 
Een Tesla SuC monteur uit Engeland vertelde me dat het geen probleem zou zijn voor de batterijen er meer stroom op te zetten, wel voor de kabel van de SuC zelf.
Ik denk aan het idee van een tweede chargeport sindsdien en dacht het maar eens te posten.

Dat dus. Tesla speelt 'vals'. CCS en CHAdeMO zijn ontworpen voor 125A continue, SuC niet voor 330A continue.

Het afbouwen moet idd om de kabel en stekker ook niet te laten smelten.

Daar zit hem het grote verschil tussen de aansluitingen.

Hm... het lijkt me toch dat Tesla daarvoor het laadprotocol van SuperChargers moet aanpassen naar minder veilig.
De laadsnelheid wordt begrensd door de 330A max van de SuC's en iedereen kan zien dat die laadstroom tijdens het superchargen al behoorlijk snel terugloopt.
Welke snelheidswinst van het superchargen denk je er mee te behalen?

Hoger voltage, maar dat vereist een andere schakeling van de accu in de auto,
 
Wido, SuC heeft ook langere contactpennen in de stekker toch?

Klopt, maar die warmen ook op naar gelange de tijd vordert. Daarom moet de SuC de stroom afbouwen om de stekker niet te laten smelten.

Tesla heeft dit zeker slim gedaan, maar een SuC kan geen uur lang 330A leveren.

In de VS merken mensen al op dat in de zomer hitte de SuC langzamer is. Lijkt een temperatuur sensor in de stekker te zitten.
 
Lekkere snelheid vandaag bij SuC Oosterhout. 220km geladen in 30 minuten.
ImageUploadedByTapatalk1452964066.785554.jpg
ImageUploadedByTapatalk1452964080.398889.jpg
ImageUploadedByTapatalk1452964088.631582.jpg
 
Ik probeer hetzelfde te bewerkstelligen in Zuidbroek (Groningen voor degene die niet opgelet hebben tijdens de aardrijkskunde lessen) en heb ze gisteren een mail gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen. Waar heb jij die mail naar toe gestuurd, Jan?
Omdat ik van Zuidbroek maar geen antwoord kreeg heb ik ze gisteren gebeld. Na mijn fatsoenlijke vraag waarom ik geen antwoord kreeg, antwoordde de front-office-manager: "Dingen die ons niet interesseren beantwoorden we niet". Voila, daar moest ik het maar mee doen... Die hebben dus geen interesse :mad: Jammer voor mij en @ @Energie Gratiz.

Dan heb ik Zwolle gemaild hoe zij dat gedaan hebben. Antwoord:
De hotels zijn zelfstandige bedrijven, waar ter plaatse bepaalde keuzes worden gemaakt.
Zodoende is de eigenaar van Hotel Zwolle de samenwerking met Tesla aangegaan, wat zeer goed is ontvangen in Zwolle en omgeving.
Helaas kunnen wij u niet verder helpen. Wellicht kan u rechtstreeks bij Tesla nader informeren naar de mogelijkheden of plannen voor een locatie in het Noorden.

Hoe pak ik dat aan?

@Simon : you got mail.

Tesla gemaild!

Het standaard antwoord ontvangen:
---------
Beste Simon,

Bedankt voor uw email en fijn om te zien dat u actief meedenkt in het proces van het plaatsen van nieuwe Superchargers.
Wij hebben de speculaties over een locatie in het Noorden met veel plezier mogen volgen op het forum. Uiteraard kunnen wij geen details geven over onze strategische plaatsing van oplaadpunten, en kunnen wij dus ook niet vrijgeven wat onze target area’s zijn.
De reden hiervoor is dat het proces van het plaatsen van nieuwe locaties bestaat uit vele aspecten, waarvan er een aantal buiten onze invloed liggen. Daarin schuilt wat onzekerheid en daarom is helaas de enige informatie die wij u kunnen geven, de informatie die op onze website is gepubliceerd. Uiteraard analyseren wij de routes ook en zien wij dezelfde blinde vlekken als u.
Ik hoop dat dit u er niet van weerhoud om naar het Noorden af te reizen.

Ik wens u nog heel veel plezier van uw Tesla en vele kilometers op het Supercharger netwerk!
--------

Ik hoop dat het iets opgeleverd heeft.
 
Ik had vorige week een hele lage laadsnelheid bij Zevenaar. 130 km/u waar je volgens de diverse overzichten met een 65% volle accu een snelheid van 260 km/u zou moeten halen. Er was slechts 1 stall bezet, maar ik had een paar stalls verderop gekozen. Ik had nog nooit zulke lage waardes gezien. Andere superchargers die dag gingen wel met normale snelheden. Heeft iemand anders ook zulke ervaringen bij Zevenaar?
 
Ik had vorige week een hele lage laadsnelheid bij Zevenaar. 130 km/u waar je volgens de diverse overzichten met een 65% volle accu een snelheid van 260 km/u zou moeten halen. Er was slechts 1 stall bezet, maar ik had een paar stalls verderop gekozen. Ik had nog nooit zulke lage waardes gezien. Andere superchargers die dag gingen wel met normale snelheden. Heeft iemand anders ook zulke ervaringen bij Zevenaar?
Heb ik in Oosterhout ook een paar keer meegemaakt. Volgens mij zijn er toch regelmatig storingen bij de Superchargers die de laadsnelheid beperken (enkele laders defect/slechte connectie ofzo?)
 
Een paar stalls verderop wil niet altijd iets zeggen. Als iemand op 1A staat en jij gaat 4 stalls verderop op 1B staan, krijg je ongeveer 25%. Diegene die al op 1A stond, zakt dan naar ongeveer 75%.

Ik kwam laatst in Oosterhout aan, 6 bezet van de 8. Ik ging op 3B staan. Laadsnelheid: 110 km/u. 3A Was al bezet. Vervolgens ging 2A weg en heb ik mijn auto naar 2B gemoved (één plekje naar links). Laadsnelheid: 490 km/u.
 
Een paar stalls verderop wil niet altijd iets zeggen. Als iemand op 1A staat en jij gaat 4 stalls verderop op 1B staan, krijg je ongeveer 25%. Diegene die al op 1A stond, zakt dan naar ongeveer 75%.

Ik kwam laatst in Oosterhout aan, 6 bezet van de 8. Ik ging op 3B staan. Laadsnelheid: 110 km/u. 3A Was al bezet. Vervolgens ging 2A weg en heb ik mijn auto naar 2B gemoved (één plekje naar links). Laadsnelheid: 490 km/u.
Als iemand 1A in gebruik heeft en daarna wordt 1B ook in gebruik genomen, heeft dat geen invloed op de snelheid op 1A. Die zal naarmate het laden vordert gestaag minder worden, en dan krijgt 1B daardoor steeds meer vermogen.
 
Als iemand 1A in gebruik heeft en daarna wordt 1B ook in gebruik genomen, heeft dat geen invloed op de snelheid op 1A. Die zal naarmate het laden vordert gestaag minder worden, en dan krijgt 1B daardoor steeds meer vermogen.
Dat is niet wat ik die ene keer (2 weken terug) heb ervaren Maurice. Ik zat op 70 km over en heb vervolgens 10 minuten lang steady met 110 km/u geladen. Kreeg er geen vermogen bij.