Energie Gratiz
Active Member
Ik kwam net deze tegen:
De lobby voor een SuC in het Noorden is wel sterk! :biggrin:
Binnen dat "ei" lijkt Drachten het meest optimaal te liggen. Dus laten ze dat dan maar proberen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik kwam net deze tegen:
De lobby voor een SuC in het Noorden is wel sterk! :biggrin:
Binnen dat "ei" lijkt Drachten het meest optimaal te liggen. Dus laten ze dat dan maar proberen.
Batterij zit nu al behoorlijk aan maximale "C" die mogelijk is. Sneller laden met huidige batterij techniek in de Tesla zal nog niet mogelijk zijn dus.
Een Tesla SuC monteur uit Engeland vertelde me dat het geen probleem zou zijn voor de batterijen er meer stroom op te zetten, wel voor de kabel van de SuC zelf.
Ik denk aan het idee van een tweede chargeport sindsdien en dacht het maar eens te posten.
Hm... het lijkt me toch dat Tesla daarvoor het laadprotocol van SuperChargers moet aanpassen naar minder veilig.
De laadsnelheid wordt begrensd door de 330A max van de SuC's en iedereen kan zien dat die laadstroom tijdens het superchargen al behoorlijk snel terugloopt.
Welke snelheidswinst van het superchargen denk je er mee te behalen?
Wido, SuC heeft ook langere contactpennen in de stekker toch?
Het is geen extra snelle SuC, maar heel slecht is het nu ook weer niet toch?Lekkere snelheid vandaag bij SuC Oosterhout. 220km geladen in 30 minuten. View attachment 108148View attachment 108149View attachment 108150
Het is geen extra snelle SuC, maar heel slecht is het nu ook weer niet toch?
106kw bij +/- 16% soc, en 63kw bij 60%
met de batterij van een classic....
Ik kan mij niet herinneren dat ik al hogere waardes gezien heb.
Ik probeer hetzelfde te bewerkstelligen in Zuidbroek (Groningen voor degene die niet opgelet hebben tijdens de aardrijkskunde lessen) en heb ze gisteren een mail gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen. Waar heb jij die mail naar toe gestuurd, Jan?
Omdat ik van Zuidbroek maar geen antwoord kreeg heb ik ze gisteren gebeld. Na mijn fatsoenlijke vraag waarom ik geen antwoord kreeg, antwoordde de front-office-manager: "Dingen die ons niet interesseren beantwoorden we niet". Voila, daar moest ik het maar mee doen... Die hebben dus geen interesse Jammer voor mij en @ @Energie Gratiz.
Dan heb ik Zwolle gemaild hoe zij dat gedaan hebben. Antwoord:
De hotels zijn zelfstandige bedrijven, waar ter plaatse bepaalde keuzes worden gemaakt.
Zodoende is de eigenaar van Hotel Zwolle de samenwerking met Tesla aangegaan, wat zeer goed is ontvangen in Zwolle en omgeving.
Helaas kunnen wij u niet verder helpen. Wellicht kan u rechtstreeks bij Tesla nader informeren naar de mogelijkheden of plannen voor een locatie in het Noorden.
Hoe pak ik dat aan?
@Simon : you got mail.
Tesla gemaild!
Voor de liefhebbers: nog wat meer details van de laadsessie (met dank aan teslalog.com):Lekkere snelheid vandaag bij SuC Oosterhout. 220km geladen in 30 minuten.
Heb ik in Oosterhout ook een paar keer meegemaakt. Volgens mij zijn er toch regelmatig storingen bij de Superchargers die de laadsnelheid beperken (enkele laders defect/slechte connectie ofzo?)Ik had vorige week een hele lage laadsnelheid bij Zevenaar. 130 km/u waar je volgens de diverse overzichten met een 65% volle accu een snelheid van 260 km/u zou moeten halen. Er was slechts 1 stall bezet, maar ik had een paar stalls verderop gekozen. Ik had nog nooit zulke lage waardes gezien. Andere superchargers die dag gingen wel met normale snelheden. Heeft iemand anders ook zulke ervaringen bij Zevenaar?
Als iemand 1A in gebruik heeft en daarna wordt 1B ook in gebruik genomen, heeft dat geen invloed op de snelheid op 1A. Die zal naarmate het laden vordert gestaag minder worden, en dan krijgt 1B daardoor steeds meer vermogen.Een paar stalls verderop wil niet altijd iets zeggen. Als iemand op 1A staat en jij gaat 4 stalls verderop op 1B staan, krijg je ongeveer 25%. Diegene die al op 1A stond, zakt dan naar ongeveer 75%.
Ik kwam laatst in Oosterhout aan, 6 bezet van de 8. Ik ging op 3B staan. Laadsnelheid: 110 km/u. 3A Was al bezet. Vervolgens ging 2A weg en heb ik mijn auto naar 2B gemoved (één plekje naar links). Laadsnelheid: 490 km/u.
Dat is niet wat ik die ene keer (2 weken terug) heb ervaren Maurice. Ik zat op 70 km over en heb vervolgens 10 minuten lang steady met 110 km/u geladen. Kreeg er geen vermogen bij.Als iemand 1A in gebruik heeft en daarna wordt 1B ook in gebruik genomen, heeft dat geen invloed op de snelheid op 1A. Die zal naarmate het laden vordert gestaag minder worden, en dan krijgt 1B daardoor steeds meer vermogen.