Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Maar wel een grote kans dat ze destination chargers bedoelen, geen superchargers. De VdV bij Heerenveen heeft die ook aangevraagd.

OK nieuw hier wat is het verschil (zal de laadsnelheid wel zijn maar hoeveel)

- - - Updated - - -

Hoezo ? als ik in Amsterdam sta te laden ga ik inderdaad doodgemoedereerd een kop koffie drinken en inderdaad met m'n laptop.. tot ik voldoende geladen ben
wat moet ik dan doen ? zenuwachtig heen en weer lopen ? -;)

Laten ze die taxi weren dat zou schelen die hebben daar wat mij betreft niets te zoeken
 
Hoezo ? als ik in Amsterdam sta te laden ga ik inderdaad doodgemoedereerd een kop koffie drinken en inderdaad met m'n laptop.. tot ik voldoende geladen ben
wat moet ik dan doen ? zenuwachtig heen en weer lopen ? -;)
Hooguit om je iPhone uit de auto te halen zodat je kunt reageren wanneer je het berichtje krijgt dat je auto vol is ;-)

- - - Updated - - -

OK nieuw hier wat is het verschil (zal de laadsnelheid wel zijn maar hoeveel)
Ik geloof dat dat gewoon 22kW laders zijn in een mooi vormgegeven Tesla jasje, maar ik heb ze zelf nog nooit in het wild gezien...
 
Wat is FastNed van plan?
411d273fd8b5350f1f538dacfebdd8da.jpg
 
Voor degenen die wel eens over de N44 rijden: daar staat nu het oude restaurant Den Deijl te koop. Ik zou daar een nieuwe kleinschalig culinair hoogwaardige tent voor ogen hebben met een viertal supercharger palen. Gratis laden tijdens een goed diner.
Boor ik dan een nieuwe markt aan?

Waarschijnlijk bedoel je Destination chargers (met hoofdletter) want een goed diner duurt langer dan een laden aan een SuiC en met 11 of 22 kW is dat ook voldoende. En ik denk dat dat ook veel goedkoper zal zijn.
Maar natuurlijk een prima idee!
 
Voor degenen die wel eens over de N44 rijden: daar staat nu het oude restaurant Den Deijl te koop. Ik zou daar een nieuwe kleinschalig culinair hoogwaardige tent voor ogen hebben met een viertal supercharger palen. Gratis laden tijdens een goed diner.
Boor ik dan een nieuwe markt aan?

Als ik de foto op Google Streetview zie, dan moet ik aan deze scene denken:

 
Last edited by a moderator:
Misschien heeft FastNed een deal met Tesla weten te sluiten dat ze het recht krijgen om Superchargers te plaatsen. Een ChaDeMo adapter bij ieder station is toch niet heel interessant voor een persbericht (als die er komt)?

Dat zou de dichtheid gigantisch vergroten en voor FastNed natuurlijk ook ontzettend interessant. Ik denk dat best veel Tesla rijders bereid zijn om te betalen voor snellere chargers (100kW+ of meer), als er maar veel meer dichtheid komt en de snelheid omhoog kan bij FastNed.