Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm zoveel SuCs erbij in korte tijd... :)
<speculeer>
Zou er dan toch een andere autofabrikant zijn die gebruik gaat maken van het Tesla netwerk? En die in het geniep een mooie EV in de startblokken heeft staan?
</speculeer>
Nah... Er zijn gewoon erg veel Nederlanders die een reservering hebben voor een model 3, denk ik.
 
Model3 zal wel een rol spelen - maar het is toch een objectief feit dat er gewoon te weinig SuC-stalls waren in Nederland.

Ikzelf rekende er gewoon niet meer op dat ik kon laden in Nederland tijdens de normale uren.
Suc Oosterhout, Eindhoven, Dordrecht, Apeldoorn, Hoorn, Zwolle, Urmond, ... en euh,,, oh ja, Amsterdam : allemaal plaatsen waar ik als passant wel eens langer moest vertoeven dan verhoopt.

Bovendien verwacht ik toch ook dat er nog vele Tesla's zullen bijkomen in Nederland in de komende maanden, gezien de wijzigende fiscaliteit.
Met alle uitbreidingen van de laatste weken; én de aanstaande uitbreiding in de komende weken zal de toestand opnieuw normaliseren - hoop ik.
 
Geweldige ontwikkeling... Ook in Urmond broedt iets, denk ik. Gistermiddag liepen daar twee mensen van BAM met een plattegrond rond de huidige SUC van de transformator naar een stuk parkeerterrein waar nog geen SUC staan, op en neer, druk wijzend. Was duidelijk, dat de ene de ander een instructie aan het geven was. Mss uitbreiding naar 24 stalls??
 
Geweldige ontwikkeling... Ook in Urmond broedt iets, denk ik. Gistermiddag liepen daar twee mensen van BAM met een plattegrond rond de huidige SUC van de transformator naar een stuk parkeerterrein waar nog geen SUC staan, op en neer, druk wijzend. Was duidelijk, dat de ene de ander een instructie aan het geven was. Mss uitbreiding naar 24 stalls??
Ze zijn echt meters aan het maken, ik ben niet heel vaak in Urmond maar de keren dat ik er was er altijd 50% vrij.
 
Nog niet te enthousiast worden over VdV Breukelen.. werd me bevestigd dat afgelopen weken de grondwerkzaamheden zijn begonnen (=het afgegraven stukje links op de eerste foto -;) Verder nog geen activiteit waar te nemen. Wordt wel al enige tijd gewerkt aan uitbreiding van het parkeerterrein. Dit, en het feit dat de SuC helemaal achteraan gaat komen zal Icing minimaliseren denk ik.

IMG_0765.jpg
IMG_0768.jpg
 
Dit hieronder lijkt me een meer juiste foto van de situatie ter plekke. Op zich is plaatsing van een serie DeC niet onlogisch, datzelfde hebben we bijvoorbeeld al gezien bij hef outletcenter Roermond en bij allerlei andere outletcentra in Europa.

Maar.... wat een vreselijk geval van ICEing daar zeg... ik zie geen enkele EV op al die plekken. Daar zou Bataviastad echt wat aan moeten doen...

Ik ben overigens van mening dat het belang van DeC door Nederlandse ondernemers wordt onderschat. Ik zie een veel aanzienlijker uitbreiding in het laatste jaar in andere landen. Een half uur aan de SuC prima maar nog beter is het natuurlijk gewoon je activiteit na te gaan en bijv na het diner of ‘s ochtends bij je hotel je Tesla weer vol geladen van de DeC af te koppelen.


De Proleet Antigoon on Twitter
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Dit hieronder lijkt me een meer juiste foto van de situatie ter plekke. Op zich is plaatsing van een serie DeC niet onlogisch, datzelfde hebben we bijvoorbeeld al gezien bij hef outletcenter Roermond en bij allerlei andere outletcentra in Europa.

Maar.... wat een vreselijk geval van ICEing daar zeg... ik zie geen enkele EV op al die plekken. Daar zou Bataviastad echt wat aan moeten doen...

Ik ben overigens van mening dat het belang van DeC door Nederlandse ondernemers wordt onderschat. Ik zie een veel aanzienlijker uitbreiding in het laatste jaar in andere landen. Een half uur aan de SuC prima maar nog beter is het natuurlijk gewoon je activiteit na te gaan en bijv na het diner of ‘s ochtends bij je hotel je Tesla weer vol geladen van de DeC af te koppelen.


De Proleet Antigoon on Twitter
Ik zie rechts van de laadpalen nog een stuk groen :) ..... Luchtvering op high, parkeren op het gras en laden maar. Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom... Ben benieuwd of de beheerder van Bataviastad dan wel tegen ICE'ing gaat optreden.
 
Ik zie rechts van de laadpalen nog een stuk groen :) ..... Luchtvering op high, parkeren op het gras en laden maar. Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom... Ben benieuwd of de beheerder van Bataviastad dan wel tegen ICE'ing gaat optreden.

Kwestie van nog duidelijker aangeven, wegsleepbordje erbij net als bij de gewone laders en foto eens aan de Efteling sturen. Voor bezoekers uit de rest van Europa een perfect USP voor de Efteling. Beter dan wat ze nu doen waardoor er toch weer vooral PHEV's gaan staan.
 
Efteling is al druk bezig, komt goed.

Neen, zijn laders voor alle auto's met een stekker. En dan is iets van 50 op het totaal absoluut onvoldoende en zal de echte EV rijder, die het hard nodig heeft, achter het net vissen als hij niet voor openingstijd al aanwezig is. En die gaan dus na afloop bij de Supercharger in de buurt of onderweg eten, en niet in het park, wat dus een gemiste kans voor de Efteling is. Leafs c.s. zullen naar Fastned c.s. moeten gaan.
 
outletcenter Roermond en bij allerlei andere outletcentra in Europa

Wat me vooral verbaasd: zijn Tesla rijders dan zulk enorm frequente bezoekers van outletcenters?
Zijn Tesla rijders na aanschaf van de auto zo armlastig dat er niets anders op zit, of zijn we gewoon de ultieme koopjesjagers? We hebben die auto om te beginnen uiteraard alleen maar omdat de overheid er 18% korting op doet :p