Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
OK, vanochtend na aankomst met goed opgewarmde batterij, 15% SoC, heeft de SuC in Bunnik op enig moment (de start was wat slomer, hij haalde dit rond de 45% SoC) met 778 km/uur (118 kW) electronen in mijn M3 gespuugd. Impressive!
19-03-26 09-12-44 9486.png
 
De bekende Jason Hughes @wk057 twittert dat hij niet inziet hoe bestaande packs en poorten van de S enX de power van de V3 zouden kunnen handelen. Interessant!
FSAvRyXH_normal.jpg
Jason Hughes (@wk057)
08-03-19 00:47
Definitely surprised by the supercharger v3 specs. In my testing of individual cells, the S/X could never handle such rates. The charge ports also can't handle that current (~700A for 250kW). Only limited testing with the 3, but suggested similar results. Super surprising...
gaat ook niet.
enkel de 3 kan dit , momenteel.
 
Nee, 250kW gaan we met onze 18650 cells nooit halen, dat komt dan alleen naar de S/X als ze uiteindelijk ook de 2170 cells in een nieuw pack gaan lanceren. En of er dan ooit een upgrade mogelijkheid komt voor bestaande S/X modellen, die kans lijkt me ook vrij klein.
Interessanter is of de 18650 gebaseerde modellen die nu gelimiteerd zijn op 118kW iets gaan meekrijgen van de nieuwe 145kW V2 standaard, door misschien ergens tegen dat nieuwe maximum te kunnen gaan laden.
En als laatste persoonlijke wens, mijn S75D is op dit moment gelimiteerd op 96kW, die kan het huidige maximum ook al niet aan, dus hopen op een verhoging is waarschijnlijk ook niet realistisch. Ik zie er weinig speculatie over.
Maar het meest realistische is waarschijnlijk dat de huidige maximale laadsnelheden (96kW voor S/X75D en 118 kW voor de S/XD)gewoon blijven bestaan... Ik lees nog nergens iets anders voor deze groep nav de V3 en ook de V2 (145kW) updates