Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Was vanmiddag nog bij 4A, geen problemen gehad.

Heb je gemerkt of de bandjes zijn verlegd? gisterenochtend waren er wat wegwerkers bezig met de bandjes (die moeten voorkomen dat je tegen het laadstation kan oprijden) en toen kwamen er 2 monteurs van Tesla aan.
Bij navraag bleken de bandjes initieel niet goed gelegd te zijn (te hoog en te ver van het laadstation) dat zou vandaag opgelost zijn.
 
Heb je gemerkt of de bandjes zijn verlegd? gisterenochtend waren er wat wegwerkers bezig met de bandjes (die moeten voorkomen dat je tegen het laadstation kan oprijden) en toen kwamen er 2 monteurs van Tesla aan.
Bij navraag bleken de bandjes initieel niet goed gelegd te zijn (te hoog en te ver van het laadstation) dat zou vandaag opgelost zijn.

Ik stond er net na 18:00 en dat is aangepast. Er staan nu ook Tesla bordjes.
 
Mijn collega heeft net bij de SC in Oosterhout gestaan en ik heb even gekeken hoe het laden verliep.

Ik sla van onze beide auto's alle data op in ElasticSearch en heb daar de data ook uit gehaald.

Hij kwam aan met nog 9km typical range en heeft tot 50% SOC geladen. Nooit boven de 105kW gekomen.

Het voltage neemt toe en amperage neemt af. Beide tesamen blijven resulteren in 105kW aan vermogen, maar de 120kW tikte hij in ieder geval niet aan.
 
Sta je op de achterste plaatsen? Probeer eens de naar voren gelegen plaatsen.
En de stekker er flink diep in steken.
Ja, precies die: De achterste plaats. Ik had overigens het idee dat de stekker wel goed zat en het was ook niet de eerste keer dat ik de SC gebruikte. Het lijkt me ook dat als hij lockt, goed zit. Maar misschien heeft'ie ergens een los contactjes; Wel eng, met >300A...

- - - Updated - - -

Koeling van de accu draait wss op volle toeren, is normaal denk ik.
Zou kunnen, maar de fan is dan wel een beetje in onbalans, denk ik. Ik moest ineens denken aan de brom die sommigen als klacht rapporteren, maar het is waarschijnlijk niet het zelfde.

- - - Updated - - -

Ik zag vanmiddag al dat je in Middelburg niet aan de stekker stond ;)
Kijk overigens eens bij de McDonald's in Middelburg, zelfde tokkies!
Mijn collega is nu opweg naar de SuperCharger, dus als je nog even 10 min wacht is hij er ook ;)
Haha, ja, jij weet waar het is. Rare plaats voor een lader, he?

Het zullen niet exact dezelfde tokkies zijn, maar ze zijn inderdaad McDonalds specifiek, niet SuperCharger specifiek ;-).

Ik was vrij snel weer weg na mijn berichtje; Als ik genoeg heb geladen om weer thuis te komen ben ik meestal weer weg. Gratis is leuk, hoor, maar om nou een uur van mijn vrije vrijdagavond te ruilen voor €4 aan stroom gaat zelfs mij een beetje ver :).
 
Heb je gemerkt of de bandjes zijn verlegd? gisterenochtend waren er wat wegwerkers bezig met de bandjes (die moeten voorkomen dat je tegen het laadstation kan oprijden) en toen kwamen er 2 monteurs van Tesla aan.
Bij navraag bleken de bandjes initieel niet goed gelegd te zijn (te hoog en te ver van het laadstation) dat zou vandaag opgelost zijn.
Nou het was behoorlijk modderig, er was duidelijk gewerkt daar.:rolleyes:
 
Hehe, dat was krap aan ... Maar nu weer lekker slurpen :)

epugyva4.jpg
 
Nee joh! Je had nog 5kWh reserve, je had nog prima 15km kunnen rijden. Wel spannend!


Ja, dat had ik hier van de medeforummers al geleerd ;-) Hebben we dat ding 1 dag, nu al bijna leegrijden. Als ik het forum trouwens niet had gehad, had ik zeker de eerste keer niet tot 0 durven rijden. :biggrin:



Maar dat SCen is geen straf met internetradio en de browser. Sta hier nu 50 min en heb alweer 320 kms typical ...