Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had 2 weken terug in Zevenaar 296A bij 363V. Da's volgens mij bijna 107,5kW. Stond toen alleen te laden.

Zie mijn post hierboven (vorige pagina). Heb daar ook 108 kW gehaald. Ligt niet aan de leegte van de batterij, want in Oosterhout haalde ik alleen en met een lege batterij max 105 kW. Dus of Zevenaar heeft iets meer vermogen of de superchargers zijn nog in testfase en worden steeds verder opgevoerd.
 
Het ging vanavond in Zevenaar bij mij niet heel hard. Ik stond uiterst rechts als je met je rug naar de chargers staan - dus bij de charger-units zelfs. Die overigens een flinke fan hebben blazen. Kreeg circa 250km/h maar er stonden nog 3-4 andere Tesla's en ik heb niet op de A/B nummering gelet eigenlijk... evengoed was ik in 15min klaar om verder te gaan.
 
vanmiddag om 14.00h stonden er 3 te laden in Oosterhout.
Ik parkeerde aanvankelijk bij de laatste paal (verste weg van de Mac) en vermogen ging niet hoger dan 71 amp.
Verplaatst naar de derde positie in het eerste deel en daar kreeg ik 140 amp.
ra ra?
Koffie gedronken met forumlid ReNe en na een half uurtje met 150km "verse prik" naar huis.
 
Goed gevonden! Wat staat er nou onder 20k? zou dat het aantal kWh uur zijn?

Als het inderdaad zo'n 20.000 kWh was en we uitgaan van een gemiddelde charge van 50 kWh (er kan 76 kWh in en niet iedereen komt leeg aan of vertrekt weer helemaal vol), praten we dus over zo'n 400 auto's die in Oosterhout geladen hebben tussen 3 december en 21 december. Indrukwekkend.
 
Vraagje: als ik een lading van 25 kWh over heb en ik aankom bij een de supercharger in zevenaar. Hoe lang zal het dan ongeveer duren eer dat ik helemaal vol ben? echt 100% vol? moet daar dus 35 kwh laden.
Zelf verwacht ik dat dit wel is een half uurtje kan duren? of soms nog meer?
ik heb trouwens een 60 kwh versie
 
Vraagje: als ik een lading van 25 kWh over heb en ik aankom bij een de supercharger in zevenaar. Hoe lang zal het dan ongeveer duren eer dat ik helemaal vol ben? echt 100% vol? moet daar dus 35 kwh laden.
Zelf verwacht ik dat dit wel is een half uurtje kan duren? of soms nog meer?
ik heb trouwens een 60 kwh versie

Ik verwacht toch iets meer. Laatste stuk gaat nou eenmaal wat langzamer.
 
Vraagje: als ik een lading van 25 kWh over heb en ik aankom bij een de supercharger in zevenaar. Hoe lang zal het dan ongeveer duren eer dat ik helemaal vol ben? echt 100% vol? moet daar dus 35 kwh laden.
Zelf verwacht ik dat dit wel is een half uurtje kan duren? of soms nog meer?
ik heb trouwens een 60 kwh versie

45-55 minuten. De eerste kilowattuurtjes vliegen erin maar de laatste gaan echt traag. En ik vermoed dat het bij een 60er nog iets erger is.
 
Gisteren nog even geladen is Oosterhout.
Nu 3x aan de SC gehangen maar heb telkens moeite om de stekker eruit te krijgen.
Knop indrukken, lampen worden wit en als ik de stekker eruit wil trekken worden ze weer groen.
Meestal na een aantal keer lukt het dan wel, gisteren moest ik het ongeveer 10x proberen...
Iemand anders hier ook last van?
 
Gisteren om 1 uur was alles dicht en niemand om te kletsen :(

Toch een leuke ervaring mijn eerste 2 keer aan de sc is Oosterhout.

u9ata5ah.jpg


- - - Updated - - -

Gisteren nog even geladen is Oosterhout.
Nu 3x aan de SC gehangen maar heb telkens moeite om de stekker eruit te krijgen.
Knop indrukken, lampen worden wit en als ik de stekker eruit wil trekken worden ze weer groen.
Meestal na een aantal keer lukt het dan wel, gisteren moest ik het ongeveer 10x proberen...
Iemand anders hier ook last van?

Nee, maar wel dat de chargeport NIET opengaat bij het drukken op de knop van de SC...
 
Zit voor het eerst in mijn leven in een domino's. Advies: geen pizza nemen, ik neem aan dat het een Amerikaans recept is..,.
Maar ook voor het eerst aan de supercharger. Gaat perfect al denk ik wel een uurtje bezig te zijn om geheel vol te geraken.
 
Zit voor het eerst in mijn leven in een domino's. Advies: geen pizza nemen, ik neem aan dat het een Amerikaans recept is..,.

de ac was best te doen. geen sterren-restaurant, dat is duidelijk. maar gewoon eerlijke kost, aan een eerlijke prijs.
en bediening door een vlotte Hollandse meid, niet op haar mondje gevallen.

staat in elk geval niet op de black list.