Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de "oer-gedachte" er bij pakt, d.w.z. dat er vanuit Amsterdam in alle richtingen via SuC Europa kan worden doorgereden ligt het Noorden (en dan niet Assen want dat is niet logisch als je vanuit Amsterdam over de Afsluitdijk naar Noord Duitsland rijdt) wel voor de hand. Ik zou me ook kunnen voorstellen bij de Afsluitdijk, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Het gaat natuurlijk om de hoeveelheid verkeer die een route rijdt. En blijft ook het idee om op een belangrijke plaats als Schiphol een SuC te bouwen (als extra ondersteuning van een vloot van 170 taxi's zeker denkbaar).

Maar we weten het pas wanneer de aarde wordt omgewoeld, zoals gisteren in Urmond. Ach, het houdt het ook wel leuk toch?

@allen Ik was vanmiddag bij de SC in Oosterhout en daar waren een aantal mensen van Tesla aanwezig (stuk of 8 techneuten) die met z'n allen in de electrakasten aan het kijken waren. Er werden tevens foto's gemaakt. Twee van deze lui sliepen dezelfde nacht bij van der Valk in Gilze (sliep ik ook ivm opleiding) en reden in een Engelse Tesla. Heb er overigens niet aan gedacht een foto te maken of te vragen wat er aan de hand was :frown:
 
Fantastisch dat na alle speculaties de SC Urmond dan toch echt doorgaat. Afgelopen weekend nog aardig moeten schipperen om te kunnen opladen bij SnowWorld Landgraaf. Met dank aan snelle levering laadkabelwinkel van verloopstuk 32-16 plus verlengkabel en medewerking horecapersoneel bij SnowWorld, kon ik na een dagje skiën weer terugrijden. Dat is nu allemaal verleden tijd want een weekendje Zuid Limburg begint nu met even bijladen in Urmond voor de lokale kilometers en op de terugweg bijladen voor de terugweg. Nooit meer laadstress dus en vrije keus in overnachtingsplek. Zoals al eerder op het forum gemeld is de locatie echt perfect aan de A2 en A76!
 
@allen Ik was vanmiddag bij de SC in Oosterhout en daar waren een aantal mensen van Tesla aanwezig (stuk of 8 techneuten) die met z'n allen in de electrakasten aan het kijken waren. Er werden tevens foto's gemaakt. Twee van deze lui sliepen dezelfde nacht bij van der Valk in Gilze (sliep ik ook ivm opleiding) en reden in een Engelse Tesla. Heb er overigens niet aan gedacht een foto te maken of te vragen wat er aan de hand was :frown:

Het Britse SC-netwerk wordt het komende jaar in hoog tempo uitgerold, tot in Schotland toe als we de kaart mogen geloven, dus ze zullen we in opleiding zijn voor het installeren en/of onderhouden van al die SC's.
 
@allen Ik was vanmiddag bij de SC in Oosterhout en daar waren een aantal mensen van Tesla aanwezig (stuk of 8 techneuten) die met z'n allen in de electrakasten aan het kijken waren. Er werden tevens foto's gemaakt. Twee van deze lui sliepen dezelfde nacht bij van der Valk in Gilze (sliep ik ook ivm opleiding) en reden in een Engelse Tesla. Heb er overigens niet aan gedacht een foto te maken of te vragen wat er aan de hand was :frown:
Ik stond er vanochtend om 7.15 te laden. Was vergeten gisteravond om mijn pasje thuis tegen de lader te houden. Het schoot niet op in Oosterhout. Maximaal 60 kW terwijl ik er helemaal alleen stond, ook na verhuizing van 2b naar 1a. Ik hoop dat die 8 techneuten het vermogen weer wat opgeschroefd hebben, voor de volgende keer dat ik zo verstrooid ben....
 
A little help en engels, als't uw blift....

Was that post #1167 showing a Volvo V60 at a SuperCharger a joke, or has someone performed a conversion?

Thanks!

Someone spotted the Volvo at the Supercharger (without talking to the owner). It was plugged in and locked! As far as I know it is unknown how that is possible since Tesla has it's own modified Type 2 plug that shouldn't be compatible with normal Type 2 car sockets...

- - - Updated - - -

And as far as I know Rsvarthur is no lolbroek, so I don't think it's a joke... :tongue:
 
Ik stond er vanochtend om 7.15 te laden. Was vergeten gisteravond om mijn pasje thuis tegen de lader te houden. Het schoot niet op in Oosterhout. Maximaal 60 kW terwijl ik er helemaal alleen stond, ook na verhuizing van 2b naar 1a. Ik hoop dat die 8 techneuten het vermogen weer wat opgeschroefd hebben, voor de volgende keer dat ik zo verstrooid ben....

Het vertraagde laden was dit weekend al op 1a en 1b werkte zelfs helemaal niet.
 
Someone spotted the Volvo at the Supercharger (without talking to the owner). It was plugged in and locked! As far as I know it is unknown how that is possible since Tesla has it's own modified Type 2 plug that shouldn't be compatible with normal Type 2 car sockets...

- - - Updated - - -

And as far as I know Rsvarthur is no lolbroek, so I don't think it's a joke... :tongue:

no that was not a joke, however I can be a lolbroek every now and then. :). I had a little conversation with a Tesla Roadster owner there who was as astonished as I was. He also unsuccesfully tried to pull the plug out... He checked the owner of the car by the number plate on his smartphone. It belonged to Enexis (power grid utility company). So we thought maybe some electric whizzkid....
 
Gewoon RDW info, OVI (Ovi
)..... Bijna alle 2de hands auto apps kunnen dit overigens. Ik gebruik die website RDW ook wel eens in en op de Tesla, om gegevens van een auto te bekijken (vermogen met name ;) )

Technische voertuiggegevens ok. Identificerende gegevens (eigenaar/houder): voor zover ik weet niet beschikbaar voor 'burgers'.

Dus zeer nieuwschierig hoe te weten dat de eigenaar van de auto Enexis was....
 
Technische voertuiggegevens ok. Identificerende gegevens (eigenaar/houder): voor zover ik weet niet beschikbaar voor 'burgers'.

Dus zeer nieuwschierig hoe te weten dat de eigenaar van de auto Enexis was....

Dom van mij idd. Staan geen persoons/eigenaar gegevens bij. .... Vroeger kon ik dat wel... Nu kan alleen Belastingdienst, Justitie/Politie en inlichtingendiensten dit.. Misschien iemand van belastingdienst?
 
Zullen we dit weer ontopic krijgen?

Iemand nog bij vd Valk Urmond gekeken?

Jawel, een duitse collega

Schermafbeelding 2014-09-17 om 19.10.56.png