Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Was vandaag op schiphol en hoorde daar van een taxi chauffeur dat er sinds gisteren een supercharger in Amsterdam is gekomen. Hij wist me niet te vertellen of die algemeen toegankelijk wordt. Hij staat niet bij Tesla op de site.

Dat zou heel mooi zijn een supercharter bij het hoofdkantoor. Op steenworp afstand van mijn kantoor. Maar zou ook zo maar ergens op Schiphol kunnen zijn voor al die taxi's.
 
Dat zou heel mooi zijn een supercharter bij het hoofdkantoor. Op steenworp afstand van mijn kantoor. Maar zou ook zo maar ergens op Schiphol kunnen zijn voor al die taxi's.

Was juist niet de bedoeling, dat de Taxi's SuC zouden gebruiken veelvuldig. Puur als ze een lange rit hebben. Met name de rijtijdenwet etc maakt een Tesla redelijk ideaal. Ze wisselen de voertuigen soms om, en laden thuis of bij de centrale.
 
Was vandaag op schiphol en hoorde daar van een taxi chauffeur dat er sinds gisteren een supercharger in Amsterdam is gekomen. Hij wist me niet te vertellen of die algemeen toegankelijk wordt. Hij staat niet bij Tesla op de site.


Vandaag op de officiële opening van SuC Gent wat informatie kunnen bekomen :

- er is inderdaad een SuC in Amsterdam, maar deze is niet publiek toegankelijk. Enkel voor de taxi's :crying:
- SuC bij VDValk Eindhoven werd wel opnieuw bevestigd.

- (en voor België) : SuC Nijvel : werken zijn gestart. - intussen ook gespot. Namen wordt nog steeds als optie aangehouden - nog niet definitief.
 
Vandaag op de officiële opening van SuC Gent wat informatie kunnen bekomen :

- er is inderdaad een SuC in Amsterdam, maar deze is niet publiek toegankelijk. Enkel voor de taxi's :crying:
- SuC bij VDValk Eindhoven werd wel opnieuw bevestigd.

- (en voor België) : SuC Nijvel : werken zijn gestart. - intussen ook gespot. Namen wordt nog steeds als optie aangehouden - nog niet definitief.

Ok, ja, 168 tesla taxi's kopen geeft wel ruimte tot een SuC "weg te geven"
 
De laadsnelheid word vooral bepaald door de verhouding leeg/vol en totale capaciteit. Dus logisch dat een 60kW er langer over zal doen om tot vol te geraken.

Nog een stukje aanvulling. De laadsnelheid (in kW) wordt mede bepaald door het aantal tegelijk te vullen emmertjes. Hoe meer emmertjes er staan, 85kWh heeft er behoorlijk wat meer dan 60 kWh, hoe "dikker de straal" dus hoe meer kW er kan worden afgenomen (bij gelijke lading per cel). De mate waarop een cel is opgeladen bepaalt dan verder de afname van de snelheid.
 
Weet niet of in in de goede draad zit. Maar ik heb vorige week een zwarte S in Urmond zien staan met de laadklep open maar niet aangekoppeld. Ikzelf stond er te laden en na 10 minuten heb ik dan de stekker in die wagen gestopt. Ik dacht; die had zoveel zin in koffie, die heeft m vergeten in te pluggen...

Is die een goede daad of een daad van overdreven bemoeizucht? En is de betreffende bestuurder hier op het forum? Gewone zwarte S vrijdag 26/12 nummerplaat 9-ZB@-@@.
 
ImageUploadedByTapatalk1420209596.234659.jpg