Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Een supercharger bij v/d Valk Noordorp zou m.i. een hele nuttige toevoeging zijn. Enerzijds voor mensen van ver die naar de regio Den Haag rijden. Anderzijds voor Tesla-rijders op het traject Rotterdam-Den Haag-Schiphol (v/d Valk Nootdorp is dan maar een hele kleine omweg).

De enorme bevolkingsconcentratie in de Randstad is gewoon nog een blinde vlek in het SuC-netwerk. Het enige nadeel dat ik zie is dat zo'n plek waarschijnlijk een favoriete hangplek wordt voor lokale Tesla-eigenaren, eningszins ten koste van de beschikbaarheid voor mensen die daadwerkelijk op pad zijn (iets wat volgens mij nu ook al gebeurt in Oosterhout).
 
Een supercharger bij v/d Valk Noordorp zou m.i. een hele nuttige toevoeging zijn. Enerzijds voor mensen van ver die naar de regio Den Haag rijden. Anderzijds voor Tesla-rijders op het traject Rotterdam-Den Haag-Schiphol (v/d Valk Nootdorp is dan maar een hele kleine omweg).

De enorme bevolkingsconcentratie in de Randstad is gewoon nog een blinde vlek in het SuC-netwerk. Het enige nadeel dat ik zie is dat zo'n plek waarschijnlijk een favoriete hangplek wordt voor lokale Tesla-eigenaren, eningszins ten koste van de beschikbaarheid voor mensen die daadwerkelijk op pad zijn (iets wat volgens mij nu ook al gebeurt in Oosterhout).

+1

Tesla zou m.i. best lokale mis/gebruikers van SuC's kunnen aanspreken, en als dat niet helpt de politie bellen :wink:

Ook nuttig, en met minder kans op hangplekgedrag, zou kunnen zijn La Place bij Leiden (A4 afslag N206). Perfect voor verkeer tussen A'dam/R'dam/Den Haag en is voor verkeer richting Den Haag ook niet enorm om en voor degene die 'm dan alleen echt gebruiken waarvoor het is bedoeld, mag dat geen probleem zijn (een op de Suc kaart niet ongebruikelijke afstand tot de grote stad).
 
Waar de volgende SuC in Nederland dan ook komt, het wordt echt wel weer eens tijd voor een volgende, we beginnen achter te lopen op de andere landen :-(.
Voor mij is de route naar het noorden toch nog het meest vervelend, omdat daar het laden op de bestemming ook nog niet altijd makkelijk is.
 
Waar de volgende SuC in Nederland dan ook komt, het wordt echt wel weer eens tijd voor een volgende, we beginnen achter te lopen op de andere landen :-(.
Voor mij is de route naar het noorden toch nog het meest vervelend, omdat daar het laden op de bestemming ook nog niet altijd makkelijk is.

Ik heb begrepen dat het contract voor de volgende inmiddels rond is. Locatie is bij mij onbekend maar er komt er binnen afzienbare tijd één bij.

Ook het SeC Utrecht is inmiddels rond. Aangezien ik niet weet of het de locatie al publiek bekend gemaakt mag worden zal ik dat hier niet schrijven maar in elk geval zal het niet lang meer duren voor ie open gaat.
 
Ik heb begrepen dat het contract voor de volgende inmiddels rond is. Locatie is bij mij onbekend maar er komt er binnen afzienbare tijd één bij.

Ook het SeC Utrecht is inmiddels rond. Aangezien ik niet weet of het de locatie al publiek bekend gemaakt mag worden zal ik dat hier niet schrijven maar in elk geval zal het niet lang meer duren voor ie open gaat.

Ik denk dat de volgende SuC Eindhoven (Van der Valk) zal zijn.
 
Veel gehoord. De logica is voor Randstedelingen en hun bezoekers niet te volgen (voor zover het de volgorde van openen betreft), maar misschien spreek ik alleen voor mijzelf. Eindhoven heeft binnen een straal van 60-100 km maar liefst vier (4) SuC's... :crying:

Dat klopt. Maar het schijnt dat de initiatieven hier ook van Van der Valk uit gaan en naar ik begreep hebben zij meer in het vat zitten. Dat Eindhoven dan voor in de rij zit zal wel redenen hebben, wellicht vergunningen e.d. Hoewel Zwolle het goed doet voor de bereikbaarheid van Noord Oost Nederland, als je tenminste vanuit zuidelijke richting komt missen we nog wel wat in Noord Holland. Maar ik heb informeel, dus het kunnen ook geruchten zijn, gehoord dat wordt gesproken over Breukelen en Akersloot. Ik blijf optimistisch en misschien over een jaar is het geen issue meer :)
 
Eindhoven heeft binnen een straal van 60-100 km maar liefst vier (4) SuC's...

Ja, nou en?

Amsterdam heeft er vier binnen 125 km. Hoe leger de accu's zijn bij aankomst aan de SuC, hoe sneller je de eerste helft van de range weer terug hebt.

SuC's als destination chargers voor inwoners van de Randstad hebben in mijn beleving minder toegevoegde waarde voor hen dan die op 150 ~ 250 km afstand.

Behalve de toegevoegde waarde van hangouts voor ondernemers, dan. :rolleyes:
 
Dat klopt. Maar het schijnt dat de initiatieven hier ook van Van der Valk uit gaan en naar ik begreep hebben zij meer in het vat zitten. (...)

Misschien is Van der Valk hier niet alleen vooruitstrevend, maar ook commercieel ook slim bezig als je kijkt naar de langere termijn? Ik (inwoner van Rijswijk) heb nu twee keer de supercharger bij v/d Valk in Zwolle gebruikt op weg naar en op de terugweg van een vakantiebestemming in het noorden. De eerste keer zijn we er met het gezin gaan lunchen, de tweede keer koffie gaan drinken. Ergo: dit soort laadvoorzieningen aanbieden bij je hotel kan wel eens goed zijn voor de business. Vooral als elektrisch rijden een nog veel hogere vlucht neemt en een autoproducent de rekening voor de laadstations en elektriciteit grotendeels betaalt...
 
[/COLOR]Ja, nou en?

Amsterdam heeft er vier binnen 125 km. Hoe leger de accu's zijn bij aankomst aan de SuC, hoe sneller je de eerste helft van de range weer terug hebt.

SuC's als destination chargers voor inwoners van de Randstad hebben in mijn beleving minder toegevoegde waarde voor hen dan die op 150 ~ 250 km afstand.

Behalve de toegevoegde waarde van hangouts voor ondernemers, dan. :rolleyes:

Een dagtrip van hier naar bijvoorbeeld Den Helder is, in dit jaargetij, niet mogelijk zonder ter plaatse een laadgelegenheid te gaan zoeken. Die zijn er zeker maar ik ervaar dat niet als ideaal. Hoeveel gemakkelijker zou het zijn als er ergens langs de A2 een SuC komt te staan zoals bijvoorbeeld Breukelen. Of een SuC bij het SeC in Amsterdam Zuid-Oost. Maar nogmaals. Ik ben ervan overtuigd dat die er gaan komen.

Wat het "hangen"betreft. In de eerste periode en de zomer ben ik regelmatig naar Oosterhout geweest. Gewoon omdat het ook leuk is, rustig weggetje, pano open, ter plaatste een terrasje en een praatje met eventuele andere laders. Overigens is ook Oosterhout de meeste tijd grotendeels onbezet. Er komen echter piektijden en die moet je als het kan mijden. Nu het kouder en donkerder weer is laad ik meestal thuis of er is een noodzaak zoals een week of drie terug toen ik eerst een ritje Tilburg-Eindhoven-Dronten-Tilburg had en direct daarna met het gezin naar Duitsland zou gaan. Toen was het handig om terug even een andere route te nemen (is niet eens om in kilometers) en "super"bij te laden. Thuis is 11 kW, bijna altijd voldoende, maar nu net niet. Overigens zou nu ook 22 kW te weinig zijn geweest.
 
Ik heb inderdaad ook 1 keer geladen bij vd Valk Zwolle en ben toen gaan dineren met mijn vrouw, dus heb er ongeveer drie keer meer uitgegeven dan de stroom mij zou hebben gekost als ik thuis had geladen. Gelukkig gaat het niet om het geld, maar om het comfort van de Supercharger en de lekkere wildstoof die we hadden :)

Ik zou op zich wel graag een SuC rond Amsterdam of Amersfoort willen hebben. Ik heb toch te vaak bestemmingen waarbij er geen laadpaal in de buurt is (of je moet een kwartier willen lopen - niet wenselijk, zeker niet als het regent/sneeuwt) en heen + terug (toch vaak al snel 350+ km) is krap tot onmogelijk, zeker nu in de winter.
 
[/COLOR]Ja, nou en?

Heeft w.m.b. toch geen toelichting nodig. Op welke trajecten heeft Eindhoven dan toegevoegde waarde, als je 60 km terug of verderop ook kunt Superchargen? En is dan omgekeerd niet ook evident dat je met bestemming Amsterdam (en retour, en eventueel nog een of meer extra bezoekjes in de Randstad) erg weinig kunt met Oosterhout of Zevenaar? Het gaat mij er niet om dat Eindhoven onnodig zou zijn, maar de prio's snap ik niet.
 
Heeft w.m.b. toch geen toelichting nodig. Op welke trajecten heeft Eindhoven dan toegevoegde waarde, als je 60 km terug of verderop ook kunt Superchargen? En is dan omgekeerd niet ook evident dat je met bestemming Amsterdam (en retour, en eventueel nog een of meer extra bezoekjes in de Randstad) erg weinig kunt met Oosterhout of Zevenaar? Het gaat mij er niet om dat Eindhoven onnodig zou zijn, maar de prio's snap ik niet.

Ik denk dat er geen prio's bestaan. Heeft een lokatie het voor elkaar dan gaan ze bouwen. Maar natuurlijk zou i.p.v. Eindhoven een lokatie als Breukelen als eerste handiger zijn.
 
Ik laad toch liever terwijl ik op bestemming ben dan onderweg, want onderweg bij een SuC moet ik erop wachten, op bestemming niet. Dus als ik zou moeten kiezen tussen meer SuCs in het land of meer gewone laadpalen, dan ik zie toch liever ons landelijke netwerk van (liefst 22kW) laadpalen flink verdichten. Zowel meer SuCs als meer laadpalen is natuurlijk het beste :)