Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Sta nu in Oosterhout, maar je kan echt zien dat vele nieuwe rijders niet weten hoe de SuC A/B werken. 1a en 1b 3b 4b zijn bezet. Dus ik zet hem op 2a. 3b rijd vervolgens weg en komt een dame in een grijze aangereden en gooit hem op 2b..... Zucht
Dit moet toch qua hardware slimmer kunnen lijkt me, waarbij de beschikbare energie automatisch beter verdeeld wordt over de aangesloten stekkers. Dat vergt wel een iets ander verdeelstation dan het simpele 2 stekkers per SuC, maar hopelijk komt het wel een keer in de toekomst.

- - - Updated - - -

Ik denk dat jullie op beide vlakken niet veel te klagen hebben tov. van ons...
Ha nee zekers, in vergelijking mogen we niet klagen, maar het kan (en moet) natuurlijk altijd beter :)
 
Een SuC bij het AC restaurant aan de A12 in De Meern zou iedereen tevreden stellen. Deze plek kan de route over de A2 dekken. Daarnaast kan al het verkeer naar de Randstad worden bediend. Zowel naar Den Haag als Rotterdam. (dat is bij Nootdorp niet het geval). Vanuit De Meern kan je op en neer naar de Randstad rijden. Tenslotte is het voor het verkeer vanuit de Randstad naar het oosten, namelijk Zevenaar en Emsbüren, erg wenselijk.
De Meern is ook ver genoeg van de stad Utrecht verwijderd. Uit vrees voor toekomstige Tesla-taxi's uit Utrecht.

Ongetwijfeld zal het een Van der Valk locatie worden. De familie zal zich ongetwijfeld erg gewillig opstellen. En terecht.
Eerlijk gezegd breng ik ook liever mijn tijd door bij van der Valk, dan bij een AC restaurant.
 
Een SuC bij het AC restaurant aan de A12 in De Meern zou iedereen tevreden stellen. Deze plek kan de route over de A2 dekken. Daarnaast kan al het verkeer naar de Randstad worden bediend.

Verkeer van/naar het zuiden dat naar Rotterdam/Den Haag/Haarlem moet of via die kant Noord-Holland in wil, heeft in De Meern toch niets te zoeken... en dan de A12 files moeten meenemen? Ik pleit nogmaals voor A4 bij La Place Leiden hoor!
 
Verkeer van/naar het zuiden dat naar Rotterdam/Den Haag/Haarlem moet of via die kant Noord-Holland in wil, heeft in De Meern toch niets te zoeken... en dan de A12 files moeten meenemen? Ik pleit nogmaals voor A4 bij La Place Leiden hoor!

Ik denk dat beide meningen tonen dat 1 extra Supercharger niet voldoende is. Ik denk dat de regio's Den Haag (dichtbij Prins Clausplein), Utrecht (tussen Oudenrijn en Lunetten) en Arnhem (ergens tussen Grijsoord en Waterberg) erg geschikt zijn om al het Noord-Zuid verkeer te dekken. Het moet iig in de buurt van drukke knooppunten zijn om zoveel mogelijk routes te bedienen.
 
Ik denk dat beide meningen tonen dat 1 extra Supercharger niet voldoende is. Ik denk dat de regio's Den Haag (dichtbij Prins Clausplein), Utrecht (tussen Oudenrijn en Lunetten) en Arnhem (ergens tussen Grijsoord en Waterberg) erg geschikt zijn om al het Noord-Zuid verkeer te dekken. Het moet iig in de buurt van drukke knooppunten zijn om zoveel mogelijk routes te bedienen.

+1!
 
Ja, er moet toch ook een SuC ten noorden van Amsterdam komen.
Bijvoorbeeld Van der Valk Hoorn (hiermee dek je Den Helder en de Afsluitdijk / Leeuwarden tegelijkertijd) beter dan Akersloot.

Verkeer naar Amsterdam, vanuit het zuiden Breda, rijdt over de A27/A2. De afstand tussen Dordrecht en Haarlem lijkt mij te gering voor een SuC.

Voor de volledigheid: Groningen en Venlo ook nog een SuC!?
 
Gezien het aantal verkochte Model-S in de Benelux mogen er best nog wel een aantal SuC bij naar mijn mening.

Ik ben erg blij met de vele SuC die er in 2014 vooral ook in Duitsland en Frankrijk zijn bijgekomen, en heb van een aantal daarvan ook dankbaar gebruik gemaakt. Maar de verhouding is toch wel wat schreef met 4 SuC op ca. 2,5k geleverde MS in de Nederland. Ik verwacht toch wel dat er nog wat meer bijkomen zodat we inderdaad helemaal niet meer over route & range hoeven nadenken in de Benelux (conform de uitspraak van Elon in Amsterdam).
 
Last edited: