Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
ik blijf geloven dat de SuC in Eindhoven eraan komt.

Ik weet het zeker. Zelf gehoord van v.d. Valk in Urmond bij niet -officiële opening. Was daar trouwens vandaag nog. Werkt wel heel mooi en lokatie achter op parkeerterrein is ook prima zo. En ik blijf ze ook gewoon mooi vinden, zeker in vergelijking met de andere laders die zo her en der te vinden zijn.
 
Wat zie ik hier nu in Zwolle?
image.jpg
 
Toch wel raar. Ten eerste snap ik niet dat het werkt (SuC hebben toch een apart protocol?). Ten tweede is dit volgens mij gewoon een vorm van diefstal. Deze laders zijn voor Tesla rijders en worden door Tesla betaald...

Naar ik heb begrepen werkt het niet. Als de stekker past dan hoort men wel een klik als teken dat er gecommuniceerd wordt maar het laden zal niet starten. Heeft iemand een bevestiging dat het gelukt is om met een andere auto dan een Model S (met superchargeroptie) te laden aan een supercharger?
 
Naar ik heb begrepen werkt het niet. Als de stekker past dan hoort men wel een klik als teken dat er gecommuniceerd wordt maar het laden zal niet starten. Heeft iemand een bevestiging dat het gelukt is om met een andere auto dan een Model S (met superchargeroptie) te laden aan een supercharger?

Dat werkt gewoon niet, echt niet. Gebeurd helemaal niets.
 
Gisteren oosterlijk rondje Rotterdam Leeuwarden Den Haag (via afsluitdijk) gedaan maar dan zou een Supercharger langs de A7 bij vd Valk Hoorn toch wel zeer goed uitkomen om ff te laden.

Hier ben ik zeker voor! Ga regelmatig op en neer naar den Helder en red het net niet retour met 1 lading.
In Noord-Holland mag er boven Amsterdam één komen hoor. Wellicht ook fijn voor de mensen die vanuit IJmuiden met de auto op de boot een tochtje gaan maken.
 
Naar ik heb begrepen werkt het niet. Als de stekker past dan hoort men wel een klik als teken dat er gecommuniceerd wordt maar het laden zal niet starten. Heeft iemand een bevestiging dat het gelukt is om met een andere auto dan een Model S (met superchargeroptie) te laden aan een supercharger?

IK DENK dat die auto's daar vooral gaan staan om de indruk te wekken dat ze laden en daarmee boetes voorkomen (for what it's worth ...). Of het is simpelweg de onbekendheid met het SuC systeem. We kunnen het ook nog domheid noemen ...

Maar als er wel een klik is en er communicatie plaatsvindt tussen de auto en de SuC dan moeten we niet uitsluiten dat er vroeg of laat een bijdehandje is die het wel lukt om te laden. Lijkt me n.l. niet onmogelijk om die protocollen softwarematig te hacken.

Zoals @Dvroegop terecht meldt zou het gewoon diefstal zijn als het wel zou werken. Wij hebben bij aanschaf van onze MS hier immers voor betaald.
Vooralsnog denk ik dat het zeker niet werkt. Maar ik ben van mening dat we hier wel kien op moeten blijven en mensen die daar gaan staan er op blijven wijzen dat ze daar echt niets te zoeken hebben.
 
Laten we ons hier niet te veel zorgen over maken.

Als een Model S60 zonder supercharge-optie daar niet eens kan laden, zal een ander merk auto het zeker niet kunnen.

Maar ze staan natuurlijk wel in de weg, dus hopelijk is dat éénmalig.
 
Lekker meedoen met de grote jongens, misschien zijn ze er als grap gaan staan om te kijken of ze op het forum terecht zouden komen (dat is dan gelukt) :)
En iedereen weet dat Tesla stroom stukken beter rijdt dan stroom uit een gewone laadpaal (de motor draait er ronder en mee en met minder trillingen en resonanties) ;-)
 
Lekker meedoen met de grote jongens, misschien zijn ze er als grap gaan staan om te kijken of ze op het forum terecht zouden komen (dat is dan gelukt) :)
En iedereen weet dat Tesla stroom stukken beter rijdt dan stroom uit een gewone laadpaal (de motor draait er ronder en mee en met minder trillingen en resonanties) ;-)

Er zijn er die zeggen dat het octaangehalte een stuk hoger is , en dat er af fabriek additieven bijzitten om in koud weer vlokvorming tegen te gaan. Dat zou in combinatie met de opwarmingssysteem van de battterijen voor betere prestaties zorgen. De premium merkbeleving, vriendelijke service en onderlinge kameraadschap van de overage gebruikers werken vervolgens als een magneet op "andersrijders" :wink: