Tesselated
Member
Iemand nog iets gehoord over v.d. Valk in Eindhoven?
Ik hoorde van een collega dat het nu openligt en ook Enexis gezien is. Dus als het nu niet gebeurt zal het nooit niet gebeuren. Fingers crossed :smile:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Iemand nog iets gehoord over v.d. Valk in Eindhoven?
Welicht kunnen ze met de Arena een deal sluiten, altijd het dak dicht en dat dan vol leggenMijn bierviltjesberekening zegt mij dat je dan toch _in de winter_ wel een paneeltje of 3000 a 4000 nodig hebt om die 400kWh accu dagelijks een keer of 2 vol te laden... Beter nog een joekel van een windmolen ernaast zetten om de winter door te komen
Idd, dat bedoelde ik. Met een 400kWh pack kunnen ze bijvoorbeeld af met een ~200kW connectie met het 10kV netwerk.Die 400 kWh accu kan ook gewoon van het stroomnet geladen worden en werkt dan als buffer die leegloopt als er veel gelijktijdig wordt geladen. (Is wat Wido zegt.)
Een akkertje vol met PV-panelen of windturbines kan ook elders aan het stroomnet hangen, maar het zou natuurlijk wel een statement zijn om dat in Zuidoost te doen.
(Dit los van de huidige regulering omtrent het gebruik van het stroomnet, die nog van ver in de vorige eeuw stamt.)
Moeten ze ook het vermogen daar kunnen krijgen. Maar het zou me niets verbazen als ze deze SuC nu, of later, gaan voorzien van battery-packs als buffers om de pieken op te vangen.
Wellicht is 1MW aan vermogen daar niet makkelijk te verkrijgen, dus stoppen ze net zoals in Hawthorne, CA, een 400kWh batterij in de grond om de SuC mee te voeden.
Dát is dan pas een paradepaardje, nog even PV op het dak en klaar.
Leuk, maar te duur !! Vrees ik..
Iemand nog iets gehoord over v.d. Valk in Eindhoven?
Ze zeggen dat.... Flasmu info van vd Valk zelf zou hebben......
Vind het fantastisch als er een charger bij vd Valk komt, eigenlijk voor ritten naar het zuiden ligt er Urmond, omdat Venlo de SuC dekking veel beter zou invullen verbaast me dat wel (mocht het kloppen) !
Omgeving Utrecht lijkt me toch erg voor de hand liggen. Het merendeel van de transnederland reizigers komen hier langs.Bij een "voor"opening van de SuC Urmond (de dag dat hij in werking kwam) was de bedrijfsleider er zelf ook even bij gekomen. Hij gaf aan dat Eindhoven er aan zat te komen. Over Breukelen, daar vroeg ik naar, was hij wat vaag. Nu er iets noordelijker een volwaardige SuC (bijna) gebouwd is begrijp ik dat wel.
Voor mij is er geen twijfel over mogelijk en ik sluit niet uit dat er nog wat bij zullen komen. Geziene recente ontwikkelingen rondom "destination charging" (brief aan aandeelhouders Q4) bij Tesla denk ik dat alle Van der Valk vestigingen deze laders gaan krijgen.
Venlo zou ook mooi zijn maar nu Kreuz Kerpen ( Sindorf?) gepland is is dat niet zo urgent. Maar wie weet.
Omgeving Utrecht lijkt me toch erg voor de hand liggen. Het merendeel van de transnederland reizigers komen hier langs.
Omgeving Utrecht lijkt me toch erg voor de hand liggen. Het merendeel van de transnederland reizigers komen hier langs.
Cool! Kerpen lijkt me een goede keuze, wist dat niet.
Is het SC A'dam ZO niet al omgeving Utrecht?