Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Die 400 kWh accu kan ook gewoon van het stroomnet geladen worden en werkt dan als buffer die leegloopt als er veel gelijktijdig wordt geladen. (Is wat Wido zegt.)

Een akkertje vol met PV-panelen of windturbines kan ook elders aan het stroomnet hangen, maar het zou natuurlijk wel een statement zijn om dat in Zuidoost te doen.

(Dit los van de huidige regulering omtrent het gebruik van het stroomnet, die nog van ver in de vorige eeuw stamt.)
 
Die 400 kWh accu kan ook gewoon van het stroomnet geladen worden en werkt dan als buffer die leegloopt als er veel gelijktijdig wordt geladen. (Is wat Wido zegt.)

Een akkertje vol met PV-panelen of windturbines kan ook elders aan het stroomnet hangen, maar het zou natuurlijk wel een statement zijn om dat in Zuidoost te doen.

(Dit los van de huidige regulering omtrent het gebruik van het stroomnet, die nog van ver in de vorige eeuw stamt.)
Idd, dat bedoelde ik. Met een 400kWh pack kunnen ze bijvoorbeeld af met een ~200kW connectie met het 10kV netwerk.

Pieken haal je uit de buffer en die buffer laad je weer bij met je stroomnet connectie bijgestaan door de PV.

Pieken zijn namelijk het grootste probleem voor ons netwerk en laat nou SuperChargers precies van die pieken maken.
 
Leuk, maar te duur !! Vrees ik..
Moeten ze ook het vermogen daar kunnen krijgen. Maar het zou me niets verbazen als ze deze SuC nu, of later, gaan voorzien van battery-packs als buffers om de pieken op te vangen.

Wellicht is 1MW aan vermogen daar niet makkelijk te verkrijgen, dus stoppen ze net zoals in Hawthorne, CA, een 400kWh batterij in de grond om de SuC mee te voeden.

Dát is dan pas een paradepaardje, nog even PV op het dak en klaar.
 
Vind het fantastisch als er een charger bij vd Valk komt, eigenlijk voor ritten naar het zuiden ligt er Urmond, omdat Venlo de SuC dekking veel beter zou invullen verbaast me dat wel (mocht het kloppen) !

Bij een "voor"opening van de SuC Urmond (de dag dat hij in werking kwam) was de bedrijfsleider er zelf ook even bij gekomen. Hij gaf aan dat Eindhoven er aan zat te komen. Over Breukelen, daar vroeg ik naar, was hij wat vaag. Nu er iets noordelijker een volwaardige SuC (bijna) gebouwd is begrijp ik dat wel.

Voor mij is er geen twijfel over mogelijk en ik sluit niet uit dat er nog wat bij zullen komen. Geziene recente ontwikkelingen rondom "destination charging" (brief aan aandeelhouders Q4) bij Tesla denk ik dat alle Van der Valk vestigingen deze laders gaan krijgen.

Venlo zou ook mooi zijn maar nu Kreuz Kerpen ( Sindorf?) gepland is is dat niet zo urgent. Maar wie weet.
 
Bij een "voor"opening van de SuC Urmond (de dag dat hij in werking kwam) was de bedrijfsleider er zelf ook even bij gekomen. Hij gaf aan dat Eindhoven er aan zat te komen. Over Breukelen, daar vroeg ik naar, was hij wat vaag. Nu er iets noordelijker een volwaardige SuC (bijna) gebouwd is begrijp ik dat wel.

Voor mij is er geen twijfel over mogelijk en ik sluit niet uit dat er nog wat bij zullen komen. Geziene recente ontwikkelingen rondom "destination charging" (brief aan aandeelhouders Q4) bij Tesla denk ik dat alle Van der Valk vestigingen deze laders gaan krijgen.

Venlo zou ook mooi zijn maar nu Kreuz Kerpen ( Sindorf?) gepland is is dat niet zo urgent. Maar wie weet.
Omgeving Utrecht lijkt me toch erg voor de hand liggen. Het merendeel van de transnederland reizigers komen hier langs.
 
Omgeving Utrecht lijkt me toch erg voor de hand liggen. Het merendeel van de transnederland reizigers komen hier langs.

Is het SC A'dam ZO niet al omgeving Utrecht? :rolleyes:

Daarbij komt dat Utrecht straks perfect centraal ligt tussen de Superchargers A'dam, Zwolle, Zevenaar, Eindhoven, Oosterhout, en die in de omgeving Delft.
Dus welke kant je ook op rijdt, je komt een Supercharger tegen. :wink:
 
Last edited:
Omgeving Utrecht lijkt me toch erg voor de hand liggen. Het merendeel van de transnederland reizigers komen hier langs.

AC de Meern is een perfecte locatie voor een supercharger. Vlak naast knooppunt Oudenrijn, aan de A12 maar ook slechts een kleine omweg voor wie over de A2 rijdt. Verder zit er een Burger King, Starbucks en een AC-restaurant. Met een supercharger op deze locatie zou je zelfs nog echte kilometervreters over de streep trekken om Tesla te rijden. Je moet wat te wensen overlaten, zeg maar. :smile:
 
Cool! Kerpen lijkt me een goede keuze, wist dat niet. 

Staat ook al op de coming soon kaart van Tesla.

Schermafbeelding 2015-02-25 om 21.28.18.png


A61 komt zo goed (Waldlaubersheim is zojuist online gekomen) en Mogendorf voor A3 hopelijk ook snel (langs A3 ontbreekt nog wel iets). Niet bevestigd maar wel genoemd is Wertheim. Dan is de A3 tot Passau ook gecovered.

- - - Updated - - -

Is het SC A'dam ZO niet al omgeving Utrecht? :rolleyes:

We gaan dan al praten over SuC's die op enkele tientallen kilometers van elkaar staan.
ik zou het toejuichen maar kan me voorstellen dat dit in "verdichting 3.0" zit en we nu bezig zijn met "verdichting 2.0".

In "2.0" denk ik dan aan Noord Holland of Afsluitdijk (Gaaf als er een SuC middenop komt of aan één van de zijden zoals we in Denemarken zien) en rond Groningen en ergens strategisch in Zeeland.
 
Last edited:
Vanochtend was ik n Amsterdam en heb nog even gekeken bij het nieuwe servicecentrum. Hoewel de opening vandaag over een week pas is was ik nieuwsgierig of de SuC al in werking was (of dit zaterdag kan zijn omdat ik dan een eind in Noord Holland moet) We zien vaak dat deze al vóór de officiële opening al in werking zijn.
De stalls staan er, de plastic hoezen zit er om en de laadplaats is bestraat.

Ik heb nagevraagd en men was nog druk doende met aansluitingen en voor zover ik het kon overzien was er nog best veel te doen de komende week. Men was tenminste nog volop aan het werk met de aansluitingen.

Maar concreet, zaterdag kan ik daar nog niet laden. Dus rustig rijden en dan haal ik ook wel maar het had mooi geweest.

Overigens ligt deze SuC dicht bij de snelweg op een mooie locatie vlak bij de Arena. Men verwacht zelf ook dat het druk gaat worden bij die SuC. Dus benieuwd hoe het zal gaan en hoe lang het duurt voordat er uitbreiding komt. Plaats is er wel voor :)
 
Last edited: