Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Een kennis van mij werkt naast de Arena, en gaat dus regelmatig SuCen. Een medewerker van Tesla vertelde hem dat dat schadelijk is voor de batterij. Waarop mijn kennis zei dat er toch 8 jaar garantie op zat. Tesla medewerker vertelde dat dat alleen bij "normaal" gebruik is, dus niet dagelijks SuCen.
Volgens mij staat dit nergens genoemd.
 
Een kennis van mij werkt naast de Arena, en gaat dus regelmatig SuCen. Een medewerker van Tesla vertelde hem dat dat schadelijk is voor de batterij. Waarop mijn kennis zei dat er toch 8 jaar garantie op zat. Tesla medewerker vertelde dat dat alleen bij "normaal" gebruik is, dus niet dagelijks SuCen.
Volgens mij staat dit nergens genoemd.

Voor mij is dit iets uit de categorie "Broodje aap".

Ik houd, voor zover ik kan, alles bij wat er geschreven wordt en tot nu toe ben ik nog nergens tegen gekomen dat dit slecht zou zijn. Wel allerlei speculaties. Het enige dat ik wat het laden betreft serieus neem is het advies om alleen 100% te laden wanneer je kort daarna kunt gaan rijden om de top er af te halen. En wat is "normaal" gebruik?
 
Een kennis van mij werkt naast de Arena, en gaat dus regelmatig SuCen. Een medewerker van Tesla vertelde hem dat dat schadelijk is voor de batterij. Waarop mijn kennis zei dat er toch 8 jaar garantie op zat. Tesla medewerker vertelde dat dat alleen bij "normaal" gebruik is, dus niet dagelijks SuCen.
Volgens mij staat dit nergens genoemd.


Regelmatig? Dat ding is net een week open! Hoe vaak kun je daar dan om te laden zijn. Het zal wel maar ik krijg spontaan trek in een broodje aap...

- - - Updated - - -

Voor mij is dit iets uit de categorie "Broodje aap".

Ik houd, voor zover ik kan, alles bij wat er geschreven wordt en tot nu toe ben ik nog nergens tegen gekomen dat dit slecht zou zijn. Wel allerlei speculaties. Het enige dat ik wat het laden betreft serieus neem is het advies om alleen 100% te laden wanneer je kort daarna kunt gaan rijden om de top er af te halen. En wat is "normaal" gebruik?

2 broodjes dan :biggrin:
 
Voor mij is dit iets uit de categorie "Broodje aap".

Ik houd, voor zover ik kan, alles bij wat er geschreven wordt en tot nu toe ben ik nog nergens tegen gekomen dat dit slecht zou zijn. Wel allerlei speculaties. Het enige dat ik wat het laden betreft serieus neem is het advies om alleen 100% te laden wanneer je kort daarna kunt gaan rijden om de top er af te halen. En wat is "normaal" gebruik?
De laatste keer dat ik bij een SuC (Aichstetten) stond, kon ik na nog geen kilometer de auto laten afslepen. Aanstaande zaterdag op de terugweg kan ik hem in Memmingen bij het sleepbedrijf weer omruilen en de leenauto inleveren. Hij is naar het Servicecenter in München geweest en het accupakket en de 12V accu zijn vervangen...:crying:
 
Gisteren voor het eerst in A'dam geladen vanwege aankoop dakdragers. Ik heb max 80kw gezien. Het was niet heel druk, wel een aantal taxi's. Binnen stond het vol met taxi's in onderhoud.
Prijs van de dakdragers viel overigens mee omdat ik nog wat tegoed had openstaan van die 300 euro die we een tijd geleden kregen als goedmakertje voor het uitblijven van die rode stekker geloof ik. Was dat al helemaal vergeten, maar het Tesla systeem gelukkig niet.
 
Volgens mij valt dat probleem met die taxi's wel mee ;)
52c12421bb325c410b104e907f88d4c9.jpg
 
Volgens mij valt dat probleem met die taxi's wel mee /QUOTE]

Ik denk dat ze de dag vol beginnen vanuit huis en dat ze dan de eerste uren wel kunnen rijden. Het wordt later wel drukker.

Na bezoek aan het P85D event vanochtend kwam ik hier in Amsterdam aan met 39 rest (was toch al van plan hier even langs te gaan) en pikte nog net het laatste vrije plekje.

Laden startte met iets van 39 km/uur maar dat gaat wel sneller. Ik zit hier nu precies een uur te werken en heb nu 363 km. Er zijn nu plaatsen vrij dus ik houd niets onnodig bezet. Ik wilde alleen eens zien hoe het nu gaat wanneer het druk is en eigenlijk valt dat wel mee.

Het is natuurlijk wel beter om direct met 575 km/uur te gaan laden maar in de praktijk betekent het een twintig minuten meer laden.
 
Ik sta nu in Amsterdam te laden met maar liefst 83km/uur (354 volt 44 ampere). Inmiddels weer genoeg in de accu om thuis te komen, maar als ik een volle accu wil kan ik een middagje gaan rondhangen in het naastgelegen Amsterdam Arena. Of misschien een training bekijken van Jong Ajax (of wat daar na vandaag nog van over is).
 
Ik denk dat ze de dag vol beginnen vanuit huis en dat ze dan de eerste uren wel kunnen rijden. Het wordt later wel drukker.

Na bezoek aan het P85D event vanochtend kwam ik hier in Amsterdam aan met 39 rest (was toch al van plan hier even langs te gaan) en pikte nog net het laatste vrije plekje.

Laden startte met iets van 39 km/uur maar dat gaat wel sneller. Ik zit hier nu precies een uur te werken en heb nu 363 km. Er zijn nu plaatsen vrij dus ik houd niets onnodig bezet. Ik wilde alleen eens zien hoe het nu gaat wanneer het druk is en eigenlijk valt dat wel mee.

Het is natuurlijk wel beter om direct met 575 km/uur te gaan laden maar in de praktijk betekent het een twintig minuten meer laden.


Ik kwam ongeveer gelijk met jou aan, en volgens mij stonden er 3 of 4 taxi's te laden, toch? 2 chauffeurs hadden de lounge opgezocht en zaten koffie te drinken. Laadsnelheid was goed, mijn SuC buurman was bijna vol denk ik.
 
Last edited:
Ik kwam ongeveer gelijk met jou aan, en volgens mij stonden er 3 of 4 taxi's te laden, toch? 2 chauffeurs hadden de lounge opgezocht en zaten koffie te drinken. Laadsnelheid was goed, mijn SuC buurman was bijna vol denk ik.

Ik maakte mijn telling toen ik boven zat en heb alleen op de witte gelet. Het kunnen er dus ook meer geweest zijn :) Bedankt nog voor de uitnodiging! Uiteindelijk heb ik dan toch zelf mee kunnen doen.
 
Ik sta nu in Amsterdam te laden met maar liefst 83km/uur (354 volt 44 ampere). Inmiddels weer genoeg in de accu om thuis te komen, maar als ik een volle accu wil kan ik een middagje gaan rondhangen in het naastgelegen Amsterdam Arena. Of misschien een training bekijken van Jong Ajax (of wat daar na vandaag nog van over is).

duolader ? dan kan je beter aan de 22kw palen gaan laden...


edit : ik bedoel : daar kan je laden @100kw/u
 
Last edited:
duolader ? dan kan je beter aan de 22kw palen gaan laden...
Ik heb vlak voor het wegrijden nog even met de portier gesproken. Er was een technische storing vanmiddag, vandaar de erg lage laadsnelheid. Men is ter plekke ook nog druk bezig met de verhuizing en de laatste verbouwingswerkzaamheden.

Voor de rest is het een mooi hoofdkantoor op een prima plek en is deze nieuwe SuC ook echt een visitekaartje voor Tesla!