Phil V
Well-Known Member
In teslalog.com kan je bij 'reports -> monthly kWh charge' filteren op geolocatie.Hoi Wim, kun je uitleggen hoe je weet dat je 9.900 km via SuC hebt geladen/gereden?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In teslalog.com kan je bij 'reports -> monthly kWh charge' filteren op geolocatie.Hoi Wim, kun je uitleggen hoe je weet dat je 9.900 km via SuC hebt geladen/gereden?
Gewoon bijhouden.Hoi Wim, kun je uitleggen hoe je weet dat je 9.900 km via SuC hebt geladen/gereden?
Gewoon bijhouden.
View attachment 203180
Jouw verhouding is ongeveer zoals Tesla het heeft bedoeld. De reden dat Tesla beperkingen gaat opleggen aan lokaal gebruik van de SuC is glashelder. Er zijn simpelweg teveel mensen die teveel bij de SuC laden. En Tesla weet tot in detail wie dit zijn en hoeveel het 'misbruik' is. De huidige rijders zullen onbeperkt gebruik zullen mogen maken van SuC, gebruikers van na 1-1-17 en in ieder geval de Model 3 gebruikers kunnen dit niet meer.Niet in een lijstje, maar toch een benadering. 20,2 MWh op de meter thuis en 26,2 MWh op het scherm in de auto, dus 6 MWh heb ik buitenshuis geladen. Ik laad zelden bij een gewoon openbaar oplaadpunt, dus met gemiddeld 50 kWh per SuC laadsessie heb ik 120 x bij een SuC gestaan. Ik ga inderdaad regelmatig op vakantie ...
Niet in een lijstje, maar toch een benadering. 20,2 MWh op de meter thuis en 26,2 MWh op het scherm in de auto, dus 6 MWh heb ik buitenshuis geladen. Ik laad zelden bij een gewoon openbaar oplaadpunt, dus met gemiddeld 50 kWh per SuC laadsessie heb ik 120 x bij een SuC gestaan. Ik ga inderdaad regelmatig op vakantie ...
Jouw verhouding is ongeveer zoals Tesla het heeft bedoeld. De reden dat Tesla beperkingen gaat opleggen aan lokaal gebruik van de SuC is glashelder. Er zijn simpelweg teveel mensen die teveel bij de SuC laden. En Tesla weet tot in detail wie dit zijn en hoeveel het 'misbruik' is. De huidige rijders zullen onbeperkt gebruik zullen mogen maken van SuC, gebruikers van na 1-1-17 en in ieder geval de Model 3 gebruikers kunnen dit niet meer.
Toch zal Tesla m.i. ook de huidige rijders die de SuC misbruiken nog wel aan gaan pakken. Iedereen weet dat de SuC alleen voor de lange ritten is bedoeld. Tesla heeft eerder gecommuniceerd dat een gebruik van thuis/Suc ongeveer 70/30 zou moeten zijn.
Toch is dat wat Musk in het begin heeft gezegd. Leek mij toen ook al onrealistisch veel.Tesla rekent met 90% thuis/werk laden en 10% SuC laden volgens de design studio. 30% lijkt mij erg veel.
Mij lijkt 30% ook bovengemiddeld.
Maar zit het 'm niet ook in de aantallen auto's? Tesla heeft nu +/- 150.000 stuks gebouwd en het tempo gaat met model 3 flink omhoog. Er komt een moment waarop Tesla moet stoppen met het gratis aanbieden van supercharging. Als het niet al is bij deze aantallen, dan wel bij miljoenen. Dus het komt neer op het kiezen van een logisch moment. En dan is een tijdje voor de introductie van model 3 niet zo slecht. Geen verwachtingen gewekt, geen koppeling aan modellen.
De laatste berichten geven aan dat men voor SuC gebruik binnen eigen gebied jaarlijks 400 kWh credit krijgt en Elon heeft gezegd dat echt long distance gratis blijft. .
Nu ben je toch wel erg vaag.. waar komen die laatste berichten vandaan ? hoe hard zijn deze ?