Xfrank
Well-Known Member
Het is stil in Melsele. Koen toont weinig interesse in de antwoorden op de vraag waar hij al enige tijd mee vast zit.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kosten negeren niet hé, ik bekijk in het nu als keuzemoment. Maar zelfs als ik een nieuwe ICE meeneem in de berekening (die gooi ik morgen hier online) is het moeilijk om de elektrische voordeliger te maken.@KoenV is zaakvoerder van een Belgische vennootschap. Dan spelen er een paar extra dingen in het voordeel van een EV:
Daarnaast heb je natuurlijk dat je thuis kan laden en de onderhoudskosten laag zijn, wat de kilometerprijs ook lager maakt. Maar je hebt ook een adequate investering nodig; een Tesla Model 3 begint niet aan een prijs van een BMW 318d.
- hoogste aftrekbaarheid van de auto als kosten
- lage VAA, en dus lagere persoonsbelastingen
Daarom dat ik zei dat Koen moet uitmaken wat ie wil. Een gloednieuwe Model 3 kan ik niet goedkoper maken dan een 8 jaar oude diesel waar Koen de afgelopen 8 jaar aan kosten negeert.
Dat is nog eens een idee“Het is stil in Melsele. Koen toont weinig interesse in de antwoorden op de vraag waar hij al enige tijd mee vast zit. “
Hij is zijn vrouw aan het overtuigen op basis van de gestuurde argumenten. Dat duurt veel langer dan een TCO.
Tenzij je een proefrit doet, toen was het bij mij na 5 minuten: “Ik wil er ook een!”
Momenteel is dat ding (Audi A5) nog best ok hoor.Inderdaad, als je op 8 jaar mikt met een diesel is de kans groot dat je ofwel het ding helemaal tot in de grond rijdt, of er relatief nauwelijks kilometers mee doet. En een EV wordt enkel voordeliger met meer kilometers.
Maar dan nog, als je nieuw vs nieuw gaat vergelijken van een vergelijkbaar model, is een EV, zeker als auto-op-de-zaak, binnen een vennootschap belachelijk voordelig.
Das waar, maar weten waar je financieel mee bezig bent is ook interessant... Je kan achteraf idd nog altijd kiezen om vrolijk niet optimaal te doen ;-)Het leven bestaat uit meer dan alleen ergens wat profijt doen....
Laat je cijfers maar eens zien, van een Model 3 vs een nieuwe Audi A5. Dan kunnen we vergelijken wat je aannames zijn.Momenteel is dat ding (Audi A5) nog best ok hoor.
Maar goed, een nieuwe moet er ooit eens van komen. Zeker met die LEZ toestanden en de steeds meer afradende fiscale toestanden... Dus ik dacht: laten we eens beginnen met het kostenplaatje te bekijken...
Zo belachelijk groot lijkt het voordeel toch niet?
Die was bij mij in 2016 nog zeer onzeker. Vandaar dat ik die niet meenam in mijn berekening en achteraf het verschil in totale kost (10000€) probeerde af te wegen of die door het verschil in restwaarde zou gecompenseerd worden. Voor een auto die nieuw 50K meer kostte leek mij dat wel haalbaar.restwaarde
Ik maak me nu al zorgen over de restwaarde van de diesel die niet op de oprit staat. Binnen een paar jaar is die sowieso voor export. Ik zou in elk geval nooit nooit een nieuwe diesel kopen, alleen daarvoor al.Die was bij mij in 2016 nog zeer onzeker. Vandaar dat ik die niet meenam in mijn berekening en achteraf het verschil in totale kost (10000€) probeerde af te wegen of die door het verschil in restwaarde zou gecompenseerd worden. Voor een auto die nieuw 50K meer kostte leek mij dat wel haalbaar.
Dit blijkt nu inderdaad ruim het geval te zijn.
Ik zou zelfs durven zeggen dat het schandalig en egoïstisch is als je de middelen hebt, en het niet doet.Weten dat je rondrijdt in een schone elektrische wagen, waarmee je geen stadscentra loopt te vervuilen is voor mij onbetaalbaar. Ik wil hier niet de moraalridder uithangen. Het is zeker niet voor iedereen mogelijk om elektrisch te gaan. Maar als je enigszins de financiële ruimte hebt is elektrisch rijden een no brainer. Het extra rijplezier krijg je er nog eens gratis bij. Gewoon doen zou ik zeggen.
Je hebt moreel een punt, maar je kan niet verwachten dat iedereen al zo denkt.Ik zou zelfs durven zeggen dat het schandalig en egoïstisch is als je de middelen hebt, en het niet doet.
Ik zou zelfs durven zeggen dat het schandalig en egoïstisch is als je de middelen hebt, en het niet doet.
Ik weet het nog niet zo. We hebben nog een paar jaar maar de gemiddelde EV heeft nog steeds niet het gebruiksgemak van een ICE. Ik ken een aantal mensen die van een EV terug gegaan (zo zie ik het wel) zijn naar een ICE of in het beste geval een Hybride.Ik maak me nu al zorgen over de restwaarde van de diesel die niet op de oprit staat. Binnen een paar jaar is die sowieso voor export. Ik zou in elk geval nooit nooit een nieuwe diesel kopen, alleen daarvoor al.
Ja, maar vraag me af hoeveel het je gaat kosten om met redelijk wat kilometers 2030 te halen.En als je nu een nieuwe diesel koopt en redelijk wat kilometers per jaar maakt is ie in 2030 toch afgeschreven.
Mijn Model X heeft 174000km. Mijn vorige benzines en diesels waren bij 120000km rijdende kostenposten.Ik ben nog van het type: Iets wat duurzaam is, gaat lang mee.
Ik vind een EV handiger dan een benzine. Elke ochtend vertrekken met een volle tank, lekker voorverwarmd.We hebben nog een paar jaar maar de gemiddelde EV heeft nog steeds niet het gebruiksgemak van een ICE.
1. Ik denk dat de diesel die je gaat kopen €40.000,- goedkoper is dan je X. Voor dat geld kun je aardig wat diesel kopen. Jij zult zeggen dat het minder is nou voor €20.000,- kun je denk ik wel 200.000 km rijden.Ja, maar vraag me af hoeveel het je gaat kosten om met redelijk wat kilometers 2030 te halen.
Mijn Model X heeft 174000km. Mijn vorige benzines en diesels waren bij 120000km rijdende kostenposten.
Ik vind een EV handiger dan een benzine. Elke ochtend vertrekken met een volle tank, lekker voorverwarmd.