Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Terugkoop garantie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben me aan het verdiepen in de financial lease die Tesla aanbiedt i.c.m. de 'terugkoop-garantie'? Ofschoon niet zichtbaar op de website blijkt deze gewoon beschikbaar te zijn.
Welke visie hebben de lezers van deze post hier op? Waarom wel een interessante regeling? Waarom geen goede regeling?
Hoor het graag.
( heb zo snel geen ander thread hierover op forum gevonden.

Dank

MvG.
 
Ik ben me aan het verdiepen in de financial lease die Tesla aanbiedt i.c.m. de 'terugkoop-garantie'? Ofschoon niet zichtbaar op de website blijkt deze gewoon beschikbaar te zijn.
Welke visie hebben de lezers van deze post hier op? Waarom wel een interessante regeling? Waarom geen goede regeling?
Hoor het graag.
( heb zo snel geen ander thread hierover op forum gevonden.

Dank

MvG.

Heb je eigen bedrijf (BV) , of als ZZP, privé?
Zou als het even kan voor full operational lease gaan. Minste zorgen, meeste plezier.
 
Ja is zeker een alternatief. Ben alleen even benieuwd naar meningen mbt terugkoopgarantie Tesla.

Dan vraagje over auto in eenmanszaak:
ik heb eenmanszaak, maar ik rijd 0 KM zakelijk. Kan je dan toch gewoon auto in eenmanszaak aanschaffen terwijl je de auto 100% prive gaat rijden?
 
Ja is zeker een alternatief. Ben alleen even benieuwd naar meningen mbt terugkoopgarantie Tesla.

Dan vraagje over auto in eenmanszaak:
ik heb eenmanszaak, maar ik rijd 0 KM zakelijk. Kan je dan toch gewoon auto in eenmanszaak aanschaffen terwijl je de auto 100% prive gaat rijden?
Volgens mij niet, als je de auto in het geheel niet zakelijk gebruikt dan is het geen bedrijfsmiddel
 
Ja is zeker een alternatief. Ben alleen even benieuwd naar meningen mbt terugkoopgarantie Tesla.

Dan vraagje over auto in eenmanszaak:
ik heb eenmanszaak, maar ik rijd 0 KM zakelijk. Kan je dan toch gewoon auto in eenmanszaak aanschaffen terwijl je de auto 100% prive gaat rijden?

Woon-werkverkeer valt ook onder zakelijk?
Of woon je direct naast/boven de zaak?
(ervaring met eenmanszaak heb ik overigens niet, mogelijk dat "woon-werk" anders benaderd wordt)
 
Volgens mij niet, als je de auto in het geheel niet zakelijk gebruikt dan is het geen bedrijfsmiddel

Dit is formeel het juiste antwoord. Bij een eenmanszaak moet je aannemelijk maken dat het tussen de 10-90% zakelijk wordt gebruikt en dan mag je zelf kiezen of je het zakelijk of privé boekt. Wanneer je het dus 100% privé gebruikt dan is het verplicht privé vermogen.
Er is alleen geen verplichting om iets bij te houden als je gewoon de bijtelling pakt en stelt dat je het minimaal 10% zakelijk gebruikt.

Ik *denk* het wel. Je stelt dan de auto aan jou als "werknemer" ter beschikking en jij moet bijtelling doen. Auto van de zaak is dan een arbeidsvoorwaarde.

Regels voor een eenmanszaak en een BV / werknemer / DGA wijken soms erg af en mag je dan ook niet met elkaar vergelijken.
 
Ja is zeker een alternatief. Ben alleen even benieuwd naar meningen mbt terugkoopgarantie Tesla.

Dan vraagje over auto in eenmanszaak:
ik heb eenmanszaak, maar ik rijd 0 KM zakelijk. Kan je dan toch gewoon auto in eenmanszaak aanschaffen terwijl je de auto 100% prive gaat rijden?

Rij je nooit naar de Makro voor een pak printerpapier, zakelijk etentje, overleg met accountant enzovoort?
 
Dank voor jullie input. Je zou idd paar kilometer naar Makro of Staples kunnen opvoeren.
Gebeld met belastingdienst. 1. Er is in de door mij beschreven situatie sprake van "Excessief prive gebruik", en e.e.a. wordt daarom niet geaccepteerd. 2. Er is ook nog zoiets als "Goed koopmans gebruik" en ze suggereren dat daar in dit geval ook geen sprake van is...
Verder puzzelen dus..;-)
 
Waarom zou je hem privé willen rijden als je hem ook zakelijk in 5 jaar kunt afschrijven? Wellicht even bij je boekhouder/accountant op de koffie gaan ;)
 
  • Disagree
Reactions: hdec
Dank voor jullie input. Je zou idd paar kilometer naar Makro of Staples kunnen opvoeren.
Gebeld met belastingdienst. 1. Er is in de door mij beschreven situatie sprake van "Excessief prive gebruik", en e.e.a. wordt daarom niet geaccepteerd. 2. Er is ook nog zoiets als "Goed koopmans gebruik" en ze suggereren dat daar in dit geval ook geen sprake van is...
Verder puzzelen dus..;-)
ik zou gewoon wat "zakelijke ritjes" gaan maken. Rondje door het dorp, even papier halen bij de Stapels. Je komt tijdens werktijd toch wel eens uit je huis?
 
Dank voor jullie input. Je zou idd paar kilometer naar Makro of Staples kunnen opvoeren.
Gebeld met belastingdienst. 1. Er is in de door mij beschreven situatie sprake van "Excessief prive gebruik", en e.e.a. wordt daarom niet geaccepteerd. 2. Er is ook nog zoiets als "Goed koopmans gebruik" en ze suggereren dat daar in dit geval ook geen sprake van is...
Verder puzzelen dus..;-)
Excessief privé gebruik is een dingetje. Bijtelling is normaal gesproken forfaitair en gebaseerd op een bepaalde verhouding tussen zakelijk en privé gebruik. Als jouw gebruik daar veel van afwijkt kan de fiscus denk ik besluiten om niet het forfait te hanteren. Of / wanneer ze dat doen ....

De belastingdienst stelt aan de andere kant "niet op de stoel van de ondernemer te gaan zitten". Zolang je jezelf er in privé niet mee bevoordeelt, mag je m.i. net zo onzakelijk handelen als je zelf wilt.
 
Excessief privé gebruik is een dingetje. Bijtelling is normaal gesproken forfaitair en gebaseerd op een bepaalde verhouding tussen zakelijk en privé gebruik. Als jouw gebruik daar veel van afwijkt kan de fiscus denk ik besluiten om niet het forfait te hanteren. Of / wanneer ze dat doen ....

De belastingdienst stelt aan de andere kant "niet op de stoel van de ondernemer te gaan zitten". Zolang je jezelf er in privé niet mee bevoordeelt, mag je m.i. net zo onzakelijk handelen als je zelf wilt.

Ik heb nog nooit gehoord dat de fiscus vraagt om een overzicht van privé versus zakelijk als er bijtelling plaatsvindt. En ook ik heb altijd begrepen dat de fiscus idd niet toetst op ondernemersbeslissingen. Voorbeeld: als jij met een omzet van 5K een Mercedes duur wil rijden, is dat jouw zaak....
 
Ik heb nog nooit gehoord dat de fiscus vraagt om een overzicht van privé versus zakelijk als er bijtelling plaatsvindt.
Ik ook niet. Maar daar heeft de vragensteller niets aan als het toch een keer gebeurd ;) Maar het verschijnsel bestaat echt. Als de werkgever op de hoogte is dient de werkgever strikt genomen al een hogere bijtelling toe te passen.
 
Dank voor jullie input. Je zou idd paar kilometer naar Makro of Staples kunnen opvoeren.
Gebeld met belastingdienst. 1. Er is in de door mij beschreven situatie sprake van "Excessief prive gebruik", en e.e.a. wordt daarom niet geaccepteerd. 2. Er is ook nog zoiets als "Goed koopmans gebruik" en ze suggereren dat daar in dit geval ook geen sprake van is...
Verder puzzelen dus..;-)

Wanneer je tenminste 10% zakelijk aannemelijk kunt maken en dat is al heel snel dan mag je hem op de zaak zetten.