Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
De een blijft kennelijk wat langer in de eerste fase dan de ander, namen noemen is denk overbodig :D

F105E634-8427-4D06-A3DC-47DF07EF0009.jpeg
 
Tandarts van een op de zeventien Nederlanders dreigt failliet te gaan | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Lekker gaat het in mijn branche. Tot op heden worden we geadviseerd om ons te beperken tot spoed. Een van de eerste groepen die 16 maart hun werkzaamheden grotendeels stopte. Je zou maar net je praktijk geopend hebben. Overigens gaan in mijn kring een deel vanaf maandag 6 april gewoon weer aan de slag.
Dat blijft wel raar. Spoed mag wel, een kroon (i.c. voor mijn vrouw een brug) mag niet. Terwijl een spoedgeval ook een hele tijd kan duren.
Nee, ik ben geen tandarts. Ja, ik ben ervaringsdeskundige.
 
Reden dat tandartsen moesten stoppen is omdat het een werkje is dat je niet op 1,5m kan doen, er heel wat speeksel in betrokken is, en er tekorten waren aan PBM's. Een spoedgeval kan je nog met je beperkte voorraad PBM's afwerken, maar je normale debiet van klandizie misschien niet.

Als elke tandarts zich vanaf 6 april kan beschermen in een heel corona-pak dan kan je inderdaad terug opstarten.
 
Gisteren op TV:
Filosoof en psychiater Damiaan Denys vindt de aandacht voor de coronacrisis overdreven

WNLEO • 12 min
Filosoof en psychiater Damiaan Denys stelt vast we een coronavirusobsessie hebben. "De aandacht ervoor is disproportioneel. We verliezen belangrijke dingen uit het oog, zoals het reguliere zorgsysteem en ons rechtssysteem.

Filosoof en psychiater Damiaan Denys vindt de aandacht voor de coronacrisis overdreven gemist? Start met kijken op NPO Start
Punt is net dat er zoveel aandacht is voor corona omdat het het zorgsysteem onder druk zet. Als je niet voldoende aandacht hebt voor corona, heb je 3 weken later geen zorgsysteem meer.
 
  • Like
Reactions: Fralamjo
Klopt deze video...
These are the US unemployment claims in their historical context
Jeremy Boreing on Twitter
Zover ik weet kloppen die cijfers ja.

Maar dit is dan ook een unieke situatie: de VS kent geen zware ontbindingsvergoedingen en lange opzegtermijnen bij ontslag, en ook geen systeem van tijdelijke werkloosheid. Als bedrijf met werknemers die niet kunnen werken kan je bijgevolg niet anders dan massaal ze ontslaan, behalve als je zeker wil zijn dat je ze na de rit nog altijd in loondienst hebt. Maar de individuele werknemer heeft natuurlijk ook het recht om zonder aankondiging te vertrekken.
 
Tandarts van een op de zeventien Nederlanders dreigt failliet te gaan | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Lekker gaat het in mijn branche. Tot op heden worden we geadviseerd om ons te beperken tot spoed. Een van de eerste groepen die 16 maart hun werkzaamheden grotendeels stopte. Je zou maar net je praktijk geopend hebben. Overigens gaan in mijn kring een deel vanaf maandag 6 april gewoon weer aan de slag.
Toen ik het persbericht dacht ik wel, gaat dat zo snel? Voor een assistente krijg je 90% compensatie. Dan blijven over evt. vaste lasten zoals huur en apparatuur en je eigen inkomen. Ik snap dat er niks binnenkomt maar aan de andere kant, 30 minuten in de stoel en je bent als patiënt al snel 100 euro kwijt. Keer 2, keer 8, keer 220.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, jullie hebben ook lang gestudeerd en ik gun het jullie maar er moet toch wel sprake zijn van enig vet op de botten.
 
Gisteren op TV:
Filosoof en psychiater Damiaan Denys vindt de aandacht voor de coronacrisis overdreven

WNLEO • 12 min
Filosoof en psychiater Damiaan Denys stelt vast we een coronavirusobsessie hebben. "De aandacht ervoor is disproportioneel. We verliezen belangrijke dingen uit het oog, zoals het reguliere zorgsysteem en ons rechtssysteem.

Filosoof en psychiater Damiaan Denys vindt de aandacht voor de coronacrisis overdreven gemist? Start met kijken op NPO Start

Weer 1 die de zaak onderschat. Het reguliere zorgsysteem zou volledig ten onder gaan als er niets werd gedaan, en de rechtspraak loopt door voor zaken waar belang bij is. Wat denk je dat er gebeurt als ook de huisartsen Corona krijgen? Wie moet dan de rol van de eerste poortwachter voor de zorg gaan vervullen?
 
  • Like
Reactions: Fralamjo
Status
Not open for further replies.