Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
In België niet blijkbaar?
Euhm, jawel.. alles dicht behalve: voedingswinkels (met max aantal (ontsmette) karretjes, Banken op afspraak en postkantoor is ook nog open. Voor de rest geen enkele winkel open en ik denk zelfs de containerparken ook.

Ik ben al 3 weken niet meer buiten geweest ...

Wat mij wel opvalt, is dat het vooral de "oudere" (60+) er zich veel minder van aantrekken dan de rest. Die zitten nog echt in een ontkenningsfase of een "niet met mij" houding. Ik ben eigenlijk zelfs voorstander van fixe boetes in te voeren.

Over het algemeen lijkt het er wel op dat de meeste mensen er zich aan houden maar opnieuw wie zich beter waant dan de rest en er dus mensen mee in gevaar brengt, mag van mij echt pijn gedaan worden.
 
  • Like
Reactions: horta
Ook in NL zie je vooral veel grijs op straat.

Waarschijnlijk lost dat probleem zich vanzelf op :p:D

In mijn dorp zie ik vooral ouders die hun kids (vanaf 5) met rolschaatsen e.d. laten luchten. Van t weekend tegen de 20 graden, dus dan is iedereen ook wel toe wat buitenlucht.

ben benieuwd hoe lang de zelfdiscipline duurt.

Ik moest denken aan de tijden dat in Israël telkens bomexplosies waren in bussen en op markten. Dat is natuurlijk heel iets anders, maar ik begreep nooit waarom de markten en bussen de week erna weer vol waren.

na een tijdje is de hang naar plezier en leven gewoon zo groot, dat men zelfs grote risico’s accepteert.
 
  • Disagree
Reactions: BartJ
In plaats van hier nog verder olie op 't vuur te gooien in de Be vs Nl -discussie.... er zijn ook dingen die ons verbinden. Zo las ik vandaag dat ook in Nl washandjes gebruikt worden. Niemand gebruikt dat, op Belgen en Nederlanders na.:cool:
Ik weet niet of ons dat door de Corona-crisis gaat halen

Ik kom zelf amper van mijn erf, twee keer de voorbije drie weken
Maar ik heb gemakkelijk spreken, met een tuin van 2100m²...
 
  • Like
Reactions: horta
In Nederland zijn winkels verplicht toegangsbeleid te hebben om de 1.5 m te garanderen. Niet meer dan zoveel mensen binnen dus wachtrijen buiten. In België niet blijkbaar?

Het lijkt er wel op dat iedereen hier weer naar buiten en naar de winkel/milieustraat wil. Rijen auto's voor de milieustraat (waar ik niet heen ging). Volgens mijn vrouw ook weer druk bij de winkels, zij is omgekeerd.
Wachtrijen buiten zijn zeker zo onverstandig. De wind neemt de spetters van hoesten of niezen meters mee om vervolgens een ander te besproeien.
 
Video met en zonder mondkapje...
Lex Fridman on Twitter

NOS website:
Verder aangescherpte richtlijnen voor opname intensive care bij beddentekort
Als er niet genoeg intensivecarebedden meer zijn, kan er mogelijk een situatie ontstaan waarbij niemand op de IC nog gereanimeerd wordt. Als het tekort aan bedden nog meer zou oplopen, zullen in het uiterste geval mensen van 70 jaar en ouder niet meer worden opgenomen.

Verder aangescherpte richtlijnen voor opname intensive care bij beddentekort
 
Last edited:
Ik zag net in het nieuws dat de reden is dat ze in Nederland mondkapjes niet adviseren dat de kans bestaat dat je dan het kapje verkeerd af doet en de virusdeeltjes die op de buitenkant van het kapje zitten aan je handen komen....

Als er virusdeeltjes op het kapje zitten dan was het vast niet beter geweest om geen kapje op te hebben lijkt mij.
 
Status
Not open for further replies.