Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Nog een belangrijk onderzoeksresultaat vandaag...

In Heinsberg, een Duitse regio die echt als hotspot beschouwd wordt voor corona in Duitsland, heeft nu 15% van de inwoners immuniteit opgebouwd (gebaseerd op een representatieve steekproef).
Er zijn in die regio van 250 000 inwoners 46 mensen overleden (dus 184 per miljoen inwoners). We weten dat de Duitse overheid redelijk creatief is met het corona-doden tellen, maar dat geet toch een idee van wat me mogen verwachten qua besmettingsgraad (10-20%).
We zijn dus nog ver verwijderd van groepsimmuniteit.

Een ander onderzoek in Oostenrijk vindt dat slechts 1% van de bevolking immuun is....

Belangrijker : deze studie op een grote populatie (waarvan we nu het exact aantal besmettingen kennen) laat ook toe een exact beeld te krijgen op de sterftekans voor COVID-19, met name 0.37%. Dat is dus in een situatie zonder IC-beperkingen.

Wanneer je zou uitgaan van een besmettingsgraad van 75% voor het virus echt 'weg' is, kom je dus uit op 47000 doden in Nederland en 30500 doden in B (hangt natuurlijk wel nog wat af van demografische gegevens)....
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Laatste data van België. ICU-bezetting is stabiel en zakt zelfs een beetje, een piek qua doden en stabiliteit qua infecties.

twitter_61161598bc37af415e264ce56ece5a45.jpeg

Nicolas Vandewalle on Twitter
 
Nog een belangrijk onderzoeksresultaat vandaag...

In Heinsberg, een Duitse regio die echt als hotspot beschouwd wordt voor corona in Duitsland, heeft nu 15% van de inwoners immuniteit opgebouwd (gebaseerd op een representatieve steekproef).
Er zijn in die regio van 250 000 inwoners 46 mensen overleden (dus 184 per miljoen inwoners). We weten dat de Duitse overheid redelijk creatief is met het corona-doden tellen, maar dat geet toch een idee van wat me mogen verwachten qua besmettingsgraad (10-20%).
We zijn dus nog ver verwijderd van groepsimmuniteit.

Een ander onderzoek in Oostenrijk vindt dat slechts 1% van de bevolking immuun is....

Belangrijker : deze studie op een grote populatie (waarvan we nu het exact aantal besmettingen kennen) laat ook toe een exact beeld te krijgen op de sterftekans voor COVID-19, met name 0.37%. Dat is dus in een situatie zonder IC-beperkingen.

Wanneer je zou uitgaan van een besmettingsgraad van 75% voor het virus echt 'weg' is, kom je dus uit op 47000 doden in Nederland en 30500 doden in B (hangt natuurlijk wel nog wat af van demografische gegevens)....

Hoe kom je op 0,37%? Ik kom op 0,12% met genoemde data.

En dat is niveau griep.
 
Wanneer je zou uitgaan van een besmettingsgraad van 75% voor het virus echt 'weg' is, kom je dus uit op 47000 doden in Nederland en 30500 doden in B
Van een Corona-expert en Teslarijder (on topic ;-)) begrijp ik dat hoewel dit virus nieuw is en er nog veel onbekend is, de hele bevolking toch een keer het virus zal krijgen zoals we ook de griep allemaal wel eens hebben gehad. Met dat uitgangspunt en deze extrapolaties voor morbiditeit en mortaliteit is er voldoende aanleiding om de maatregelen nog te laten voortduren.
 
Van een Corona-expert en Teslarijder (on topic ;-)) begrijp ik dat hoewel dit virus nieuw is en er nog veel onbekend is, de hele bevolking toch een keer het virus zal krijgen zoals we ook de griep allemaal wel eens hebben gehad. Met dat uitgangspunt en deze extrapolaties voor morbiditeit en mortaliteit is er voldoende aanleiding om de maatregelen nog te laten voortduren.

Totdat iedereen het heeft gehad?
 
Van een Corona-expert en Teslarijder (on topic ;-)) begrijp ik dat hoewel dit virus nieuw is en er nog veel onbekend is, de hele bevolking toch een keer het virus zal krijgen zoals we ook de griep allemaal wel eens hebben gehad. Met dat uitgangspunt en deze extrapolaties voor morbiditeit en mortaliteit is er voldoende aanleiding om de maatregelen nog te laten voortduren.

Net zolang totdat de economie zover is ingestort dat we de gezondheidszorg niet meer kunnen financieren?
 
Vooraleer je kan vergelijken, moet je eerst de rapportering gelijktrekken, dan pas kan je per capita gaan rekenen.

net een interessant item op het Belgische nieuws gezien. Als België een gelijke rapportage zoals Nederland zou hanteren, zitten we op 1952 waar Nederland op 2700 zit. Als je dit dan zou extrapoleren zit het aantal doden in België op 178 en 15x in Nederland per capita of per miljoen, dus meer.

uiteraard komt hier nog eens de bevolkingsdichtheid bij kijken en ook het feit dat we nog niet op het einde van de crisis zitten.

kortom, vergelijken op dit moment is dan ook niet echt aan de orde. Ook ben ik ervan overtuigd dat het niveau van gezondheidszorg voorlopig een mindere factor is. (er is geen medicatie) Het enigste dat helpt is social distancing.

Ps: als je landen zoals Indonesië ziet, maar enkele besmetting maar wel een hoog aantal doden, dan weet je dat er iets niet klopt, las ook dat ze er ondertussen al 40% meer begravingen hebben gedaan ivm dezelfde periode vorig jaar dus ja ...
 
Last edited:
Na de containerparken in België, de bouwmarkt in Nederland...

Chantalll on Twitter

In België zal vast alles fantastisch gaan, misschien een idee om niet alleen de fysieke landsgrenzen te sluiten maar ook de digitale...speciaal voor jou. Kan iedereen zich een beetje op zijn/haar eigen ellende focussen.

Zo kansloos om hier een wedstrijdje van te maken...
 
  • Like
Reactions: Tom X and TM3LR
Wel met de 1.5 m afstand en gelimiteerd aantal mensen binnen. Was dat in België ook zo? Gokje van niet.

Jawel hoor, aan sommige was het meer dan 3 uur aanschuiven omdat je maar met 10 tegelijk binnen mocht. Andere kon je enkel op afspraak terrecht. Bouwmarken gelukkig nog dicht.

Gelukkig dat zowel in Belgie als in Nederland de meeste mensen zich nog aan de afspraken houden. Er zullen er altijd halsstarrig blijven tegenwringen.

Zielig maarja, enkel zwaar beboeten zal helpen.

3,5 week in semi lockdown en hun wereld vergaat.....ga daar mee naar de oorlog, triestig....
 
Het was op de foto van @wooter duidelijk te zien dat iedereen zich keurig aan de afstand hield. Erg suggestief verhaal van @wooter, die probeert hier de boel een beetje op te stoken met zijn België-Nederland verhaal. Vervelend van hem, ik, en volgens mij velen met mij hier, wou dat hij hiermee ophield en iets zinnigs ging doen.
 
  • Like
Reactions: Devils son
Nog even over het tellen van de slachtoffers. Het is zo typisch Belgisch dat wij onze situatie negatiever voorstellen dan ze is.België behoudt prima de controle met net iets meer dan 50% van de IC-bedden bezet en rond de 60% van de ziekenhuisbedden die voor Covid19-patiënten voorzien zijn in gebruik.Beide in dalende lijn door afnemende ziekenhuisopnames, een gevolg van de opgelegde maatregelen.
Wat het aantal doden betreft, worden in België ook doden in rusthuizen geteld, zelfs diegene die niet positief getest zijn. En als er bij het opmaken van de balans een aantal twijfelgevallen vergeten werden, dan worden die "voor alle zekerheid en om het zeker niet té goed te doen" ook bij de Corona-slachtoffers geteld.
Zo zit het Belgisch volk in elkaar: zelden fier op het eigen nationale kunnen, eerder bescheiden en niet de sterke punten beklemtonen maar eerder de zwakke.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: BartJ and Bas.
Status
Not open for further replies.