Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Jawel hoor, aan sommige was het meer dan 3 uur aanschuiven omdat je maar met 10 tegelijk binnen mocht. Andere kon je enkel op afspraak terrecht. Bouwmarken gelukkig nog dicht.

Gelukkig dat zowel in Belgie als in Nederland de meeste mensen zich nog aan de afspraken houden. Er zullen er altijd halsstarrig blijven tegenwringen.

Zielig maarja, enkel zwaar beboeten zal helpen.

3,5 week in semi lockdown en hun wereld vergaat.....ga daar mee naar de oorlog, triestig....
Mijn vader, die weduwnaar is en afgelopen zondag 88 jaar oud werd, vind dit erger dan de oorlog.
Toen kon hij nog naar buiten.
 
Mijn vader, die weduwnaar is en afgelopen zondag 88 jaar oud werd, vind dit erger dan de oorlog.
Toen kon hij nog naar buiten.
Dat zal afhangen van waar je woonde in de oorlog, en hou oud je was. Mijn schoonouders woonden in het landelijke Limburg, en hebben er weinig last van gehad.
Mijn grootouders aan moeders kant, woonden in Antwerpen, en zijn met twee baby's door de oorlog moeten laveren, veel honger gekend en de constante dreiging van inslaande V1 en V2 bommen (meer dan 30 inslaande raketten per dag). Mijn grootvader was brancardier en heeft Cine Rex 'mogen' ontruimen (een V2 ingeslagen op een volle cinémazaal, 567 doden), iets wat hem heel zijn leven getekend heeft (ik ga hier niet de gedetailleerde beschrijving neerpennen van wat hij daar heeft gezien).
 
Iedereen staart zich blind op het aantal IC-bedden. Maar dat is slechts bijzaak in deze pandemie. | Wynia's Week

Tja. Een broer van een vriendin van mij, Halverwege de zestig maar in uitstekende conditie, Had koorts, begon te hoesten en kreeg het
een week later ineens benauwd. Dus naar het ziekenhuis. Eerst extra zuurstof. Maar dat bleek niet genoeg. Dus hup, naar de IC, in coma en aan een beademingsapparaat. Heeft daar een week gelegen en toen ging het beter. Is inmiddels, twee weken verder, weer thuis. Ik denk dat hij het niet erg vond dat er wel een IC bed voor hem was. En zo zijn er vast meer.

Over die mondkapjes; ik was net nog even bij mijn moeder. Die is stokoud en heeft thuiszorg. Terwijl ik er was kwam de thuiszorgster binnen. Met een mondkapje. Om haar nek dan, en niet over haar mond. En daar is dat kapje de hele 5 minuten dat ze er was, gebleven. Ja, wij moeten mondkapjes want anders kunnen we niet veilig werken. Een T-shirt met de tekst: blijf minstens 2 meter bij mij vandaan' heeft meer zin.

Ik ben het volkomen eens met Van Dissel cs: mondkapjes zijn absoluut noodzakelijk voor bepaalde groepen, maar een algemeen mondkapjesgebod doet meer kwaad dan goed. Laten we die schaarse kapjes gebruiken voor mensen die er echt iets aan hebben en die er mee om kunnen gaan.

En volgens mij ging dat 'gaan we het redden' helemaal niet alleen over IC bedden maar over de zorg in het algemeen. Want de meeste mensen die in een IC bed terecht komen doen dat vanuit een gewoon ziekenhuisbed. Ook die zijn eindig en ook die zijn volop uitgebreid in de laatste weken. Zelfde geldt voor triage tenten etc. IC bedden zijn gewoon een simpel meetbare grootheid aan het eindpunt van de zorg.

Ach ja, ik ben het nog nooit eens geweest met Arnoud Jaspers en de frames die hij tekent, en dit is geen uitzondering :)
 
Voor wie dacht dat we door de ergste pandemie ooit gaan:
Tsja, we vergelijken hier wel appelen met peren.

De medische sector is er ondertussen met rasse schreden op vooruit gegaan. We leven als mensen gezonder en kunnen dus ook meer overwinnen
De 120000 doden zijn een officieel cijfer, het werkelijke cijfer ligt eerder dubbel zo hoog.
Het zet pas nu voet aan wal in landen waar de mensen veel kwetsbaarder zijn.

En vooral, er worden draconische maatregels genomen om dit virus tegen te houden, vanwege het gevaar. In Italië zijn er regio's waar 0.5% van de bevolking gestorven is (bvb Bergamo), ondanks de medische know-how en ondanks (een te laat opgelegde) lockdown

Zonder de lockdowns wereldwijd heeft dit virus het potentieel om 1% van de wereldbevolking weg te vagen. Dat is dus 700 000 000 mensen.
.
 
EVgOw4dXYAAVmj1
De twee vrienden die bij de politie werken moesten nog overwerken en konden zich pas wat later bij het feestje voegen...
 
Zonder de lockdowns wereldwijd heeft dit virus het potentieel om 1% van de wereldbevolking weg te vagen. Dat is dus 700 000 000 mensen.

Volgens mij heb je een 0 te veel. 1% x 7 miljard = 70 miljoen mensen. Daarbij wordt voorbij gegaan dat dun bevolkte streken en landen die preventieve maatregelen nemen, vooral in Afrika nu, een lagere mortaliteit gaan krijgen. Het zal mogelijk eerder richting de 0,3% gaan, maar is lastig te voorspellen. Met terugwerkende kracht kunnen we zeggen dat alle modellen er flink naast zaten en veel te somber waren.

Ik zou zeggen: geef ons onze vrijheid terug en wel nu! Stop met de willekeurige bekeuringen, ga naar buiten en get a life.
 
Wooter, the president of the United states denkt er helemaal anders over.
Nee, even ernstig. We kunnen deze inspanningen best nog een tijdje volhouden. Vraag is wel wie de rekening betaalt. Dat zal nog een flinke discussie worden. Het grootkapitaal mag zijn duit in het zakje doen. Die opgehoopte fortuinen kunnen dan nuttig ingezet worden. Ik wil ook bijdragen, naar vermogen weliswaar.
Ook in het verleden werden draconische maatregelen genomen, was er sprake van lockdown en was er van interconnectie met andere naties zelfs geen sprake. Ik schrok met name toch van het dodental veroorzaakt door het HIV-virus en dan de pest-epidemies.
Ik denk dat we gewoon het geluk hebben dat het virus, alles in acht genomen, niet erg dodelijk is en niet erg besmettelijk.
Anderzijds is het waarschijnlijk daardoor onzichtbaarder: nogal wat dragers die het zelfs zelf niet beseffen. Een beetje besmettelijk voor de symptomen en lange tijd na de genezing. Dat zijn dan weer factoren die de strijd bemoeilijken.
 
HIV kost nog steeds ieder jaar ca. 350.000 levens.

Corona patiënten op een ICU hebben sowieso een zeer kleine kans om daar levend vanaf te komen.
Alles wat langer dan 3wkn op een ICU beademd wordt heeft een overlevingskans van quasi 0.
Dat zijn ook de ervaringen in China en Italië.

Een lockdown lijkt alleen zin te hebben als je kunt wachten op een vaccin en dat duurt in de regel 10-12 jaar dus is een lockdown symbool politiek.
 

Krijg je vrijheid terug, stop de bekeuringen en in juni is de ICU weer overbelast.

Belgiê zou nu op 0,7 zitten. Geen idee van Nederland.

In België is het aantal doden per miljoen inwoners, op Andorra en San Marino na, het hoogste in de wereld.
Dus zal het in NL wel veel lager zijn met nog niet de helft van het aantal doden per miljoen inwoners t.o.v. België.

Coronavirus Update (Live): 2,269,630 Cases and 155,205 Deaths from COVID-19 Virus Pandemic - Worldometer
 
Status
Not open for further replies.