Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Zonder spot: een leuk initiatief van ANWB. Ik zie het avontuurlijke wel. Niet voor iedereen geschikt trouwens.
Zo'n reis met een low-range EV is een echte ontdekkingstocht: je komt noodgedwongen op plaatsen waar je anders tegen 120 km/u zou voorbij razen. En vol ingebouwde spanning. Ik merk bijvoorbeeld nog altijd bij elke laadpaal die ik voor het eerst gebruik een zekere spanning, adrenaline gevolgd door een gevoel van tevredenheid als de auto zich vol zuigt. Hoe leger de batterij hoe groter de vreugde als het laden start, hoe intenser de spanning als de lader het niet doet en het plan B misschien wat te ver af ligt.
Haast je, want binnen kort kan het niet meer want dan wordt elektrisch rijden opnieuw gewoon en voorspelbaar.

Mijn eerste EV was de Nissan Leaf die op 1 november 2013 werd afgeleverd. Daar heb ik waarschijnlijk nog aan overgehouden dat het bij mij in de auto behoorlijk koud is als ik er niet aan denk. Herinner me nog wel een verre rit (Tilburg - Naarden) naar een etentje in December. Mijn vrouw met een deken en wij dikke jassen aan. Met stop bij De Witte Bergen van 40 minuten om genoeg te hebben om thuis te komen en met 80 km/uur het ook gehaald. Dat blijf je altijd bij je dragen :)
 
  • Love
Reactions: FVO
Hoe weten ze dat dan? Louter de tenaamstelling van de verzekering? Ik vind dit wel discriminatie. Is toch irrelevant wie de premie betaalt?
Inderdaad de tenaamstelling, bovendien vragen ze het. Ik denk dat ze ervan uitgaan dat zakelijke rijders veel meer kilometers maken en daardoor een groter risico op schade lopen. Ik denk dat ze daar gelijk in hebben.
Een particulier gaat met sneeuw en/of ijzel de weg niet op, een zakelijke rijder meestal wel.
 
Inderdaad de tenaamstelling, bovendien vragen ze het. Ik denk dat ze ervan uitgaan dat zakelijke rijders veel meer kilometers maken en daardoor een groter risico op schade lopen. Ik denk dat ze daar gelijk in hebben.
Een particulier gaat met sneeuw en/of ijzel de weg niet op, een zakelijke rijder meestal wel.
Meestal vragen ze naar het aantal kilometers. Kun je niet gewoon als DGA de aanvraag indienen en dan de kosten doorbelasten?
 
Je krijgt dan een factuur zonder aparte BTW vermelding. Geeft weer wat gedoe met doorbelasten omdat ik privé de BTW niet in rekening kan brengen bij mij BV. De BV betaalt dan wel de BTW maar kan deze niet terugvorderen.
Volgens mij, heb lang geleden belastingrecht gestudeerd, zit er geen btw op verzekeringen. Alleen die vermaledijde assurantiebelasting. Lijkt wel op het kwartje van Kok!
 
  • Like
Reactions: Adm
"793 Model 3's in de laatste 7 werkdagen van het kwartaal"
Dat is opzich best een drastische vooruitgang als je bijna 1/3e van je kwartaalproductie (2425 M3 voor Q4) in 7 dagen kan realiseren. Zolang er geen kwaliteitsconcessies zijn gedaan zeg ik applaus... Maar dat zou de toekomst, als de wagens bij de Model 3 eigenaren worden afgeleverd, moeten uitwijzen.

Tesla Q4 2017 productie.png
 
Last edited by a moderator: