Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgend
Wat een helden toch allemaal. Bijna identiek wat er van de week over Trump naar buiten kwam...
Volgens mij reacties van mensen die met een zeer zwaar minderwaardigheidsgevoel, die nu denken dat ze een soort Batman kunnen spelen.

Volgens mij ontgaat het sarcasme jou:

Although he has made Tesla the company that it is today, Musk shows little affinity for ideals long espoused by automotive executives : profits, production or customer service. At best, he has invoked these goals in "forward thinking statements". At worst, he has sabotaged them through disinterest and incompetence, if not both.
 
Volgend


Volgens mij ontgaat het sarcasme jou:

Although he has made Tesla the company that it is today, Musk shows little affinity for ideals long espoused by automotive executives : profits, production or customer service. At best, he has invoked these goals in "forward thinking statements". At worst, he has sabotaged them through disinterest and incompetence, if not both.

Wat dacht je van de tag satire boven de "brief".
 
^Met echt totaal versleten lithium ion accu's moet je wel oppassen voor spontane zelfontbranding, ik zou het echt zonde vinden als zo'n vroeg model hieraan ten onder zou gaan. Verder vind ik het apart dat Tesla iemand die echt van het eerste uur is maar liefst twee jaar laat wachten op een nieuwe accu, maar oké.

Tesla heeft geen last van concurrentie...omdat er nauwelijks concurrentie is
Matthew DeBron (ik vermoed een econoom) toont weer eens weinig van de realiteit te begrijpen.
Ondanks dat hij schijnbaar toch al jaren over Tesla schrijft ( Elon Musk: 'People Don't Understand How Hard it Is to Manufacture Something' , Matthew DeBord's articles | Inc.com )

Onderzoekers klonen Tesla-sleutel in korte tijd met relatief goedkope aanval
Zijn, of waren Tesla's, Karma's, McLarens en andere merken als Triump's makkelijk te stelen? Volgens dit artikel wel.

Elon Musk flikt het toch: Tesla Model 3 de best verkochte auto in de V.S.
"De hoge gemiddelde verkoopprijs van de Model 3 en de recordverkopen hebben ertoe geleid dat de Model 3 de #1 best verkopende auto in de VS is wat betreft de omzet in zowel juli als augustus."
Volgens mij verkoopt de Ford F-series er toch echt meer (bijna 900.000 per jaar The 20 best-selling cars and trucks in America Ford F-Series: 896,764. +9.3%), maar toch leuk nieuws dat de model 3 binnen hun segment nu al wel de best verkopende is. Gezien het enorme succes van die Ford serie is het ook niet verwonderlijk dat Elon serieus overweegt die pick up model van hem nu wel een beetje pushen boven andere modellen.
 
  • Helpful
Reactions: Ton S90D
Heel goed gedaan van Tesla, ook al zijn het maar hun eigen klanten die het merken. Zoiets geeft blijvende goede mond-tot-mond reclame; het moet daarom niet in 't journaal verschijnen. Kost vrijwel niets en levert veel op!
 
Idd en als de Tesla dan nog zou toelaten stroom uit de auto in het thuisnet te sturen om frigo's, diepvriezers en andere noodzakelijke elektrische toestellen aan de praat te houden, krijg je echt iets heel bruikbaar.

absoluut.
Alhoewel V2G een zwaar beladen onderwerp onder (oude?) Teslarijders is sinds de meeting met Elon in Amsterdam (jan2014), is V2G wel degelijk een belangrijke stap naar sustainable energy.
Opslaan van electrische energie als er teveel productie is; en terugsturen naar het net als er te weinig is : waarom zouden we daarvoor de batterij van een EV niet gebruiken ? In combinatie met slimme meters en slimme laders.

Logischerwijze via DC, maar straks heeft elke (nieuwe) EV in Europa wel CCS.


En supercharging ? Niet alleen loopt het gratis superchargen op zijn einde voor nieuwe auto's; maar het is ook makkelijk bij te houden hoeveel kWh er vanuit een Suc via de batterij zou teruggestuurd zijn op het net. En deze dan aan te rekenen.
 
  • Like
Reactions: Rowan256
De nieuwe Tesla Pick up truck (2021?) schijnt wel weer een stopcontact te (kunnen) krijgen.
Mogelijk dat die geen free supercharging krijgt, maar een stopcontact dus wel.

De nieuwe Kia Niro (vergelijkbaar met de Hyundai Kona) heeft trouwens een (200 watt) stopcontactje achterin.
Daar zou je ongeveer 3 LED TV's op kunnen laten draaien, of ongeveer 6 laptopjes.
Ik weet dat Mastervolt omvormers heeft tussen de 12V, of 24V DC en 230V AC die daadwerkelijk 16 ampère kunnen leveren (stopcontact thuis), van origine bedoeld voor campers en luxe jachten.
Omvormers tussen de 360V DC en 230V AC van 16 ampere kunnen denk ik van het formaat van een laptop worden met een beetje moeite.
 
absoluut.
Alhoewel V2G een zwaar beladen onderwerp onder (oude?) Teslarijders is sinds de meeting met Elon in Amsterdam (jan2014), is V2G wel degelijk een belangrijke stap naar sustainable energy.
Opslaan van electrische energie als er teveel productie is; en terugsturen naar het net als er te weinig is : waarom zouden we daarvoor de batterij van een EV niet gebruiken ? In combinatie met slimme meters en slimme laders.

Logischerwijze via DC, maar straks heeft elke (nieuwe) EV in Europa wel CCS.

En supercharging ? Niet alleen loopt het gratis superchargen op zijn einde voor nieuwe auto's; maar het is ook makkelijk bij te houden hoeveel kWh er vanuit een Suc via de batterij zou teruggestuurd zijn op het net. En deze dan aan te rekenen.

Het is technisch zo makkelijk implementeerbaar dat het inderdaad een vanzelfsprekendheid lijkt.
Het is meer dat er allemaal bestuurlijke haken en ogen aan zitten; als je teruglevert aan het net wordt je energieleverancier, moet je nog een keer (dus dubbel) energiebelasting betalen als je de stroom later weer verbruikt, hoe voorkom je dat de auto aan het net levert als Liander onderhoud doet, etc etc.
Maar los daarvan kan je je afvragen hoeveel V2G nog echt bijdraagt aan verdere netstabiliatie boven simpelweg demand response, en of het dan wel al die moeite waard is. Volgens een aantal onderzoeken kan je tot 80% van je netstabilisatie al bereiken met smart charging, een en ander afhankelijk van je geinstalleerd vermogen aan variabele weerenergie (zon/wind), en de beschikbaarheid aan mobiele storage.
Is het dan gewoon niet veel makkelijker behoorlijk wat extra stationaire storage te installeren ?
Dan hoeft niemand zich ook zorgen te maken dat V2G ten koste gaat van de beschikbare range van je auto.
V2H zie ik nog wel een markt voor, maar V2G ben ik nog steeds niet van overtuigd.

En het verbruiken van je gratis gesuperchargde kWh's; hoe ga je dat bijhouden dan? Ga je elke kWh oormerken ? Hoe lang blijven die gratis kWhs in de batterij zitten ? Als ik vorige week bij de SuC helemaal heb volgeladen en daarna nog 3 losse laadsessies van 10kWh, zou ik dan nog steeds moeten betalen als ik middels V2G 40kWh ga terugleveren ?
#notsoeasy

De Sion krijgt trouwens een 11kW, mogelijk zelfs 22kW V2V/V2G type 2 uitgang.
 
  • Like
Reactions: CARdioDriver