You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien de verwachtingen bijstellen?
Eerst zelfrijdend over de snelwegen naar de Franse zon en sneeuw! Dat zou al heel fijn zijn!
In de sneeuw zal denk ik nog wat langer duren. Afgelopen winter in Zweden gereden: Autopilot is onbruikbaar in een landschap waarin de weg even wit is als de rest.
Misschien de verwachtingen bijstellen?
Die hele zelfrijdende auto is het ultieme solutionism; het geloof dat hoe klein het menselijk ongemak ook mag zijn er wel een technische oplossing voor is. Een ongeluk in het verkeer? There is an app for that!
Met een miljardenindustrie in het vooruitzicht zijn allerlei bedrijven er maar wat happig op om ons van autonome chauffeur te reduceren to appende consument.
Ik geloof er helemaal niets van. ADAS okee, maar autonoom? Computers en mensen laten zich lastig mengen. Zichzelf positioneren en een beetje waarnemen lukt een computer nog wel, maar anticiperen en informatie in de juiste context plaatsen blijft vooralsnog een probleem.
Beginnend met de komende update V9 zal hij, anders dan nu met de emergencymeldingen (take over immediately) als hij iets nadert waar hij het niet vertrouwt, je vragen het over te nemen, tijdig en wat relaxter. Dat zal dus bijvoorbeeld zijn bij sneeuw of complexe situaties (verheug mij al op o.a. het Keizer Karelplein) naderhand.
Ik nodig je uit om in Amsterdam Centrum van A naar B te rijden met een zelfrijdende auto.We moeten het ook niet moeilijker maken dan het is.
Om van A naar B te komen heb je goede kaarten, goede positiebepaling en real time traffic info nodig
Tsja, wellicht dat fietsers zich dan eens niet zo aso gaan rijden daar en zich aan de verkeersregels gaan houden. De dashcams zullen video moeten vastleggen om bij verzekeringskwesties aantoonbaar te moeten maken dat de fietser zich niet aan de regeltjes hield.
Zou spontaan Amsterdam centrum weer een fijne stad maken om je te verplaatsen ;-)
Daarnaast doe je of FSD hier niet toe in staat zo gaan zijn. Bij Tesla is dit een volledig NN om zelfstandig rijden. Deze is ook te trainen met gegevens uit Amsterdam en te leren hoe de auto zich daar wel of niets van aan moet stellen. Sterker, het zou zich zelfs beter op de weg kunnen positioneren om minder met fietsers in de clinch te komen.
Maar laten we beginnen met de standaard verkeersregels en herkenning van wegen voor we naar de uitzonderingen gaan.
Het mooie is dat het systeem heel duidelijk kan maken dat het in een situatie ziet die onbekend is en daarop heel voorzichtig rijgedrag gaat vertonen. Het lijkt verdorie wel hoe mensen dan ook doen. Dat is wel heel toevallig vind je niet .
Het mooie is hier ook weer dat Tesla wereldwijde hun systeem met verschillende verkeerspatronen kan voeden. Dat is echt zo'n gigantische voorsprong om elke andere concurrent.
Maar sorry dat ik afdwaal in deze thread want het gaat hier niet over FSD of NN.
Geen dienstregeling meer, maar om de x minuten (seconden?) een wagen, afhankelijk van de drukte.
Volgens mij precies wat de NS nu toch doet tijdens de spits?
Oh ja, was dat niet de Fyra?Juist: spoorboekloos rijden a.k.a. Programma Hoogfrequent Spoorvervoer.
En jij denkt dat ze het zelf goedkoper gaan repareren? De prijs van de onderdelen verandert toch niet, en het uurloon van Tesla staat er nou niet echt om bekend dat het laag is...Dichterbij Elon Musk on Twitter
Als ze dat gaan doen, en het lukt, is het een mooie stap naar verzekering in huis. Cascoschade repareren ze zelf en diefstal zal naar ik verwacht niet meer voorkomen of lonen.
Met de reparatiekosten hebben ze in ieder geval invloed op de verzekeringspremie. Je hoort te vaak dat de speciale bedrijven er goed garen bij spinnen om Tesla's te repareren en dat levert dan weer hoge premies op.