Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Stiekem gaat het supergoed met Tesla

Één van de comments:

Geschreven door: spidynl 10-10-2018 om 23:11
"Nou nou… De media kan niet meer om de feiten heen… Bravo…
Heeft nog lang geduurd. Dit is inderdaad een Apple momentje in de tijd dat Nokia het voor het zeggen had.
Er zijn 2 hele belangrijke aspecten waarom Tesla nog veel groter gaat worden dan men zich kan voorstellen. En ook niet meer bij te houden zal zijn..
– eigen batterij productie met hele sterke partner Panasonic. De Batterij tech loopt mijlen ver voor op iedere andere huidige batterij tech vd auto industrie .
Het duurste ingrediënt vd batterij is met de helft verminderd. nu nog maar 8% kobalt Tesla is leading electric car batteries away from cobalt mining industry
Het uiteindelijke doel is zelfs om batterijen te maken zonder kobalt. = nog goedkoper produceren en minder afhankelijkheden van grondstoffen.
Niemand kan op deze schaal de batterij productie aan zoals Tesla dit momenteel kan. Zeker niet zonder het dure ingrediënt Kobalt en al helemaal niet tegen de kilowattuur prijs als dat Tesla dit momenteel kan. (Dit is ook de grootste reden waarom de 35K Tesla versie er wel kan/gaat komen. ) Tesla maakt daardoor wel goede winst marge op iedere verkochte auto en de fabrikanten die instappen zullen verlies moeten pakken. Alleen maar omdat men dit enorm heeft onderschat en dacht dat Tesla het niet zou gaan halen..
– supercharger netwerk. De dekking hiervan is immens en groeit nog wekelijks. Voordat de huidige industrie op hetzelfde niveau is en met een standaard komt zijn we jaren verder.

Ik ben misschien een fan maar wil de bulls hartelijk bedanken. Negatieve publiciteit is ook publiciteit. Naamsbekendheid is het belangrijkste begin negatief of positief. Uiteindelijk zal men niet meer om de feiten heen kunnen en is iets wat negatief Bekend stond, positief bekend staan. Mensen zijn namelijk van dag tot dag beïnvloedbaar. En veranderen heel snel van mening als de mass media met dit soort berichtgevingen gaan komen. Heel slim van Tesla zonder reclame budget. De weg van Tesla heeft heel veel inzichten gegeven in de verknipte machtspositie van de gevestigde orde. Men wil helemaal geen EV maken. Waarom?
Men heeft miljarden geïnvesteerd in ICE motor techniek en is niet van plan om deze investering af te schrijven ook al gaat onze planeet eraan.. Ook is een EV minder onderhoudsgevoelig. Dit betekend minder inkomsten voor de garages/dealers.(die vaak in eigen beheer zijn)
Tesla schopt tegen alles aan.
Geen reclame maakt de media boos.
Geen dealership aangaan en penetreren in een bestaande branche maakt de gevestigde auto branche boos/bang.
Geen fosiele brandstof meer benodigd maakt Big Oil boos.. Dit alles heeft een enorme golf van publiciteit met zich meegebracht. Iedereen is tegen Tesla aan het aanschoppen/lobbyen geweest met als mooiste voorbeeld de top man van GM.(=momenteel zulke onzin aan het uitkramen dat hij op dezelfde plank staat als Trump, niemand neemt ze meer serieus)
Men heeft zoals altijd de menselijke factor onderschat. Door ertegen aan te schoppen hebben ze Tesla met zijn alle sterker gemaakt bij het grote publiek. Iedereen kent het merk. Prachtig en een droom van iedere ondernemer. Negativiteit zal de komende maanden/jaren omslaan in positiviteit let maar op..

Nu is Het wachten op die 1000$+ prijs van @tsla. Kan ik mijn huisje aftikken. Trusten.."
 
In het FD, baby steps, we komen er wel.

Friesland geeft al zijn dieseltreinen een batterij



Friesland wil in 2025 alle dieseltreinen hebben omgebouwd tot batterijtreinen. Dat maakte de provincie Fryslân dinsdag bekend. Op die manier hoopt de provincie al over zeven jaar over volledig CO₂-neutraal openbaar vervoer te beschikken.

Vervoerder Arriva denkt dat over drie jaar de eerste batterijtreinen kunnen rijden, meldt de Leeuwarder Courant. Wat de aanpassing van de treinen, zestien in totaal, kost, wil een woordvoerder volgens de krant niet zeggen.

8TQes-FrzOh_dIcTQEqHG3akkQM.jpg

De treinen in Friesland rijden nu nog op diesel.Foto: Peter Hilz/Hollandse Hoogte
De provincie raamt de kosten voor de lijnen op zo'n €66 mln. Dat is inclusief budget voor lokaal opgewekte zonnestroom, laadpunten en onderhoud. Vervolgens bespaart de provincie naar eigen zeggen jaarlijks zo'n 5,8 miljoen kilogram CO₂ en €3,4 mln aan brandstofkosten.

De provincie kiest voor batterijen omdat die goedkoper zouden zijn dan andere duurzame alternatieven zoals waterstof of het aanleggen van elektriciteitskabels boven het spoor.
 
In het FD, baby steps, we komen er wel.

Friesland geeft al zijn dieseltreinen een batterij



Friesland wil in 2025 alle dieseltreinen hebben omgebouwd tot batterijtreinen. Dat maakte de provincie Fryslân dinsdag bekend. Op die manier hoopt de provincie al over zeven jaar over volledig CO₂-neutraal openbaar vervoer te beschikken.

Vervoerder Arriva denkt dat over drie jaar de eerste batterijtreinen kunnen rijden, meldt de Leeuwarder Courant. Wat de aanpassing van de treinen, zestien in totaal, kost, wil een woordvoerder volgens de krant niet zeggen.

8TQes-FrzOh_dIcTQEqHG3akkQM.jpg

De treinen in Friesland rijden nu nog op diesel.Foto: Peter Hilz/Hollandse Hoogte
De provincie raamt de kosten voor de lijnen op zo'n €66 mln. Dat is inclusief budget voor lokaal opgewekte zonnestroom, laadpunten en onderhoud. Vervolgens bespaart de provincie naar eigen zeggen jaarlijks zo'n 5,8 miljoen kilogram CO₂ en €3,4 mln aan brandstofkosten.

De provincie kiest voor batterijen omdat die goedkoper zouden zijn dan andere duurzame alternatieven zoals waterstof of het aanleggen van elektriciteitskabels boven het spoor.

Goed van Friesland! Hebben kennelijk door dat waterstof helemaal geen duurzaam alternatief is!
 
  • Like
Reactions: job-lek
ombouw zo moeten meevallen.

AFAIK : Een "dieseltrein" zoals in Friesland in gebruik is, is in werkelijkheid een electrische trein.
De dieselmotor drijft een generator aan, de stroom wordt in (kleine) batterijen opgeslagen en een electrische motor drijft de trein aan.
Luister eens als een dieseltrein vertrekt : de trein begint te bewegen; en dan pas komt de dieselmotor tot leven.

Enfin, zo ging het toch in België toen ik nog met treinen (mee)reed.;)
En wij kennen allemaal de reden : het mega-koppel van een electrische motor.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Goed van Friesland! Hebben kennelijk door dat waterstof helemaal geen duurzaam alternatief is!
Dat staat er toch niet?!

Dit is letterlijk wat er staat:
“De provincie kiest voor batterijen omdat die goedkoper zouden zijn dan andere duurzame alternatieven zoals waterstof of het aanleggen van elektriciteitskabels boven het spoor.”

Het goedkoper dan andere duurzame alternatieven. Dat is de reden voor deze keus. Het is toch geen doen om op zo’n manier elke post in een positiever iets dan het is om te buigen?