Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is vrijwel letterlijk overgetypt van een artikel uit de NYT. Het verhaal is tendentieus maar het zijn geen leugens. Olivier heeft zich een beetje door zijn emotie laten leiden.

De uitspraak dat Elon heeft aangegeven dat de Model 3 voor 35.000 Dollar niet meer komt, is een keiharde leugen. Ik kijk wel uit voordat ik zo'n tweet plaats (geen garantie overigens, ik ben ook maar eens mens).
 
  • Like
Reactions: Rowan256
Wow ze hebben voor een dag of twee drie aan productie op diverse parkeerplaatsen staan.... **shock** **horror** ze gaan bankroet!

Wat een complete waanzin.

Buffer voorraad nieuwe Volkswagens op vliegveld Berlin Brandenburg :
Schermafbeelding 2018-10-05 om 16.56.02.png


Er staan ook nog 300.000 Volkswagen diesels in de VS geparkeerd. Wie wil ze hebben ?
Schermafbeelding 2018-10-05 om 17.00.41.png
 
  • Like
Reactions: HWS
De 250.000 Volkswagens in Brandenburg zijn auto's die niet aan de WLTP eisen per 1 september voldoen: ze mogen niet meer de weg op, dus in feite onverkoopbaar. Tikt toch aan voor VW, lijkt mij
Bovenste plaatje laat zo'n 250.000 auto's zien? Verkoopwaarde in Duitsland zo'n 25k gemiddeld per stuk? Dan staat daar voor ongeveer € 6,25 miljard. Heel serieus bedrag natuurlijk, maar voor VW ook geen molensteen (het sjoemeldieselgebeuren kostte heel wat meer). Ze modderen nog wel even door.
 
De 250.000 Volkswagens in Brandenburg zijn auto's die niet aan de WLTP eisen per 1 september voldoen: ze mogen niet meer de weg op, dus in feite onverkoopbaar. Tikt toch aan voor VW, lijkt mij

Wat ik er van begrijp is dat deze nieuwe auto's juist wel aan de WLTP eisen voldoen maar nog niet verkocht zijn.
Reeds in juni is VW gestopt met productie van modellen die niet aan WLTP eisen voldoen. Omdat ze eerst de oude voorraad wilden verkopen (die dus niet aan WLTP voldoet) hebben ze de productie tussen juni en september tijdelijk moeten parkeren.
Dit om te voorkomen dat ze de productie moesten stilleggen.
 
Wat ik er van begrijp is dat deze nieuwe auto's juist wel aan de WLTP eisen voldoen maar nog niet verkocht zijn.
Reeds in juni is VW gestopt met productie van modellen die niet aan WLTP eisen voldoen. Omdat ze eerst de oude voorraad wilden verkopen (die dus niet aan WLTP voldoet) hebben ze de productie tussen juni en september tijdelijk moeten parkeren.
Dit om te voorkomen dat ze de productie moesten stilleggen.

Dat vind ik toch minder geloofwaardig dan het verhaal in de Sueddeutsche waar ik deze zomer al eens naar verwees.

Daarin is te lezen dat VW juist met benzinemodellen in de problemen is gekomen omdat bij WLTP wordt uitgegaan van alle in de EU verkrijgbare benzines. Anders dan BMW en Daimler, hebben Audi, VW en Porsche niet ingezet op filters, maar op het tweaken van emissiewaarden via hoogwaardige brandstofmengsels:

,,Späte Einsicht aller Hersteller: Ohne OPF ist das nicht zu schaffen. Audi, Porsche und VW haben beim Abgaspoker bis zuletzt auf die No-Filter-Strategie gesetzt - und verloren.”

Autos unter Hausarrest