Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
  • Funny
Reactions: S-19910
Deze staat niet op de startpagina.
Daar moet je de zoekfunctie voor gebruiken. Enkel Tesla-freaks doen dat:D
ik tik enkel tesla in google en krijg dit!;)
tesla google.jpg
 
  • Like
Reactions: Superendo
Vandaag op MSN Nieuws: FBI onderzoekt mogelijke misleiding Tesla.
Ik post geen link hier, dat gun ik ze niet.

Eerste zin van het artikel, van het ANP nota bene:
'De FBI heeft het onderzoek naar misleiding van beleggers door maker van elektrische auto's Tesla opgeschroefd'.
Na deze zin niets dat ook maar op enige wijze een verklaring geeft van deze merkwaardige zin.
En daarna een hoop speculatie achterklap.
O, ik moet zelf blijkbaar concluderen dat de FBI een mededeling heeft gedaan dat ze extra mensen op de zaak hebben gezet?

Sjonge, ik hep een vout fak gekozen, wat is het simpel om je gelt te vedienen.:confused:
So much for ANP, dus ook al in te delen bij de categorie 'bagger'.
 
Vandaag op MSN Nieuws: FBI onderzoekt mogelijke misleiding Tesla.
Ik post geen link hier, dat gun ik ze niet.

Eerste zin van het artikel, van het ANP nota bene:
'De FBI heeft het onderzoek naar misleiding van beleggers door maker van elektrische auto's Tesla opgeschroefd'.
Na deze zin niets dat ook maar op enige wijze een verklaring geeft van deze merkwaardige zin.
En daarna een hoop speculatie achterklap.
O, ik moet zelf blijkbaar concluderen dat de FBI een mededeling heeft gedaan dat ze extra mensen op de zaak hebben gezet?

Sjonge, ik hep een vout fak gekozen, wat is het simpel om je gelt te vedienen.:confused:
So much for ANP, dus ook al in te delen bij de categorie 'bagger'.

Interessant is dat in dit artikel het gaat om misleiding vanaf begin 2017, terwijl de productie van Model 3 in de tweede helft is gestart, precies op het aangekondigde tijdstip (wat destijds erg meeviel). Hoe je dan in de eerste helft kunt misleiden is hogere wiskunde. En dan de onderbouwing: WSJ heeft het uit "ingewijde bronnen", wat natuurlijk een prachtige disclaimer kan zijn.

Mooi is dat er overal korte metten mee wordt gemaakt.
 
Interessant is dat in dit artikel het gaat om misleiding vanaf begin 2017, terwijl de productie van Model 3 in de tweede helft is gestart, precies op het aangekondigde tijdstip (wat destijds erg meeviel). Hoe je dan in de eerste helft kunt misleiden is hogere wiskunde. En dan de onderbouwing: WSJ heeft het uit "ingewijde bronnen", wat natuurlijk een prachtige disclaimer kan zijn.

...Mooi is dat er overal korte metten mee wordt gemaakt....

upload_2018-10-27_9-17-28.png

Klopt, dit minidipje was volgens mij alles wat Wallstreet er al snel van vond..!
 
https://newmotion.com/nl_NL/elektrisch-rijden/blog/tesla?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=External_Newsletter

Jammer dat er geen naam van de blogger wordt genoemd in dit blog van NewMotion van vanmorgen. De bewezen hypothese is blijkbaar dat Tesla een hype is, maar de 'echte' autofabrikanten de markt domineren. Let op: Cijfers uit Q1 2017 en geen woord over de Model 3. Prachtig.

BTW: Zou er een verband kunnen zijn tussen de eigenaar van NewMotion en hun belangen in Waterstof? Of ben ik nu een complotdenker?

Ondanks de bekendheid van het bedrijf en de impact die het bedrijf heeft op de technologie achter elektrische auto’s, laten de cijfers van Forbes ons zien dat ze in het eerste kwartaal van 2017 slechts 25.000 auto's hebben verkocht. Ter vergelijking: de minder aanzienlijke Renault-Nissan Alliance werd 37.000 keer verkocht. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat Tesla met haar ‘oudere’ modellen steeds meer achterop begint te raken. Zo wordt de ‘oude’ Nissan Leaf momenteel meer verkocht dan het ‘oude’ Tesla Model S.
 
Last edited:
https://newmotion.com/nl_NL/elektrisch-rijden/blog/tesla?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=External_Newsletter

Jammer dat er geen naam van de blogger wordt genoemd in dit blog van NewMotion van vanmorgen. De bewezen hypothese is blijkbaar dat Tesla een hype is, maar de 'echte' autofabrikanten de markt domineren. Let op: Cijfers uit Q1 2017 en geen woord over de Model 3. Prachtig.

BTW: Zou er een verband kunnen zijn tussen de eigenaar van NewMotion en hun belangen in Waterstof? Of ben ik nu een complotdenker?

Ondanks de bekendheid van het bedrijf en de impact die het bedrijf heeft op de technologie achter elektrische auto’s, laten de cijfers van Forbes ons zien dat ze in het eerste kwartaal van 2017 slechts 25.000 auto's hebben verkocht. Ter vergelijking: de minder aanzienlijke Renault-Nissan Alliance werd 37.000 keer verkocht. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat Tesla met haar ‘oudere’ modellen steeds meer achterop begint te raken. Zo wordt de ‘oude’ Nissan Leaf momenteel meer verkocht dan het ‘oude’ Tesla Model S.
Er is iets mis met de link geloof ik, ik kan hem niet openen.

Is dit echt net geplaatst? Kan toch niet om je te beroepen op “resultaten” uit begin 2017?
 
Van onze vrienden van electrek: Tesla reduces price of Model 3 Performance [Updated: Elon Musk makes it right for buyers]

Hete nieuws dat het + pakket van de Model 3 Performance nu inclusief is. Waardoor de prijs van die configuratie met $5000 is gedaald. Fred vond dat wat gortig voor een model dat pas net op de markt is. Het is uiteindelijk toch een pittige afschrijving. Uiteraard reageert Elon op de beste manier door een tegemoetkoming aan te bieden.

Het feit dat je bij Tesla altijd "the latest and greatest" krijgt op een bepaald moment, betekent dat je soms het gevoel kunt bekruipen dat je net te vroeg hebt besteld. Ook is de beprijzing van allerlei zaken lang niet altijd even voorspelbaar. Toch is dit een wel erg pittige verandering en op zich heb ik er niets op tegen dat Fred zijn mening geeft...wat me wel opviel in de reacties, is dat hij wel erg onder kiel door werd gehaald door "fanboyz" met argumenten als:

- je verdient genoeg, wat zeur je nou
- dit is de prijs die je als early adopter betaalt
- je wist van tevoren dat Tesla vaak veranderingen doorvoert
- als eigenaar ben je zo vooringenomen, dat je als journalist hier geen mening over mag hebben
- etc.

Voor nieuwe eigenaren is dit geweldig nieuws. $ 64000 voor een P3D+ waar ook nog trackmode op moet komen. Veel waar voor je geld. Zou deze verlaging iets te maken kunnen hebben met een Ludicrous mode?
 
  • Like
Reactions: Superendo
Interessant is dat in dit artikel het gaat om misleiding vanaf begin 2017, terwijl de productie van Model 3 in de tweede helft is gestart, precies op het aangekondigde tijdstip (wat destijds erg meeviel). Hoe je dan in de eerste helft kunt misleiden is hogere wiskunde. En dan de onderbouwing: WSJ heeft het uit "ingewijde bronnen", wat natuurlijk een prachtige disclaimer kan zijn.

Mooi is dat er overal korte metten mee wordt gemaakt.
Bloomberg - Are you a robot?

In dit artikel kom ik ook tegen dat Musk in 2016 heeft gezegd, dat er in 2017 al 100.000 model 3’s zouden zijn. Ik kan alleen de bron daarvan niet vinden.

Beetje raar onderzoek van de FBI ..
 
Bloomberg - Are you a robot?

In dit artikel kom ik ook tegen dat Musk in 2016 heeft gezegd, dat er in 2017 al 100.000 model 3’s zouden zijn. Ik kan alleen de bron daarvan niet vinden.

Beetje raar onderzoek van de FBI ..
Als hijgerige volger van alles dat Tesla en Elon Musk is, heb ik nog nooit dergelijke uitspraken gehoord van hen.

In 2016 is altijd het verhaal geweest dat de productie eind 2017 zou beginnen. Door de idiote hoeveelheid reserveringen, is geprobeerd de productie te vervroegen en de upramp te versnellen. Destijds is door Elon wel gezegd dat hij verwacht dat de productiesnelheid eind 2017 op 5000 auto's per week zou komen. Waarbij steeds aangegeven dat het moeilijk schatten is op een S curve.

Uiteindelijk is men halverwege 2017 begonnen en is die 5000 per week (geëxtrapoleerd dan wel daadwerkelijke wekelijke productie) bij lange na niet gehaald.

Erg positieve forumleden en youtubers achtten een productie van 80.000 stuks in 2017 haalbaar, ik zat rond de 20.000 en uiteindelijk zijn het slechts enkele 1000den geworden.

Misschien dat men het verschil van 5000 per week en een paar 100 per week erg groot vind. Als dat gecombineerd kan worden met bewijs dat Tesla op het moment van inschatting al wist dat 5000 met "an order of magnitude" niet gehaald zou worden, zou men een case kunnen hebben.

100.000 duizend in 2017...LOL
 
Link, hth...

Tesla's EV Concurrenten En Uitdagers | NewMotion NL

Duurt ff paar seconden voor ie verschijnt!
Ik heb ze een mail gestuurd:
Hierbij wil ik graag reageren op uw Blog, via deze link te vinden:
Tesla's EV Concurrenten En Uitdagers | NewMotion NL

Ik vraag me heel erg af wat jullie/de schrijver denkt te bereiken met schrijven onder de kop “waar staat Tesla vandaag de dag” dat in het eerste kwartaal van 2017 slechts 25.000 auto’s zijn verkocht.

Vandaag de dag, kwartaal 3 van 2018, heeft Tesla 80.000 auto’s geproduceerd waarvan 55.000 model 3’s. Dit betekent dat naast de model 3, nog eens 25.000 model S en model Xen zijn geproduceerd, wat meteen de stelling in de blog onderuit haalt dat de vraag naar de “oude” modellen dalend is.

Misschien kunt u de blog aanpassen en actuele cijfers gebruiken, zoals wel gedaan wordt met het noemen van de nieuw geïntroduceerde modellen, welke allemaal met vertraging worden geïntroduceerd door problemen met de productie van accu’s en de software.

Ik hoop dat uw de schrijver van deze blog snel aanspreekt.
 
Ik heb ze een mail gestuurd:
Hierbij wil ik graag reageren op uw Blog, via deze link te vinden:
Tesla's EV Concurrenten En Uitdagers | NewMotion NL

Ik vraag me heel erg af wat jullie/de schrijver denkt te bereiken met schrijven onder de kop “waar staat Tesla vandaag de dag” dat in het eerste kwartaal van 2017 slechts 25.000 auto’s zijn verkocht.

Vandaag de dag, kwartaal 3 van 2018, heeft Tesla 80.000 auto’s geproduceerd waarvan 55.000 model 3’s. Dit betekent dat naast de model 3, nog eens 25.000 model S en model Xen zijn geproduceerd, wat meteen de stelling in de blog onderuit haalt dat de vraag naar de “oude” modellen dalend is.

Misschien kunt u de blog aanpassen en actuele cijfers gebruiken, zoals wel gedaan wordt met het noemen van de nieuw geïntroduceerde modellen, welke allemaal met vertraging worden geïntroduceerd door problemen met de productie van accu’s en de software.

Ik hoop dat uw de schrijver van deze blog snel aanspreekt.

Heb ze ook even een mailtje gestuurd. Wel even luchtig afgesloten



Blog uit het verleden

Beste newmotion,

Als trouwe klant dacht ik altijd dat newmotion een innovatief en vooruitstrevend bedrijf was. Kennelijk zijn jullie na de overname door shell terug in het verleden en fossiele tijdperk getrokken. Hoe kunnen jullie anders in een recent blog Tesla's EV Concurrenten En Uitdagers | NewMotion NL dermate oude gegevens (q1 2017) die een totaal vertekend en misleidend beeld geven van de werkelijkheid? Uitgerekend jullie zouden moeten weten hoeveel er kan veranderen. Kijk bijvoorbeeld hoeveel nieuwe laadpalen er de laatste tijd bijgekomen zijn. Sinds q1 2017 zijn er ook heel veel Tesla’s bij gekomen. Bekend met exponentiële versus lineaire groei? De cijfers van Tesla zijn allemaal openbaar en significant hoger en in mijn beeld nog maar aan het begin van de S curve. Iets om over na te denken en eventueel recht te zetten op jullie site om jullie innovatieve imago weer bij te stellen?

Hartelijke groet met een knipoog, een verder zeer tevreden klant
 
Van onze vrienden van electrek: Tesla reduces price of Model 3 Performance [Updated: Elon Musk makes it right for buyers]

Hete nieuws dat het + pakket van de Model 3 Performance nu inclusief is. Waardoor de prijs van die configuratie met $5000 is gedaald. Fred vond dat wat gortig voor een model dat pas net op de markt is. Het is uiteindelijk toch een pittige afschrijving. Uiteraard reageert Elon op de beste manier door een tegemoetkoming aan te bieden.

Het feit dat je bij Tesla altijd "the latest and greatest" krijgt op een bepaald moment, betekent dat je soms het gevoel kunt bekruipen dat je net te vroeg hebt besteld. Ook is de beprijzing van allerlei zaken lang niet altijd even voorspelbaar. Toch is dit een wel erg pittige verandering en op zich heb ik er niets op tegen dat Fred zijn mening geeft...wat me wel opviel in de reacties, is dat hij wel erg onder kiel door werd gehaald door "fanboyz" met argumenten als:

- je verdient genoeg, wat zeur je nou
- dit is de prijs die je als early adopter betaalt
- je wist van tevoren dat Tesla vaak veranderingen doorvoert
- als eigenaar ben je zo vooringenomen, dat je als journalist hier geen mening over mag hebben
- etc.

Voor nieuwe eigenaren is dit geweldig nieuws. $ 64000 voor een P3D+ waar ook nog trackmode op moet komen. Veel waar voor je geld. Zou deze verlaging iets te maken kunnen hebben met een Ludicrous mode?

ik vind ook dat onze Fred dit maal de bal flink verkeerd slaat.
Wat hij eigenlijk zegt is dat Tesla, of eender welke fabrikant , de prijs nooit mag laten dalen van een product. Want er zal altijd wel iemand zijn die net daarvoor het product gekocht heeft, aan de oude prijs.
Waanzin dus.

Of... geldt die regel enkel als Fred koopt?

En euh, hoe zit dat op de beurs ?
Ik heb voor de moment nogal wat aandelen die na mijn aankoop in prijs gedaald zijn. Waar kan ik gaan janken ?

;)