Roept u maar! 25k loopt de staatskas mis mensen ;-)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Weet je wat het kost om een schone kolencentrale te sluiten en stroom in Duitsland te kopen die door bruinkoolcentrales is opgewekt? Ach dat wordt allemaal betaald door de belastingbetaler.
Roept u maar! 25k loopt de staatskas mis mensen ;-)
Er zijn geen schone kolencentrales.Weet je wat het kost om een schone kolencentrale te sluiten en stroom in Duitsland te kopen die door bruinkoolcentrales is opgewekt? Ach dat wordt allemaal betaald door de belastingbetaler.
Alles is natuurlijk relatief... Een windmolen is ook niet volledig vrij van CO2 ...Er zijn geen schone kolencentrales.
Als ze gesloten worden en er is nog geen schoner alternatief wat schieten we er dan mee op?Er zijn geen schone kolencentrales.
Als het alternatief vuile stroom uit het buitenland is, wat zeer waarschijnlijk voor meer luchtvervuiling zorgt vind ik een kolencentrale 'schoon'!Er zijn geen schone kolencentrales.
Alles is natuurlijk relatief... Een windmolen is ook niet volledig vrij van CO2 ...
Een kolencentrale stoot 798 gram CO2 per kWh uit. Een windmolen stoot 12 gram CO2 uit. Dat betekent overduidelijk dat er meer windmolens moeten komen en evt. ook zonneparken. Windmolens leveren per geïnvesteerde euro 2x zoveel energie op als zonnepanelen.Als ze gesloten worden en er is nog geen schoner alternatief wat schieten we er dan mee op?
Als het alternatief vuile stroom uit het buitenland is, wat zeer waarschijnlijk voor meer luchtvervuiling zorgt vind ik een kolencentrale 'schoon'!
Een windmolen heeft voor de productie en plaatsing een 'uitstoot' van 12 gram CO2/kWh. Een kolencentrale stoot 798 gram CO2/kWh uit. Dat is maar liefst 66 x zoveel uitstoot als een windmolen.Alles is natuurlijk relatief... Een windmolen is ook niet volledig vrij van CO2 ...
Wat mij opvalt is dat geen enkele in dit clipje getoonde politicus de stelling die de interviewer neerlegt ter discussie stelt. Als dat wel zou zijn gebeurd was dat er natuurlijk wel uitgeknipt....
Roept u maar! 25k loopt de staatskas mis mensen ;-)
Eens de wereld zou open moeten staan voor de verbetering. Echter deze discussie had ik ook met de dealer van mijn motorfiets. Hij vroeg of ik wist hoeveel mensen zonder baan komen als we deze wijziging doorvoeren. Met de opmerking van de top van Volkswagen die aangaf dat dit zo'n 30000 tot 40000 werkplaatsen zou kosten, weet ik ook dat hij een punt heeft. Ook kleine garagebedrijven zullen hierdoor op de schop moeten. Nu komt er wel weer ander werk beschikbaar maar de transitie doet voor een hoop mensen pijn.Wat mij opvalt is dat geen enkele in dit clipje getoonde politicus de stelling die de interviewer neerlegt ter discussie stelt. Als dat wel zou zijn gebeurd was dat er natuurlijk wel uitgeknipt....
Dit type interviews laten wel duidelijk zien in welke elitaire bubbel ik schijn te leven. Niemand in mijn omgeving is agressief of jaloers of apert negatief over de transitie van dinosap slurpende gemotoriseerde vervoersmiddelen naar schoon elektrisch vervoer. Kennelijk zijn er hele volksstammen die elektrisch rijden als een bedreiging zien of die uit pure afgunst een gruwelijke hekel hebben aan alles wat hier mee te maken heeft.
Wat zou de wereld mooi zijn als we uiteindelijk af gaan van autobezit als statussymbool en gewoon een auto kunnen laten voorrijden (autonoom) en ons naar onze bestemming laten brengen, waarbij we alleen nog maar de werkelijke ritkosten hoeven af te rekenen. Ik droom nog maar even verder en hoop dat ik in de tussentijd niet door een randdebiel van de weg wordt gereden of op mijn muil wordt getimmerd...
En dan ook bij aanschaf prive. Hieraan moeten natuurlijk wel afspraken over zijn dat je bij verkoop binnen 5 jaar een 5e deel moet terugbetalen. En dat geeft weer veel werk voor BD en RDW.Hoeveel subsidie betalen we aan auto's die vervuilen? Denk zelfs meer dan 50%.
Om EV toegankelijk te maken voor iedereen zou het beter zijn om de meerprijs te compenseren.
Kona kost 25k
Kona EV kost 40k
15K subsidie bij aankoop zou EV een boost geven.
Voor iedere Tesla rekent men ook met een verlies van € 10.000,- per jaar aan bijtelling terwijl ik voorheen ook gewoon een Audi van 5 jaar oud uit Duitsland haalde met een rest BPM van € 22.000,- en BPM op basis van tegenbewijs van € 7.200,- betaalde. Toen rekende ik €0,- bijtelling en declareerde ik kilometers en nu tel ik €10.854,- bij. Het is maar net hoe je het wil uitleggen.
Eens de wereld zou open moeten staan voor de verbetering. Echter deze discussie had ik ook met de dealer van mijn motorfiets. Hij vroeg of ik wist hoeveel mensen zonder baan komen als we deze wijziging doorvoeren. Met de opmerking van de top van Volkswagen die aangaf dat dit zo'n 30000 tot 40000 werkplaatsen zou kosten, weet ik ook dat hij een punt heeft. Ook kleine garagebedrijven zullen hierdoor op de schop moeten. Nu komt er wel weer ander werk beschikbaar maar de transitie doet voor een hoop mensen pijn.
Zoals velen had ik NOOIT in een auto van meer dan een ton gereden als de bijtelling 22% was geweest. Dan had ik toch gewoon een oude ICE doorgereden. De staat had dan nog minder aan mij verdiend ;-)
Echt niet nodig, zet ze eens naast elkaar bij directlease.nlHoeveel subsidie betalen we aan auto's die vervuilen? Denk zelfs meer dan 50%.
Om EV toegankelijk te maken voor iedereen zou het beter zijn om de meerprijs te compenseren.
Kona kost 25k
Kona EV kost 40k
15K subsidie bij aankoop zou EV een boost geven.