Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Elon Musk gaat op zoek naar 2 miljard euro

Ik vermoed dat dit artikel ook in Trouw heeft gestaan. Behalve dat de cijfers over de kapitaalsverhoging ondertussen al veranderd zijn, staan er toch een hoop vreemde beweringen in dit artikel.
"Aanvankelijk werd het Model 3 gepromoot met een prijsindicatie van 31.000 euro, maar de auto kost nog altijd zo’n 50.000 dollar." Nee hoor, al is de gemiddelde verkoopprijs wel rond de 50 000$, vanwege opties of andere uitvoeringen.
 
Elon Musk gaat op zoek naar 2 miljard euro

Ik vermoed dat dit artikel ook in Trouw heeft gestaan. Behalve dat de cijfers over de kapitaalsverhoging ondertussen al veranderd zijn, staan er toch een hoop vreemde beweringen in dit artikel.
"Aanvankelijk werd het Model 3 gepromoot met een prijsindicatie van 31.000 euro, maar de auto kost nog altijd zo’n 50.000 dollar." Nee hoor, al is de gemiddelde verkoopprijs wel rond de 50 000$, vanwege opties of andere uitvoeringen.

Dat bewijst dat niet alleen gewone mensen last hebben van alle fake news die over verschijnt. Het wordt zo onderhand wel erg lastig om de juiste informatie over een onderwerp te vinden. En aangezien nieuws snel moet zijn gaat het tempo boven het factchecken...
 
"Aanvankelijk werd het Model 3 gepromoot met een prijsindicatie van 31.000 euro, maar de auto kost nog altijd zo’n 50.000 dollar."
Lekker is dat. De lage vanaf prijs presenteren in relatief dure Euros (waardoor het minder lijkt) en inderdaad de gemiddelde verkoopprijs presenteren als vanaf prijs en dan ook nog eens in relatief goedkope Dollars (waardoor het meer lijkt).

One strike ...
Two strike ...

:eek:
 
Tesla Model 3 AP voorkomt ongelukken, ook aanrijdingen vanachter:

Tesla krijgt weer lof voor voorkomen ernstig ongeluk

ps. In het artikel wordt verwezen naar een video... die niet gelinkt is :rolleyes:

Op Reddit geeft de poster/bestuurder wel aan dat AP niet geactiveerd was...

Ik hoop dat de teslacam in toekomst status icoontjes weer gaat geven. Of een deel van instrumentale cluster zodat je exact status kan lezen.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Bij diesel heb je geen keus, die 42 kWh per 6 liter ben je per definitie kwijt via een vervuilende route. Bij een EV kun je zorgen dat je energie duurzaam wordt opgewekt. Zelf opwekken, en ik weet dat talloze Tesla rijders dat doen, waaronder ik, levert vrijwel geen uitstoot op.

Met andere woorden - als je buurman net klaar is met 60 liter diesel tanken heeft hij nog 0 km gereden maar al minstens net zoveel energie verbruikt als een Model 3 op-eigen-zonnestroom na pakweg (420*5) 2100 km.