Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Na alle positieve berichten hier is nu toch echt de hoogste tijd voor een verfrissend tegengeluid: Tesla shares could drop to $10 in a worst-case scenario, Morgan Stanley says
Daar is al het aandelen draadje voor, en voor de volledigheid moet je MS hun hele case even doornemen:
D7G1ySVXoAYOKYe
 
Ik verbaas me iedere dag weer over de berichtgeving op nu.nl
Als er maar iets negatiefs te zeggen is vertellen ze het wel. Vanwaar de interesse voor speciaal dit bedrijf? Misschien heb ik het gemist maar ik las bijvoorbeeld niets over de gigantische verliezen van JaguarLandRover.
 
Dat geldt voor bijna alle aandelen (behalve diegenen die al onder de $10 verhandeld worden)... CNBC zo te zien...

De grootste volatiliteit wordt gecreëerd. Voor een deel door Elon zelf.

Hij wil 2 miljard ophalen door o.a. nieuwe aandelen uit te geven.
Wat kan hij de nieuwe aandeelhouders bieden? Juist, een aandeel dat nu door het negatieve nieuws wordt ondergewaardeerd.
Wanneer de nieuwe aandelen zijn uitgegeven is de negativiteit weg en veren de aandelen weer op en hebben de nieuwe aandeelhouders gelijk al een koerswinst te pakken.
 
  • Like
Reactions: basvk
Dat klinkt als koersmanipulatie. Dan krijg je problemen met de SEC.
Zolang je de waarheid via de juiste kanalen en protocollen naar buiten brengt is het geen koersmanipulatie (althans het type manipulatie dat de SEC interesseert). De timing mag je uiteraard kiezen zoals je goeddunkt als bedrijf.
Het is echter wel aan de CEO om het merendeel van de aandeelhouders goed gestemd te houden, een dalende beurskoers helpt daar meestal niet bij...
 
Ah om dat lagere koersdoel te halen zijn ze vast blij met onderstaand bericht. De zoveelste nagel aan de AP doodskist.

Tesla’s Navigate on Autopilot gets put down by CR: ‘less competent than a human’

Ben benieuwd of ze ook binnenkort een test doen met kinderen van 10 jaar (bijv). Net zo’n zinnige vergelijking. Het is een assistentiesysteem. Een geweldig goed presterend assistentiesysteem maar niets meer dan assistentie. Als je de video ziet van de software die nu in ontwikkeling is (zoals veel investeerders onlangs konden ervaren in de praktijk) dan kun je beter een inschatting maken waar men nu toe in staat is.