Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, hij stelde die ook in op "Mad Max" en ging dan melken over het feit dat die zich ernaar gedroeg en zaken deed die de andere instellingen niet zouden doen.

De eindconclusie klopt trouwens wel: NoA rijdt helemaal niet even goed als een capabele menselijke bestuurder. Als je de praatjes van Elon hoort en je denkt "dat zit er nu al in" dan heb je

a) onrealistische verwachtingen
b) een beetje geslapen tijdens de Autonomy Investor Day, waar het nogal duidelijk werd dat de huidige MCU2,5 helemaal niet de rekenkracht heeft om een goed model van de omgeving te bouwen, laat staan daar iets zinnigs mee te doen.

Behalve dan in files, is mijn ervaring, want daar ben ik al zonder TACC enkele keren weggedroomd en aan 3km/h op de voorligger geknald ;-). Zelfs de AutoSteer maakt het je daar veel makkelijker.

Als je Tesla wat kent, dan verkopen ze vaak zaken waar je eigenlijk een beetje aan "crowdfunding" bent aan het doen voor de onitwikkeling van die functionaliteit, en de naam van de optie ernaar. Maakt me niet uit: ik besef helemaal dat die kwak geld dient om de software-ontwikkelingen deels te betalen.
 
Het vervelende is dat dit soort 'nieuws' ook door Nederlandse media wordt opgepikt en dan zonder de nuances en/ of latere toevoegingen vanuit CR:

'AutoPilot van Tesla slechter in wisselen van rijbaan dan mens'

Bijna autonome Tesla snijdt verkeer af

En ik maar uitleggen aan mijn partner en famillie dat een Tesla een superveilige auto is. Zo irritant dit. Misschien moeten we er als Tesla-rijders er ook maar eens met een gestrekt been in naar de benzine- en dieselauto's.

Wees niet ongerust, het gaat nog veel erger worden.
Tesla is zowel disruptief voor de automotive wereld als voor de brandstof wereld. En daarmee bedreigend voor die sectoren, die niets anders rest dan de pers te betalen (direct of indirect) voor het verspreiden van onzin.
En dat gebeurt nu al, en zal naarmate het succes van Tesla nog verder toeneemt alleen maar erger worden.

Dus: fasten seat belts & enjoy a rocky ride.
Uiteindelijk zal de beste winnen.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Gaat hard met de omslag en het is duidelijk dat de klanten verder vooruit zijn in hun denken dan de fabrikanten
Gisteren stond ik bij een motordealer en het ging -weeral- over mijn Tesla. Bij een motorzaak waar iedereen daar staat omwille van de ronkende motoren. Klanten zijn inderdaad echt wel klaar en wachten op een goedkoper aanbod, maar maar weinigen gaan aan het tellen. De man waar ik mee sprak, mikte op 35K nieuwprijs en ik gaf 'm aan dat je met 12000km per jaar en de subsidie in BE als particulier het gat op 3 jaar dicht rijdt als ie nu voor een Model 3 zou gaan.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Hier weer eens een TA op IEX: TA: Tesla takelt technisch af

Tegelijkertijd word meteen weer even een podium gegeven aan ene Royce Tostrams die blijkbaar naast al zijn
onderzoek in de koersen geen tijd over heeft om zich nog in andere onbelangrijke dingen zoals het klimaat en uitstoot te verdiepen:

"Helemaal onderaan mijn column geef ik aan waarom ik geen fan ben van elektrisch rijden"
 
Last edited:
Uit onderzoek blijkt dat Tesla-rijders zoveel aan belastingvrijstellingen genieten, dat de 'schade' voor de schatkist tot 5 miljard euro kan oplopen.

Schade tussen aanhalingstekens. Hij weet zelf dus ook dat het net even anders zit.

Ik heb expliciet geen elektrisch voertuig gekocht en wel om de volgende redenen:
- De maatregelen van de gemeente Amsterdam om vanaf 2030 alleen maar elektrische voertuigen in de stad toe te laten, zijn op dit punt dus ondoordacht.


Dus heeft hij zichzelf het genot van een elektrische auto ontzegd, onder andere omdat Amsterdam ondoordachte maatregelen heeft genomen? Heel bijzonder.
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Uit onderzoek blijkt dat Tesla-rijders zoveel aan belastingvrijstellingen genieten, dat de 'schade' voor de schatkist tot 5 miljard euro kan oplopen.

Schade tussen aanhalingstekens. Hij weet zelf dus ook dat het net even anders zit.

Ik heb expliciet geen elektrisch voertuig gekocht en wel om de volgende redenen:
- De maatregelen van de gemeente Amsterdam om vanaf 2030 alleen maar elektrische voertuigen in de stad toe te laten, zijn op dit punt dus ondoordacht.


Dus heeft hij zichzelf het genot van een elektrische auto ontzegd, onder andere omdat Amsterdam ondoordachte maatregelen heeft genomen? Heel bijzonder.

Ja tenenkrommend... je vraagt je af of die vent verder capabel is om eigen beslissingen te nemen.... hij heeft ook stemrecht :)