Ad.nl/HLN.be zo ver komt de model3 echt
Gebaseerd op een whatcar review waarbij de iPace er als beste uitkomt... Omfg
YouTube review
Gebaseerd op een whatcar review waarbij de iPace er als beste uitkomt... Omfg
YouTube review
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk wel dat ze er een oog voor hebben, alleen nog niet genoeg personeel en de onderdelen logistiek nog niet op orde. Dit alles speelt overigens in maart/april, net toen de hele model 3 uitlevering op gang kwam.En een vervolg video van Nextmove over de Tesla #ServiceHell.
Man man wat maakt Tesla hier toch een zeperd van. Het is duidelijk dat het Tesla topmanagement alleen maar aan de "Happy Flow" deliveries denkt. Dat de kwaliteit van de Service & Delivery voornamelijk tot zijn recht komt in hoe de gevallen worden afgehandeld waarbij iets niet goed gaat, daar heeft men geen oog voor.
Tuurlijk, wanneer je een compleet functioneel dealer apparaat hebt met jaren ervaring, volledig ingewerkt, genoeg budget en een rustige behapbare stroom nieuwe auto's dan is dat de norm.Voor mij is het een no-brainer waarom men niet, voordat de klant de auto ophaald, dat deze intern uitvoerig op gebreken wordt geinspecteerd. Waarbij kleine gebreken direct worden hersteld, en mocht het toch een keer gebeuren, en bij grotere gebreken de klant tijdig een melding krijgt dat de auto later wordt uitgeleverd omdat deze nog niet aan de "kwaliteitseisen" van Tesla voldoet.
Ik begrijp niet goed waarom dit veel duurder is voor Tesla? Ik kan me voorstellen dat het juist veel duurder is wanneer je op de klant moet wachten voordat die een auto accepteert, die dan eindelijk betaalt (met enkele weken betalingstermijn) en je daarna pas de auto uitlevert? Dat is zomaar 4 tot 6 weken vertraging, plus 2x een oplever moment per auto. Waanzin.Maar het grootste probleem is natuurlijk, waarom dit proces er niet doorheen zal komen, dat Tesla zo snel mogelijk de auto's betaald wilt hebben en dat problemen pas na het betalen worden verholpen... Dat dit veel duurder is en men daardoor een slechte naam krijgt maakt natuurlijk nietsuit voor de Financiele afdeling...
En een vervolg video van Nextmove over de Tesla #ServiceHell.
Maar het grootste probleem is natuurlijk, waarom dit proces er niet doorheen zal komen, dat Tesla zo snel mogelijk de auto's betaald wilt hebben en dat problemen pas na het betalen worden verholpen... Dat dit veel duurder is en men daardoor een slechte naam krijgt maakt natuurlijk nietsuit voor de Financiele afdeling...
Al die mensen bij Tesla die via allerlei kanalen benaderd worden door mensen die gebreken aan hun uitgeleverde auto hersteld willen hebben kost niets? Zelfs mogelijk een vervang auto nodig hebben terwijl de auto gerepareerd wordt.Ik begrijp niet goed waarom dit veel duurder is voor Tesla? Ik kan me voorstellen dat het juist veel duurder is wanneer je op de klant moet wachten voordat die een auto accepteert, die dan eindelijk betaalt (met enkele weken betalingstermijn) en je daarna pas de auto uitlevert? Dat is zomaar 4 tot 6 weken vertraging, plus 2x een oplever moment per auto. Waanzin.
Mmm ik heb nergens het woord schandalig genoemd. En als je verwijst naar mijn eerste zin met "Zeperd" dan bedoel ik hoe Tesla reageert op de NextMove video.Als jij dit schandalig vindt, waarom ben je dan ook overgeschakeld van het wachten van de Polestar naar de Tesla Model 3? Juist ja, omdat enkel Tesla kan leveren.
74 kWh / 161 Wh = 459 km echte range, real world in mijn exemplaar. Ik verwacht na de winter, op jaarbasis wel op 165 Wh per km te zitten wat overeenkomt met 448 echte km. Wel ga ik de Aero kappen er na de warme dagen weer opzetten, want dat scheelt toch nog wel aardig.Privacy settings
Bij sommige resultaten heb ik toch mijn bedenkingen.
Die bedenken heb ik ookPrivacy settings
Bij sommige resultaten heb ik toch mijn bedenkingen.
Wetende waar de opsteller van het artikel vandaan komt, Britse consumentenplatform WhatCar?erg apart die ipace range. Op ipace forum halen ze die ranges niet (EV Range Report, I-Pace came in 2nd and ahead of Tesla.. - Page 2 - Jaguar I-Pace EV400 Forum)
All driving is done at What Car?’s private test track, so traffic conditions don’t affect the result. However, the 19.4-mile route simulates a mix of stop-start urban traffic, rural roads and motorways. This route is driven twice for cars with batteries that accepted more than 60kWh during the preparation stage and three times for cars with batteries that accepted more than 100kWh.
.
.
.
Knowing the kWh required for the test route and for a full recharge from flat enables us to calculate the Real Range.
Nextmove wil keuren voordat ze betalen (dat is oplevermoment nr. 1), en dan --indien goed bevonden (oplevermoment nr 2, of 3, of 4 volgt indien nog niet goed bevonden...)-- betalen met één a twee weken betalingstermijn, en daarna afnemen (oplevermoment nr 2, of 3, of 4, of 5...).Tesla kan nog altijd aanhouden dat bij afname van de auto deze betaald is. En als de auto vooraf aan de eerste levering gecontroleerd en gerepareerd is heb je maar 1 afleveringsmoment.
Heb het gevonden: ze laden de auto vol, laten 'm 's nachts staan, rijden dan een route van 19,4 mijl, en laden terug vol en meten hoeveel kWh er bijgeladen is. Dat wordt dan geëxtrapoleerd over de range. De route bevat een beetje autoweg, wat betekent dat de I-Pace een voordeel heeft want op gewone wegen scoort ie redelijk aanvaardbaar.
What Car? Real Range: how we work it out
Nextmove wil keuren voordat ze betalen (dat is oplevermoment nr. 1), en dan --indien goed bevonden (oplevermoment nr 2, of 3, of 4 volgt indien nog niet goed bevonden...)-- betalen met één a twee weken betalingstermijn, en daarna afnemen (oplevermoment nr 2, of 3, of 4, of 5...).
Dat is niet wat je hierboven beschrijft...