Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tussen de regels door lees ik dat de 'thermal events' inderdaad veroorzaakt werden door de zonnepaneel-installaties.
En dat Walmart (zoals het een goede supermarkt betaamt) de calamiteiten probeert te gebruiken om de contracten open te breken ten nadele van Tesla.
Ik kan niet anders zeggen dan dat Walmart het spelletje uitmuntend speelt... Hopelijk sleept deze rechtzaak een goed tijdje voort, want het is een prima les voor Tesla om de kwaliteit en monitoring van hun systemen niet te verwaarlozen.
Liever nu de volle aandacht voor veiligheid en monitoring dan straks dit soort rechtzaken omdat familiewoningen met Tesla dakpannen zijn afgefikt... :eek:
 
  • Like
Reactions: horta
Tussen de regels door lees ik dat de 'thermal events' inderdaad veroorzaakt werden door de zonnepaneel-installaties.
En dat Walmart (zoals het een goede supermarkt betaamt) de calamiteiten probeert te gebruiken om de contracten open te breken ten nadele van Tesla.
Ik kan niet anders zeggen dan dat Walmart het spelletje uitmuntend speelt... Hopelijk sleept deze rechtzaak een goed tijdje voort, want het is een prima les voor Tesla om de kwaliteit en monitoring van hun systemen niet te verwaarlozen.
Liever nu de volle aandacht voor veiligheid en monitoring dan straks dit soort rechtzaken omdat familiewoningen met Tesla dakpannen zijn afgefikt... :eek:
Het is me niet duidelijk of de branden nou door de panelen zelf komen of door slechte installatie.
PolderPV houdt een (nogal rommelig) overzicht bij van incidenten in Nederland, zie http://www.polderpv.nl/nieuws_PV63.htm#17aug2010_brand_en_zonnepanelen en verder.
Maar of het nou 'vaak' voorkomt...
 
Dana Hull ‍ on Twitter

Joint statement from
@Walmart
and
@Tesla
: 1/ “Walmart and Tesla look forward to addressing all issues and re-energizing Tesla solar installations at Walmart stores, once all parties are certain that all concerns have been addressed...
2/Together, we look forward to pursuing our mutual goal of a sustainable energy future. Above all else, both companies want each and every system to operate reliably, efficiently, and safely.”
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Als ik het zo zie dan dateert het contract al van voor de overname door Tesla van SolarCity (2016). Niet duidelijk is of de 'unrelated thermal events' panelen onder directe verantwoordelijkheid van Tesla of van SolarCity zijn aangelegd. En ja, Wallmart speelt het spel inderdaad slim.
 
Ik heb echt niet het gevoel dat ze het slim spelen. Het is een opeenstapeling van veranderende eisen van Walmart, waarbij ze zelf tekort schieten om de nodige inspecties te plannen met hun eigen onafhankelijke experten, en zelfs hun experten niet betalen.

Een hele puinhoop, wat dan ook de snelle "joint statement" verklaart, want iemand bij Walmart dacht dat ze een sterke case hadden, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn...

https://www.wholemars.com/TeslaResponse.pdf
 
Het is me niet duidelijk of de branden nou door de panelen zelf komen of door slechte installatie.
PolderPV houdt een (nogal rommelig) overzicht bij van incidenten in Nederland, zie http://www.polderpv.nl/nieuws_PV63.htm#17aug2010_brand_en_zonnepanelen en verder.
Maar of het nou 'vaak' voorkomt...

Het komt voor, met name omdat de installateurs geen verstand van zaken hebben. Er lopen grote stromen, en zoals we weten, bij een grote overgangsweerstand (slecht aangesloten kabels bijvoorbeeld) ontstaan er hoge temperaturen. Volgens mijn buurman, een uitvoerder in de bouw, komt hij nogal eens installateurs tegen die dat niet snappen. Bij 230 V installaties zijn de stromen vaak veel minder groot, en speelt dat aspect dus minder (let wel: minder, niet 'niet'). Zie ook TNO: Zonnepanelen in brand door slechte elektrische verbindingen.

De pdf in dat artikel noemt het aantal branden in/door zonnepanelen in 2018.
 
Als ik het zo zie dan dateert het contract al van voor de overname door Tesla van SolarCity (2016). Niet duidelijk is of de 'unrelated thermal events' panelen onder directe verantwoordelijkheid van Tesla of van SolarCity zijn aangelegd. En ja, Wallmart speelt het spel inderdaad slim.
Onder de directe verantwoordelijkheid van SolarCity maar nu dus Tesla; de opbrengst van de stroom gaat naar Tesla en dan krijgt Walmart (één 'l') daar commissie op.
 
Autoweek zette de Model 3 AWD tegenover de BMW 330i. Uitgebreid artikel in het blad, later vandaag volgt de video er bij.
model 3 vs 330i.jpg
 
Onder de directe verantwoordelijkheid van SolarCity maar nu dus Tesla; de opbrengst van de stroom gaat naar Tesla en dan krijgt Walmart (één 'l') daar commissie op.
Dat was het product van SolarCity: als je niet het geld had om zonnepanelen aan te schaffen, dan 'huurde' SolarCity jouw dak om er zonnepanelen op te zetten en er energie van te genereren. Niet zo interssant als zelf panelen kopen, maar ook niet de nodige hoge investeringskosten nodig.