Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is standaard procedure om een fabrikant 90 dagen de tijd te geven om een lek te dichten, en het pas na 90 dagen te publiceren. Dat is wat hier is gebeurd. Hulde voor zowel de vinder voor het vinden van het lek als voor Tesla voor het snel dichten van het lek.

Zo gek is het dus niet dat het nu pas in het nieuws komt. Anders was het een gepubliceerde 0day geweest en dat wil je echt niet.
 
Tesla verhoogt piekvermogen van Europese Superchargers naar 150kW

Tesla gaat vanaf volgende week de Europese Supercharger-infrastructuur van een update voorzien. De aanwezige V2-Superchargers zijn volgens Tesla nog beperkt tot laden met 120kW, maar dat wordt opgevoerd naar 150kW.

Tesla geeft aan dat de meeste rijders een algehele verbetering van de laadefficiëntie en pieklaadsnelheden zullen zien, al kan het exacte piekvermogen per auto verschillen. Dat hangt namelijk af van de capaciteit en de levensduur van de accu, de laadstatus en de buitentemperatuur. Eerder sprak Tesla nog over een certificering van 145kW voor de V2-Superchargers, maar dat is nu dus opgevoerd naar maximaal 150kW.

Alle nieuwe Model S en X-modellen, en de Model 3 Long Range en Performance kunnen laden met 150kW. Om gebruik te kunnen maken van het verhoogde vermogen hebben Tesla-eigenaren in ieder geval firmware-versie 2019.16.4 of nieuwer nodig.

Er is in Europa een klein aantal Superchargers die niet direct het piekvermogen van 150kW ondersteunen. Deze laadlocaties krijgen kleine verhogingen tot 138kW. Het is onbekend welke Superchargers in Europa dit betreft.

Tesla heeft overigens ook een nieuwe V3-Supercharger ontwikkeld die 250kW piekvermogen kan leveren. De Model 3, X en S krijgen updates om laden met 250kW aan te kunnen. Deze flinke verhoging wordt mogelijk door een nieuw, met vloeistof gekoeld kabelontwerp; de V2-Superchargers gebruiken luchtgekoelde kabels. De eerste V3-Superchargers verschijnen deze zomer in Europa.
 
STOM: Vrouw gebruikt elektrische auto om telefoon op te laden

Ik snap het artikel niet (was nieuwssuggestie van Google want ik ken de site niet).

Wat is er nu zo stom aan het opladen van je telefoon in je wagen?
:D Zal wel iets met hun beoogde publiek te maken hebben.

upload_2019-8-28_18-48-24.png
 
  • Funny
Reactions: Carl and JanG007
Tesla verhoogt piekvermogen van Europese Superchargers naar 150kW

Tesla gaat vanaf volgende week de Europese Supercharger-infrastructuur van een update voorzien. De aanwezige V2-Superchargers zijn volgens Tesla nog beperkt tot laden met 120kW, maar dat wordt opgevoerd naar 150kW.

Tesla geeft aan dat de meeste rijders een algehele verbetering van de laadefficiëntie en pieklaadsnelheden zullen zien, al kan het exacte piekvermogen per auto verschillen. Dat hangt namelijk af van de capaciteit en de levensduur van de accu, de laadstatus en de buitentemperatuur. Eerder sprak Tesla nog over een certificering van 145kW voor de V2-Superchargers, maar dat is nu dus opgevoerd naar maximaal 150kW.

Alle nieuwe Model S en X-modellen, en de Model 3 Long Range en Performance kunnen laden met 150kW. Om gebruik te kunnen maken van het verhoogde vermogen hebben Tesla-eigenaren in ieder geval firmware-versie 2019.16.4 of nieuwer nodig.

Er is in Europa een klein aantal Superchargers die niet direct het piekvermogen van 150kW ondersteunen. Deze laadlocaties krijgen kleine verhogingen tot 138kW. Het is onbekend welke Superchargers in Europa dit betreft.

Tesla heeft overigens ook een nieuwe V3-Supercharger ontwikkeld die 250kW piekvermogen kan leveren. De Model 3, X en S krijgen updates om laden met 250kW aan te kunnen. Deze flinke verhoging wordt mogelijk door een nieuw, met vloeistof gekoeld kabelontwerp; de V2-Superchargers gebruiken luchtgekoelde kabels. De eerste V3-Superchargers verschijnen deze zomer in Europa.
Wat betekent dit voor mijn MS 75 AWD van mei vorig jaar, zonder CCS? Niks??
 
Wat betekent dit voor mijn MS 75 AWD van mei vorig jaar, zonder CCS? Niks??
Niet, het 75 pack krijgt al het maximale vermogen zo ver ik weet.

100 pack zal wel kort iets sneller laden en de Raven schijnt betere bekabeling te hebben om het net iets langer vol te houden.

Maar eindelijk de SuC upgrade. Uiteindelijk zijn 75 eigenaren er indirect ook bij gebaat bij drukte omdat als ze de 2e bij een pair zijn het vermogen eerder toeneemt als op de eerste een 100 pack of model 3 laad.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Impact "Tesla Tax"

De verkopen van nieuwe elektrische auto’s zijn in 2019 sterk verschoven naar goedkopere modellen. De gemiddelde nieuwprijs daalde in korte tijd met 30%. Oorzaken hiervan zijn een aanscherping van de bijtellingsregeling en de introductie van nieuwe, minder dure modellen.

‘Tesla-tax’ heeft effect op verkoop elektrische auto’s

PS

Goedkopere Tesla’s
De gemiddelde prijs van een nieuw verkochte Tesla in ons land is gedaald van een stevige 113.000 euro vorig jaar naar 62.000 euro in de eerste zeven maanden van dit jaar. Een daling van meer dan 50.000 euro dus, of 45% van het gemiddelde bedrag van vorig jaar.

Dus zelfs met het success van de model3 zullen zie dit jaar pak-em-beet 14600 auto's (a 62K) moeten verkopen om de zelfde omzet te realiseren als vorig jaar met 8000 Model S en X (a 113K gemiddeld).

Plus de marge op de M3 zal lager zijn, zie hier de druk op de Tesla organisatie in NL, er lijkt niet veel meer geld om de service organisatie te vergroten......
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: horta and Karim DB