Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet veel van merken? Ik heb mijn MS nog geen twee jaar, waarin ik de volgende functies er zo maar bij heb gekregen (en ik vergeet er vast nog een paar):
- Sentry mode
- Dog mode
- Teslacam
- Teslacam player
- FSD visualisatie
- Navigate on AP
- Unlocked car warning
- Stapsgewijze verbetering van AP
- Netflix/Youtube

En ja, ook nog wat spelletjes geloof ik...
Precies dat is mijn punt. Dat zijn allemaal updates die ook prima op de HW2.5 en HW3.0 werken.
 
Precies dat is mijn punt. Dat zijn allemaal updates die ook prima op de HW2.5 en HW3.0 werken.
Wat mij tegenvalt is dat ondanks dat Tesla de nieuwste en meer potente hardware als eerste in zijn autos beschikbaar heeft wij daar als gebruikers niet veel van merken anders dan dat Elon zich op de borst klopt dat de volgende software update een nieuwe game of muziek over de externe luidspreker zal laten horen.
Ik lees toch echt wat anders. Wat valt je nu tegen? Er zijn juist op de huidige hardware veel meer functies en verbeteringen gekomen dan dat jij doet voorkomen. Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.
 
Ben benieuwd hoe jij zo zeker weet dat het probleem gebrek aan focus op de juiste kernfuncties is. Correct me if I'm wrong maar je bijdragen zitten vaak vol aannames die jij als onomstootbare feiten tracht te presenteren.

Vraag: Wat is volgens jou de reden dat men de focus verkeerd legt? Zijn ze gewoon dom bij Tesla of zien ze niet dat games minder belangrijk zijn?

En als ze zo dom zijn bij het Tesla management, hoe verklaar je dan de enorme voorsprong op EV gebeid t.o.v. de andere autofabrikanten? Of is die voorsprong er helemaal niet?

Zou het kunnen dat het allemaal niet zo simpel is dan jij denkt dat het is?
"Correct me if I'm wrong" was inderdaad mijn uitnodiging tot repliek. Dank daar voor. Mijn opmerking was "voor meer anticiperend remmen heeft Tesla echt geen nieuwe of zuiniger hardware nodig maar betere software developpers of meer waarschijnlijk betere focus van management op de kernfuncties ipv op games en andere overbodige features." Ik hoor graag hoe jij erover denkt dat voor meer anticiperend remmen dan onze Tesla's nu doen nieuwe of zuiniger hardware niet, maar betere software wel nodig is.
 
"Correct me if I'm wrong" was inderdaad mijn uitnodiging tot repliek. Dank daar voor. Mijn opmerking was "voor meer anticiperend remmen heeft Tesla echt geen nieuwe of zuiniger hardware nodig maar betere software developpers of meer waarschijnlijk betere focus van management op de kernfuncties ipv op games en andere overbodige features." Ik hoor graag hoe jij erover denkt dat voor meer anticiperend remmen dan onze Tesla's nu doen nieuwe of zuiniger hardware niet, maar betere software wel nodig is.
Ik neem aan dat je hierbij doelt op het laat remmen bij AP als er bijvoorbeeld iemand voor je invoegt?

Ik vond dat zelf ook heel storend. Maar na een tip van een ander forum-lid heb ik de afstand op 4 staan i.p.v. 1 en nu remt-ie bijna net zo vloeiend als ik zelf zou doen. En datgene waar velen bang voor zijn, n.l. dat iemand dan continue in het gat duikt met afstand op stand 4 valt in de praktijk reuze mee. Try it :rolleyes:

M.b.t. de software, het is nog niet perfect, maar ik zie wel vooruitgang. Daarnaast is men bezig met een complete rewrite volgens mij, als die af is zou het mij niet verbazen dat we enorme stappen zullen zien. En realiseer je ook dat de manier waarop het neurale netwerk werkt invloed heeft op het rijgedrag. In het begin komen de verbeteringen langzaam, maar daarna steeds sneller... Fingers crossed :D
 
Ik denk dat veel van deze discussie beter in het HW4.0 thread zou passen, maar over dat het beter is om een de rijgedrag te optimiseren dan de chip energie efficiënter te maken denk ik : waarom is dat een "of" discussie? Een grotere chip is misschien minder energie efficient maar volgens me kan FSD al op HW3 van wat ik had begrepen, dus autonoom en energie efficiënt rijden (indien gewenst), dus de verbetering dat HW4 zouden brengen zou ik eerder zoeken in andere optimalisatie (eerder zuinige chip want rijgedrag zou dus op beide hardware kunnen, extra features aankunnen, betere veiligheid etc etc...). Leuk om zo te speculeren maar ik geloof niet dat iemand hier genoeg weet om de juiste gok (met zekerheid dan) te maken :p.
 
Ik denk dat men meer waarde moet hechten aan het feit dat tesla deze techniek gaat toepassen. Het geeft maar weer aan dat het voorsprong wil behouden. Het is een tech bedrijf en auto's bouwen hoort erbij. Geen een autobouwer van de gevestigde orde heeft skills in huis om een chip architectuur te ontwikkelen.
 
Ook niet vergeten dat jongens zoals Intel en Nvidia ook volop hardware produceren die in producten van de concurrentie terecht komen. Verticale integratie is leuk maar dat wil ook zeggen dat je moet blijven innoveren dus als de andere betere producten/hardware leveren, kan je moeilijk achterblijven als innoverende partij. Dit staat redelijk los van het feit dat HW3 niet meer zou voldoen in de nabije toekomst...
 
Het is toch best standaard dat auto's na 4-6 jaar achterlopen hardware technisch? Misschien door OTA updates wat verlengen sofware matig. Als je kijkt naar de duitsers is de software en hardware al oud na 1 jaar. Mijn nieuwe audi in 2016 waarvan model type 1 jaar oud was bij ophalen auto was de navigatie al flink verouderd en diverse andere audio zaken ook.
 
B2CBCCBA-0C86-4753-95F6-E7B5551EA54B.png


Is dit bericht uit China al bevestigd dat een eigenaar in China andere Tesla’s via zijn app kan zien?
 
En weer een spraakmakende header op het AD:

Privacy settings


In de tekst staat dan wel, dat het niet alleen bij Tesla is, maar veel breder:rolleyes:
Desondanks wel een zorg.

Hetzer preferred not to comment on the Model Y accident. There is no way to have a professional opinion on that incident without knowing how big the passenger on the cramped seat was, how much the seat was reclined, the speed and weight of the truck that hit it, etc. Jason Levine, executive director of the Center For Auto Safety, said the same, but he did not refrain from criticizing FMVSS 207.

How A Bent Model Y Seat Reveals A Huge Hole In US Safety Standards


“interessant” artikel over de verschillende safety standards per regio....
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik neem aan dat je hierbij doelt op het laat remmen bij AP als er bijvoorbeeld iemand voor je invoegt?

Ik vond dat zelf ook heel storend. Maar na een tip van een ander forum-lid heb ik de afstand op 4 staan i.p.v. 1 en nu remt-ie bijna net zo vloeiend als ik zelf zou doen. En datgene waar velen bang voor zijn, n.l. dat iemand dan continue in het gat duikt met afstand op stand 4 valt in de praktijk reuze mee. Try it :rolleyes:

M.b.t. de software, het is nog niet perfect, maar ik zie wel vooruitgang. Daarnaast is men bezig met een complete rewrite volgens mij, als die af is zou het mij niet verbazen dat we enorme stappen zullen zien. En realiseer je ook dat de manier waarop het neurale netwerk werkt invloed heeft op het rijgedrag. In het begin komen de verbeteringen langzaam, maar daarna steeds sneller... Fingers crossed :D
Klopt, zelfs afstand 5 leidt niet tot noemenswaardig veel "in het gat duiken", alhoewel ik bij "drukkende vrachtwagens met een onrustige linkerwijsvinger" meestal wel even dichterbij kruip, want om nou minutenlang achter een inhalende vrachtauto (met +1km t.o.v. degene die hij inhaalt) te zitten.. Alhoewel dat gevoelsmatig is, want even later zit je weer achter dezelfde personenauto's..
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Klopt, zelfs afstand 5 leidt niet tot noemenswaardig veel "in het gat duiken", alhoewel ik bij "drukkende vrachtwagens met een onrustige linkerwijsvinger" meestal wel even dichterbij kruip, want om nou minutenlang achter een inhalende vrachtauto (met +1km t.o.v. degene die hij inhaalt) te zitten.. Alhoewel dat gevoelsmatig is, want even later zit je weer achter dezelfde personenauto's..
Doe ik ook. Merk jij ook dat afstand op 3 of groter het onrustige en harde afremmen van AP sterk verminderd?
 
Doe ik ook. Merk jij ook dat afstand op 3 of groter het onrustige en harde afremmen van AP sterk verminderd?
Ja, die tip van Daxm (Youtuber uit Canada) had ik vorig jaar exact om die reden al opgevolgd. Veel rustiger AP-gedrag en ik dacht ook eerst "dat gaat veel voorkruipers opleveren". Verrassenderwijs niet en ik voel me daardoor vooral nóg veiliger.