Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Ik heb de indruk dat de tekst wel heer erg gekleurd is naar de situatie in het VK (waar de situatie van het laadnetwerk blijkbaar een echte ramp is).Verder haalt hij de Peugeot 208 EV aan als voorbeeld, maar dat is een slecht voorbeeld qua 'stalling sales', van wat ik heb begrepen is de elektrische 208 een succes, en is het aandeel elektrische 208 groter dan Peugeot had ingeschat, wat allemaal positief nieuws is, want dat zijn allemaal weer minder ICE op de weg.
 
Last edited:
Ik heb de indruk dat de tekst wel heer erg gekleurd is naar de situatie in het VK (waar de situatie van het laadnetwerk blijkbaar een echte ramp is).
Ik heb vorig jaar de UK zo goed als helemaal rond gereden. Je moet inderdaad wel eens ter plaatse een app downloaden en registreren, maar dat lukt op een 10-tal minuten. Als de schrijver een uur nodig heeft, dan moet hij zijn digitale skills eens in vraag stellen. Meestal aanvaardde de app dan geen Europese creditcard en volstond het om de centrale te bellen die de paal dan gratis activeerde.
Ik laad niet zo veel openbaar, maar het is mij door een groot stuk van Europa toch al overal gelukt met 2 kaarten (Bleucorner) en (Newmotion), 1 geregistreerde app (Smoov) en verder nog 3 apps om de locatie van palen te zoeken. Dat laatste vind ik meestal nog het lastigst. En daarnaast, een activiteit vinden om de laadttijd aan de AC lader door te brengen. Daar is de UK dan weer goed in. Op veel parkings van de National trust parken staan laders.
Ik ben wel tevreden dat ik zorgeloos kan laden aan de SuCs.
 

Zo te zien komt Sec (Service Center) Zwolle in Wezep, een klein plaatsje 5 km ten westen van Zwolle aan de A28.



upload_2020-8-28_9-44-59.png


Zie ook:

Kanweg.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Nieuwe studie: elektrische auto gaat langer mee dan gedacht

Benieuwd hoe lang de Duitse auto-industrie die FUD nog blijft verspreiden. Onderzoek na onderzoek worden ze in het ongelijk gesteld v.w.b. de vermeende vuiligheid van EV tov ICE. Dat gekoppeld aan het fijnere rijgedrag en de lagere lasten van een EV maakt dat Joe en Jane Public daar zo langzamerhand het hunne van beginne te denken. Ze kunnen de energie beter gebruiken om wat meer vaart te zetten achter het ontwikkelen van een paar goede Duitse EV's.