Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is de weerspiegeling van de zon vanaf de frunk op de onderkant van het viaduct. Je ziet toch duidelijk het haar van de bestuurder wapperen?
Tesla screwed up, simpeler kan je het niet uitleggen.
Het enige wat je ziet is een Tesla zonder dak rijden.

Hoe dat dak eraf is geraakt is nog niet onafhankelijk geverifieerd.
 
Het enige wat je ziet is een Tesla zonder dak rijden.

Hoe dat dak eraf is geraakt is nog niet onafhankelijk geverifieerd.
Zoek in dit forum eens op "bodemplaat" of "pushpin" en zie hoeveel mensen af fabriek te maken hebben gehad met loszittende wielkuipen en / of bodemplaten en soms zelfs compleet ontbrekende bodemplaten. Dan is een dak dat spontaan los laat eigenlijk niet eens zo onwaarschijnlijk. Voor mij niet ineens.
 
Zoek in dit forum eens op "bodemplaat" of "pushpin" en zie hoeveel mensen af fabriek te maken hebben gehad met loszittende wielkuipen en / of bodemplaten en soms zelfs compleet ontbrekende bodemplaten. Dan is een dak dat spontaan los laat eigenlijk niet eens zo onwaarschijnlijk. Voor mij niet ineens.
Als er ook vergelijkbare nummers van posts komen over wegvliegende dakramen, zal ik misschien wat minder sceptisch worden over dit ene verhaal.

Lijkt me toch logisch? Je ziet enkel een korte clip van een Model Y zonder dakraam rijden. Hoe het eraf is gegaan is onbevestigd, en het verhaal errond is vreemd en zorgt ervoor dat onafhankelijke vaststellingen onbestaande zijn.

Ik denk dat verdere discussie niks gaat bijbrengen. Ik blijf sceptisch, jij minder.
 
Als er ook vergelijkbare nummers van posts komen over wegvliegende dakramen, zal ik misschien wat minder sceptisch worden over dit ene verhaal.

Lijkt me toch logisch? Je ziet enkel een korte clip van een Model Y zonder dakraam rijden. Hoe het eraf is gegaan is onbevestigd, en het verhaal errond is vreemd en zorgt ervoor dat onafhankelijke vaststellingen onbestaande zijn.

Ik denk dat verdere discussie niks gaat bijbrengen. Ik blijf sceptisch, jij minder.
Beetje een omslachtige manier om de gebruikelijke mascarasporen op het glazen dak kwijt te raken. (Team @wooter)
Altijd een doosje vochtige babydoekjes in de auto hebben kan dit voorkomen.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Zonder er meteen een complot aan te verbinden want dan heb je ook iets te bewijzen.
Ben ik met je eens. Maar zijn we dat punt niet al lang voorbij?
Ik heb nog geen definitief bewijs gezien, maar de Twitter account die het meldde was aangemaakt deze maand en er zou onenigheid zijn over de juiste locatie.

Enkele weken geleden was we een influencer die doorheen het panoramadak van zijn Y sprong en al rijdend tegen het centrale scherm begon te schoppen. Zou me dus niks verbazen dat er weer wat geknoeid wordt om clicks te vergaren.
Natuurlijk ben ik ook een bepaalde mate sceptisch als ik zo'n verhaal lees. Maar ik ben net zo sceptisch als ik wooter zijn reactie lees. En het originele bericht geeft tenminste nog beeld materiaal en beroept zich op informatie van de direct betrokkenen.
 
Occam's razor.
Klopt.

Behalve dat het het eerste gemelde geval is, de uitleg errond nogal vergezocht lijkt en er de afgelopen maand net een YouTube hype was om je Tesla als clickbait te vernielen.


Ik bedoel, er zijn ook meerdere meldingen van Tesla bestuurders die in Californië al rijdend slapen in hun auto. Occam's razor?
 
Klopt.

Behalve dat het het eerste gemelde geval is, de uitleg errond nogal vergezocht lijkt en er de afgelopen maand net een YouTube hype was om je Tesla als clickbait te vernielen.


Ik bedoel, er zijn ook meerdere meldingen van Tesla bestuurders die in Californië al rijdend slapen in hun auto. Occam's razor?
Zoek eens in ons eigen forum naar "bodemplaat" of "pushpin". Plenty voorbeelden van ontbrekende pushpins en losse of zelfs geheel ontbrekende bodemplaten. Direct uit de fabriek. Dat is toch geen click-bait?

Gisteren nog zag ik in dit zelfde draadje nog foto's voorbij komen van afgebroken draagarmen. Dat is toch geen click-bait?

Waarom zouden we er dan van uit gaan dat dit het wel is?
 
Niemand trekt die bodemplaten of draagarmen toch in twijfel?

Dus waarom lijk je dan zo overtuigd dat er een productieprobleem is met het panoramadak na 1 enkele melding?

Vind je het nu zo vreemd dat ik 1 enkel geval verdacht vind?

En welk gelijk denk je eruit te halen door er op door te hameren? Dezelfde argumenten herhalen gaat niet mijn scepticisme doen oplossen.
 
preview in de pers.;)
Morgen in HLN

Frank vertelt in VTM-programma ‘Vanity Plates’ over passie voor Tesla-wagens én ELONMUSK-nummerplaat: “Soms denken mensen dat Tesla-topman achter het stuur zit”

Toen Frank Piessens uit Waasmunster in 2012 hoorde dat Elon Musk met een elektrische auto zou uitpakken, was hij meteen verkocht. Hij bouwde een Tesla-mancave in zijn tuin, was één van de eerste Tesla-eigenaars in België en heeft er ondertussen al twee. “De ELONMUSK-nummerplaat is de kers op de taart”, vertelt Frank donderdagavond in het VTM-programma Vanity Plates.

Als ontwerper van speelautomaten en kermistoestellen kan Frank zijn bewondering voor Elon Musk, de topman van Tesla niet onder stoelen of banken steken. “Wat die man aan het verwezenlijken is ongelooflijk. Niet alleen in de autosector, maar ook zijn plannen met commerciële ruimtevaart getuigen van een sterke visie. Slechts weinig mensen hebben hem dit voorgedaan.”

Frank kocht acht jaar geleden zijn eerste Tesla, een model S. Later kwam er ook nog een model III bij voor zijn echtgenote. “De ELONMUSK-nummerplaat was een verrassing voor mijn echtgenote, maar die was er niet onverdeeld gelukkig mee”, lacht Frank. “Op de weg zien we geregeld een auto naderen waarvan we de passagiers met grote ogen naar onze wagen zien kijken, zich afvragend of de echte Elon Musk aan het stuur zit.”

Voor Frank is rijden met een Tesla zalig. “Het is autorijden 2.0. Terwijl ik vroeger niet tuk was om te reizen met de wagen heb ik met mijn Tesla al heel Europa doorkruist. Met een vriend, Dirk S. reed ik al tot aan de Noordkaap en van daar in 7 dagen naar Tarifa, en terug naar huis (van het noordelijkste punt naar het meest zuidelijkste punt van het Europese vasteland , red.) een trip van een dikke 15000km.

Vroeger reed ik slechts 10.000 kilometer per jaar met de wagen, nu gemiddeld 30.000 kilometer. Via een handig systeem vind je onderweg overal plaatsen waar je je Tesla kan opladen en wat de bezettingsgraad is. Bovendien verliezen de meeste wagens meteen waarde vanaf je ze koopt. Een Tesla wordt steeds beter door de maandelijkse updates. De Model III beschikt bovendien over hardware en sensoren die het mogelijk maken dat de wagen in de toekomst zichzelf kan besturen.”

Vanity Plates is donderdag om 20.40 uur te zien op VTM of je kan het herbekijken via VTM Go.
 
Niemand trekt die bodemplaten of draagarmen toch in twijfel?
Daarmee hebben we vast gesteld dat er wel eens wat mis gaat bij de productie van Tesla's (dat geeft verder niets hoor, dat komt overal voor) en dat het dus helemaal geen hele vreemde gedachte is dat er ook bij de montage van het dak van de Model Y wel eens wat mis zou kunnen gaan.

Dus waarom lijk je dan zo overtuigd dat er een productieprobleem is met het panoramadak na 1 enkele melding?
Ik heb toch helemaal niet gezegd dat ik er van overtuigd ben dat het een productie probleem is? Ik heb zelfs niet gezegd dat ik denk dat het een probleem is dat is ontstaan bij de productie (dat zijn overigens ook nog eens twee heel verschillende dingen). Al ga ik daar voor mezelf vooralsnog wel van uit. Want het enige wat ik heb om op af te gaan is de beelden en het verhaal van de mensen zelf en jouw speculaties.

Ik reageer alleen op het feit dat jij, zoals wel vaker, brengers van ongewenst nieuws in diskrediet probeert te brengen. In dit geval met als enige argument dat er nu eenmaal mensen zijn die Tesla schade willen berokkenen. Ja, en omdat jij niet snapt waarom die mensen anders op het voorval hebben gereageerd dan jij zou hebben gedaan (of dan jij denkt dat je zou hebben gedaan).
Vind je het nu zo vreemd dat ik 1 enkel geval verdacht vind?
Ja, dat vind ik vreemd. Maar goed, dat hadden we een paar uur geleden al vast gesteld ;)
 
Dit somt het samen voor mij:

https://twitter.com/28delayslater/status/1313777187179450369?s=20

What we know:
-2 sec video clip
-crappy pic
-poster says car paperwork flew out of the car (but.... all paperwork is online too)
-the didn’t stop when this happened
-took no more pics on 15 min ride to service center
-no police report if giant glass on road
-no reponse from Tesla
-no eye witnesses
-poster says there will be no more proof.
Verder nog van een gloednieuwe account.

Ik breng de brenger van ongewenst nieuws niet in diskrediet. Dat doen ze zelf wel in deze.

De media? Hun taak is om zo een verhaal te verifiëren. Dat is nog niet gebeurd.
 
EjuyW6wX0AA0C50


https://verviers.lameuse.be/661847/...ee-par-un-conducteur-fantome-de-93-ans-loncin
 
Het kan natuurlijk makkelijk dat de kit die gebruikt wordt om zo’n dak te plakken opraakt, en de robot dat later dan wenselijk opmerkt, resultaat, 1 Tesla met half geplakt dak. Er gebeuren wel gekkere dingen op productielijnen.

Maar, zolang er niet meer bewijs is neem ik het ook met een vaatje zout, dat bericht.
 
  • Like
Reactions: JanG007