Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik ergens anders al zei: het segment van de Tesla koper is voornamelijk bij de oudere goede verdieners, die niet noodzakelijk meer met hun telefoon kunnen en doen dan bellen, een spelletje spelen, Facebook en hun mail lezen. Bluetooth koppelingen met de auto maken is iets dat ook voor vele andere bestuurders van luxewagens vaak te gecompliceerd lijkt.
Waar is de tijd gebleven dat je telefoon gewoon bij aflevering voor je werd gekoppeld? In 2013 gebeurde dat in ieder geval door mijn Delivery Specialist bij Tesla. Eind 2019 gebeurde het zelfs nog door een vrolijk team van Tesla Owners Club NL vrijwilligers.
 
Hmmm Ik geloof daar niet zo in. Ja, de groep MS/MX en duurdere M3 rijders zal waarschijnlijk bestaan uit goed verdienende mensen en die zullen niet aan het begin van hun carrière staan. Maar dergelijke mensen (om maar een stereotype te pakken) zijn zeer waarschijnlijk goed (zo niet: hoog) opgeleid en kunnen echt wel omgaan met technologie. In NL moeten we sowieso al doorwerken tot en met onze 67e jaar en het is niet zo dat bij het bereiken van die leeftijd je per direct 50% van je verstand verliest :p

Uiteraard zijn er altijd mensen die moeite met techniek (mobieltjes, tv instellen enz) hebben, maar ik denk dat dat toch meer uitzonderingen zijn, zeker in het door Wooter geschetste segment...
 
  • Like
Reactions: ebullio
Maar dergelijke mensen (om maar een stereotype te pakken) zijn zeer waarschijnlijk goed (zo niet: hoog) opgeleid en kunnen echt wel omgaan met technologie
De Range Rover, BMW of Audi rijder met de telefoon aan z'n oor hoewel die dingen standaard met bluetooth zijn uitgerust is een bekend stereotype.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Autopilot Tesla Model 3 schiet volgens Euro NCAP tekort
Alweer bijzondere conclusies op autoweek....
Autopilot krijgt de hoogste scores op de gebieden van assistentie en veiligheid. Daarna hebben ze er een probleem mee dat het systeem de bestuurder er te weinig bij betrekt. Volgens mij is autonoom rijden juist iets waar de bestuurder niet bij betrokken hoeft te zijn, anders is het niet meer autonoom.
 
Op zich kan ik me hier wel iets bij voorstellen. Ook bij FSD blijf je als bestuurder verantwoordelijk en moet je blijven opletten wat de auto doet.

Er zijn al genoeg auto's die actief monitoren of de bestuurder nog aanwezig is. Beweging sensoren of camera's op de bestuurder gericht. Op het moment dat hij signaleert dat je niet meer wakker bent, of gezellig met je telefoon in de weer gaat, gaat er een hard signaal af, of stopt de auto.

Dit zal tesla volgens mij ook relatief makkelijk kunnen implementeren via de camera in de auto en dan zal de beoordeling ook weer omhoog gaan. Vooralsnog lijkt het mij dus geen onoverkomelijk probleem en kan tesla via een Update dit rechttrekken.

Autopilot Tesla Model 3 schiet volgens Euro NCAP tekort
Alweer bijzondere conclusies op autoweek....
Autopilot krijgt de hoogste scores op de gebieden van assistentie en veiligheid. Daarna hebben ze er een probleem mee dat het systeem de bestuurder er te weinig bij betrekt. Volgens mij is autonoom rijden juist iets waar de bestuurder niet bij betrokken hoeft te zijn, anders is het niet meer autonoom.
 
Het lijkt me dat self drive systemen de komende jaren altijd zullen vereisen dat de bestuurder wel 'actief aanwezig' is. Ik denk dat mondiale regelgeving dit als eis zullen blijven stellen aan FSD (zeker Europees), dus verspilde moeite lijkt het mij zeker niet. Het is leuk dat Tesla's FSD straks zonder enige inmenging van een bestuurder zijn werk kan doen, maar een bestuurder zal altijd verantwoordelijk blijven en bij het rijden betrokken moeten blijven.
Daarbij, waarschuwen als een bestuurder in slaap valt is niet alleen bij FSD handig en veilig, ook als de bestuurder zonder FSD rijdt is het een stuk veiliger als er gecontroleerd wordt.

ennehhh... waardevolle data... I hope not :eek::)
 
Last edited:
Het Autopilot-systeem kreeg de hoogste scores op de gebieden van assistentie en veiligheid, maar doet onvoldoende zijn best om de bestuurder bij het rijden te betrekken.

Als Tesla rijder is dit toch de beste uitslag die je kan hebben? De systemen zijn het beste en je wordt niet onnodig beziggehouden...
 
  • Like
Reactions: Superendo
Autopilot Tesla Model 3 schiet volgens Euro NCAP tekort
Alweer bijzondere conclusies op autoweek....
Autopilot krijgt de hoogste scores op de gebieden van assistentie en veiligheid. Daarna hebben ze er een probleem mee dat het systeem de bestuurder er te weinig bij betrekt. Volgens mij is autonoom rijden juist iets waar de bestuurder niet bij betrokken hoeft te zijn, anders is het niet meer autonoom.
Tja, wat moet je doen wanneer de verkeerde auto als beste uit allebei je objectieve veiligheidstests (Vehicle Assistance en Safety Backup) komt? Tesla scoort in beide tests het hoogst; 91,7% resp. 95%.

Hier is gekozen voor het toevoegen van een categorie subjectieve criteria (Driver Engagement) en vervolgens het minst goede resultaat van die subjectieve criteria en die van Vehicle Assistance als score voor Assistance Competence op te nemen. Tesla scoort 36,5% voor Driver Engagement en daarmee voor Assistance Competence. Samen met de 95% voor Safety Backup daalt de positie van Tesla juist voldoende onder de score van de gewenste modellen/merken.

Het eindresultaat is daarmee gecorrigeerd voor ongewenste aanbeveling van het veiligste systeem.

Creatief...
 
Tja, wat moet je doen wanneer de verkeerde auto als beste uit allebei je objectieve veiligheidstests (Vehicle Assistance en Safety Backup) komt? Tesla scoort in beide tests het hoogst; 91,7% resp. 95%.

Hier is gekozen voor het toevoegen van een categorie subjectieve criteria (Driver Engagement) en vervolgens het minst goede resultaat van die subjectieve criteria en die van Vehicle Assistance als score voor Assistance Competence op te nemen. Tesla scoort 36,5% voor Driver Engagement en daarmee voor Assistance Competence. Samen met de 95% voor Safety Backup daalt de positie van Tesla juist voldoende onder de score van de gewenste modellen/merken.

Het eindresultaat is daarmee gecorrigeerd voor ongewenste aanbeveling van het veiligste systeem.

Creatief...
Tja, het is maar net wie betaald voor het onderzoek en wie er belang bij heeft.
 
Oh ja wel hoor, oa in de keuze van variabelen die gemeten worden, de operationalisatie, gekozen meetinstrumenten, etc. Dit geldt voor ieder onderzoek, zelfs puur wetenschappelijk onderzoek is nooit 100% onafhankelijk of bias-vrij.
Dat zeg ik ook niet. Natuurlijk zijn testen en testresultaten te beïnvloeden. Ik zeg alleen dat de interpretatie van de uitslagen en de beoordeling van het onderzoek / de onderzoekers / de onderzoeksmethoden etc. net zo goed aan bias onderhevig kunnen zijn.

Dit keer wint Tesla niet en wordt er, zonder echte onderbouwing, gesteld dat er sprake van een gewenste test winnaar moet zijn geweest en dat de test daarom opzettelijk gemanipuleerd moet zijn. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er hier kritisch is gekeken naar onderzoeken / onderzoekers / onderzoeksmethoden / motieven etc. bij een test waar Tesla wel als winnaar naar voren kwam. Nee, dan wordt de uitkomst direct voor waar en correct aangenomen.

Op zich niet eens zo heel vreemd, hoor. Maar wel iets waar je over na kunt denken.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Leuke foto van Tesla (de persoon):
upload_2020-10-4_11-46-8.png


Kijk de link hoe die opgebouwd is: :cool:
https://twitter.com/i/status/1311967773212520448
 
De wielophanging is al vaker besproken, maar dit is toch ernstig:
DPG Media Privacy Gate

En met een S90D... heb ik ook :eek:

Ik wil niemand bang maken maar ik heb het idee dat het voornamelijk om de Model S met dual motor gaat tot en met 2016.

Je zou even naar de revisie van je draagarmen kunnen kijken, B revisie voor dual motor is het nieuwe part nr (zie foto) dan zit je voorlopig goed.

De A revisie (bovenste op de foto) is degene die voornamelijk breekt, ze hebben duidelijk niet voor niets deze parts geupgraded..

Internet staat er bol van maar Tesla zet hem niet als officiële recall en zegt doodleuk dat het komt door rijden over slecht wegdek, echt belachelijk.

Laatst nog voor iemand deze draagarmen vervangen door de nieuwe versie. Die stond namelijk thuis in zijn garage met een kapotte draagarm en kon geen kant meer op.

20200906_114719.jpg
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: wooter and Maurice1