Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt dit? de camera is toch nog niet actief en zeker nog niet aan of uit te zetten door de bestuurder? Of heb ik een update gemist?

waarom-tesla-rijders-de-geheime-camera-in-hun-auto-maar-beter-kunnen-afplakken
In het artikel staat dat de camera in theorie gebruikt en misbruikt kan worden. De camerabeelden worden, als het artikel klopt, al gedeeld met Tesla voor onderzoek. Volgens mij heb je daar geen software update voor nodig. Slechts het omzetten van een setting in de software. Of het ook gebeurd (in Nederland) geen idee.
 
Eens, maar het moet de keuze van de eigenaar zijn en blijven of er camerabeelden gedeeld mogen worden. Het bezit rechtvaardig niet het mis-/ gebruik.
Wet van privacy is hier van toepassing
Die optie is er toch in de settings?

En het dreigement alsof hackers en verzekeringsfirma's aan die gegevens kunnen komen, gaat ook op voor je smartphone en andere toestellen met camera's en internetconnectiviteit.
 
Die optie is er toch in de settings?

En het dreigement alsof hackers en verzekeringsfirma's aan die gegevens kunnen komen, gaat ook op voor je smartphone en andere toestellen met camera's en internetconnectiviteit.
Klopt. Zolang de informatie alleen gedeeld wordt met toestemming. Hopelijk hanteert Tesla op dit punt wel de juiste normen en waarde:
- standaard opt-out
- Niet combineren met andere voorwaarden en condities waardoor je toch opt-in hebt.
 
En thuis alle apparaten voice controlled via Siri of Google ;)

Zolang je de optie hebt om het delen te blocken en als dit standaard uit staat, dan zie ik geen probleem (in vergelijk met de voorgenoemde Siri en Google, die iedereen blijkbaar maar al te graag in huis haalt zonder enige belemmering).

Dezelfde mensen die met een Tesla rijden, hebben vaak ook een smartphone met meerdere niet afgeplakte camera's en microfoons.
 
Welke settings ?
Onder de optie "data sharing" kan je bepalen welke data je wil delen.

1616692934234.png
 
Er is een update geweest waarbij je kon aanvinken dat de binnencamera gebruikt mocht worden, maar in België is die optie niet beschikbaar. Is volgens mij enkel in de US beschikbaar. Prima voor mij, Tesla moet die camera niet kunnen gebruiken. Het enige nut voor Tesla lijkt me immers om bij een ongeval de schuld bij jou te kunnen leggen.
 
Het enige nut voor Tesla lijkt me immers om bij een ongeval de schuld bij jou te kunnen leggen.
Dat vrees ik ook, maar voor mij gaat het verder. Stel als ik tegen een boom rij en overlijd, dan wil ik niet dat Tesla of iemand anders de laatste seconden van mijn leven bekijkt. Point à ligne!
Ik ga voor de zekerheid afplakken.