Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet zo’n heel positieve beoordeling in Arts en Auto. Sommige zaken kan ik wel beamen maar alleen al het feit dat je het een SUV noemt zonder commentaar zegt genoeg.
Tsja... Ik vind tesla's nog steeds erg modern ogen, ook de 1e generatie model s blijft mooie lijnen hebben+ het idee van het centrale scherm+ functionaliteit vind ik nog ongevenaard. En dat harde onderstel? Ik vind het fijn maar dat is pure subjectiviteit.
 
  • Like
Reactions: Maarten and job-lek
Niet zo’n heel positieve beoordeling in Arts en Auto. Sommige zaken kan ik wel beamen maar alleen al het feit dat je het een SUV noemt zonder commentaar zegt genoeg.
vrij summiere beoordeling met weinig dieptegang. Dat het scherm doet afleiden en je moet zoeken achter zaken deed mij al willen stoppen met lezen. Over de ophanging die hard is, dat kan en over het ontbreken van een hoedenplank mag je zeker een wenkbrauw fronzen. Hoe je dan bij “Tesla loopt niet meer voor” komt, is me dan wel weer een raadsel …. maar goed, nu er meerdere EVs uitkomen, merk je toch dat meer en meer kopers overstag gaan en daar zitten er meer en meer bij die moeilijk met de radicale doch juiste visie van Tesla omkunnen.
 
vrij summiere beoordeling met weinig dieptegang. Dat het scherm doet afleiden en je moet zoeken achter zaken deed mij al willen stoppen met lezen. Over de ophanging die hard is, dat kan en over het ontbreken van een hoedenplank mag je zeker een wenkbrauw fronzen. Hoe je dan bij “Tesla loopt niet meer voor” komt, is me dan wel weer een raadsel …. maar goed, nu er meerdere EVs uitkomen, merk je toch dat meer en meer kopers overstag gaan en daar zitten er meer en meer bij die moeilijk met de radicale doch juiste visie van Tesla omkunnen.
Nou ik merk ook dat nieuwe rijders in mijn X afgeleid worden door het grote scherm na een poosje is dat over en dan heb ik gelukkig nog 2. Alles op het scherm rechts van je zal best wennen maar ik ben blij met mijn 2 schermen en ook Tesla heeft gezien dat dat beter is want in de nieuwe S en X zijn het er ook weer 2.
 
Alles op het scherm rechts van je zal best wennen maar ik ben blij met mijn 2 schermen en ook Tesla heeft gezien dat dat beter is want in de nieuwe S en X zijn het er ook weer 2.
Ik heb een X en een 3, en ik heb qua scherm iets liever de 3, omdat je daar de kaart in 3D weergave kan zetten en een beter overzicht hebt van de volgende afslag.

In de X heb je dat in je dashboard, maar ik betrap er me vaak op dat ik op het grote scherm in het midden blijf kijken, waar je die 3D weergave niet hebt. De 3D weergave in het dashboard is daarentegen zonder aanduiding van file, dus je moet toch altijd wisselen van context als je in filegevoelig gebied rijdt.
 
Nou ik merk ook dat nieuwe rijders in mijn X afgeleid worden door het grote scherm na een poosje is dat over en dan heb ik gelukkig nog 2. Alles op het scherm rechts van je zal best wennen maar ik ben blij met mijn 2 schermen en ook Tesla heeft gezien dat dat beter is want in de nieuwe S en X zijn het er ook weer 2.
Dat het er geen 2 zijn in de model 3/Y is meer een kostenpuntje denk ik. En ja, in het begin is het allemaal nieuw maar na een week kijk je nog amper. Het enigste waarom ik een console voor me zou willen, is omdat het er een beetje lullig uitziet van buiten af 😅 maar je kan dit blijkbaar 3° party op de kop tikken.

 
Een paar mensen zijn het niet helemaal eens met hun (ex-)baas.

Inside Tesla’s Autopilot vision​

More than two dozen current and former Tesla engineers have questioned whether the electric car company will be able to produce cars that can safely drive themselves, The Times’s Cade Metz and Neal Boudette report. Many of the engineers said that Elon Musk, Tesla’s C.E.O., pushed the Autopilot driver-assistance system in directions other automakers were unwilling to take, and misled buyers about the technology’s abilities.

Tesla’s Autopilot system relies solely on cameras. Other companies working on autonomous vehicles have decided that cameras alone, an approach embraced by Musk, are not reliable enough. Some experts say that they believe Tesla’s camera-only system will eventually work but that other sensors could be needed in the interim.

Consider a 2016 promotional video. As it was rolling out an updated version of its Autopilot, Tesla posted a video to its website that showed one of its vehicles driving itself at top speeds, making sharp turns and merging into traffic. But Tesla employees who worked on the video said the company used technology not available in Tesla’s vehicles at the time. Also, during filming the car hit a roadside barrier and had to be repaired, they said.
Laatste stuk jammert over bekende ongelukken en problemen, die op z'n typisch Amerikaans doorgezaagd worden. Na wat doorscrollen, kun je die lezen op Another Corporate Leader Clarifies His Remarks on China

Dus de druk op Tesla wordt nog verder opgevoerd. Ben benieuwd hoe Musk hierop gaat reageren,want elk woord komt onder een vergrootglas liggen (en dat is een situatie waar niemand in wil zijn).
 
Een paar mensen zijn het niet helemaal eens met hun (ex-)baas.

Laatste stuk jammert over bekende ongelukken en problemen, die op z'n typisch Amerikaans doorgezaagd worden. Na wat doorscrollen, kun je die lezen op Another Corporate Leader Clarifies His Remarks on China

Dus de druk op Tesla wordt nog verder opgevoerd. Ben benieuwd hoe Musk hierop gaat reageren,want elk woord komt onder een vergrootglas liggen (en dat is een situatie waar niemand in wil zijn).
Ik zou voorzichtig zijn met waarde hechten aan de notoire NYT Tesla bashers en ex-werknemers.

Beter de ontwikkelingen op feiten blijven beoordelen. Wat die ook mogen zijn.
 
Ik zou voorzichtig zijn met waarde hechten aan de notoire NYT Tesla bashers en ex-werknemers.
Het artikel lijkt wel aardig accuraat. Achter de schermen lijkt er toch een behoorlijk gevecht te zijn om FSD in lijn te brengen met de beloftes van Elon.

Vraag is alleen of de laatste jaar aan ontwikkeling ook in het artikel is meegenomen, want het lijkt me sterk dat je Tesla kunt verlaten zonder een NDA van een behoorlijke periode.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hier geen enkel probleem met regen braking op examens. Anders kan je altijd nog de "roll" functie gebruiken... Ik voorzie geen problemen.

Ergens snap ik die examinator wel, want juist het pedalen spel is iets waar je als beginnend rijder wel moet laten zien dat je dat kan. Als die jongen een auto huurt en het is een ICE, dan zal hij ook de rem moeten kunnen doseren.

Is een beetje hetzelfde als dat je kunt afrijden met een automaat maar dan geen handgeschakelde auto's mag rijden.
 
Ergens snap ik die examinator wel, want juist het pedalen spel is iets waar je als beginnend rijder wel moet laten zien dat je dat kan. Als die jongen een auto huurt en het is een ICE, dan zal hij ook de rem moeten kunnen doseren.

Is een beetje hetzelfde als dat je kunt afrijden met een automaat maar dan geen handgeschakelde auto's mag rijden.
Het is wel Amerika hè. Daar slaag je al voor je rijexamen als je je litercup cola in de cupholder weet te plaatsen zonder te morsen en tijdens het rondje rond de mall geen omaatje doodrijdt. (doodschieten mag wel, maar levert geen bonuspunten op)
 
Het artikel lijkt wel aardig accuraat. Achter de schermen lijkt er toch een behoorlijk gevecht te zijn om FSD in lijn te brengen met de beloftes van Elon.

Vraag is alleen of de laatste jaar aan ontwikkeling ook in het artikel is meegenomen, want het lijkt me sterk dat je Tesla kunt verlaten zonder een NDA van een behoorlijke periode.
Ik kan het artikel niet lezen maar zoals hierboven werd vermeld, moet je voorzichtig zijn met ex-werknemers.
Waarom zou je als ex-werknemer met de pers praten: of je bent eruit gebonjourd voor welke reden dan ook Of je werkt nu bij Lucid, Apple,Rivian,google,nvidia die nu net een andere visie hebben op de problematiek.

Trouwens, voor de re-write van FSD, is toen niet aan het licht gekomen dat een groot deel van het team werd vervangen? Indien correct, waren dit waarschijnlijk de mensen die niet akkoord waren maar of ze daarom gelijk hebben, zou kunnen.

Persoonlijk geef ik het FSD verhaal nog een kans tot wanneer Dojo op volle toeren draait.
 
  • Like
Reactions: job-lek and wooter
Het is wel Amerika hè. Daar slaag je al voor je rijexamen als je je litercup cola in de cupholder weet te plaatsen zonder te morsen en tijdens het rondje rond de mail geen omaatje doodrijdt. (doodschieten mag wel, maar levert geen bonuspunten op)
Een andere beslissende test is om ‘s morgens vroeg zonder kleerscheuren en onder de 3 minuten door de drive-through van Dunkin’ Donuts te scheuren voor de broodnodige dagelijkse portie Munchkins.

 
Huh? AD positief over Tesla? DPG Media Privacy Gate

Ze geven de MY een 8.2.

Een belangrijk nadeel van de nieuwe Tesla is zijn prijs: hij is flink duurder dan vergelijkbare concurrenten. Daar stelt hij echter toptechniek tegenover.
Maar niet altijd opmerkingen die ik kan volgen.
Geen zichtbare antenne: de Model Y is een auto van deze tijd.
Voor de rest wel redelijke opmerkingen (geen anti-Tesla), met name over dat ze iets meer afwerking hadden verwacht voor deze prijsklasse.
 
Mooie oplossing tegen iceing, ben benieuwd of ze dit op meer plaatsen gaan uitrollen.
]
Worden in Duitsland ook al gebruikt in de stad. Je kunt ze vooraf reserveren zodat je zeker weet dat je een laadpalen hebt. Voor mij erg fijn, wanneer ik ‘s nachts aankom in een stadsdeel dat nogal vol geparkeerd staat.
E80184AF-6286-48DB-AFA5-9F333D0B842D.jpeg