Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn zijn mensen die de auto unlocken via de app (widgets) en daarna de start functie in de app gebruiken om te rijden. Daar heb ik het over.
Ik vraag me oprecht af wie dat als enige methode zou gebruiken... Het is nogal omslachtig om ; de telefoon uit de tas te toveren (of broek), telefoon unlocken, app te openen of widget refreshen, knop drukken, nog een knop drukken, telefoon locken, telefoon weer in de tas, of broekzak.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Maarten
Ik vraag me oprecht af wie dat als enige methode zou gebruiken... Het is nogal omslachtig om ; de telefoon uit de tas te toveren (of broek), telefoon unlocken, app te openen of widget refreshen, knop drukken, nog een knop drukken, telefoon locken, telefoon weer in de tas, of broekzak.
Thuis verzet ik de auto eigenlijk altijd zo, maar als ik weg ga heb ik de sleutel in mijn zak. Veel makkelijker met een X.
 
  • Like
Reactions: nico180
Ik vraag me oprecht af wie dat als enige methode zou gebruiken... Het is nogal omslachtig om ; de telefoon uit de tas te toveren (of broek), telefoon unlocken, app te openen of widget refreshen, knop drukken, nog een knop drukken, telefoon locken, telefoon weer in de tas, of broekzak.
Ik had iemand op Twitter die kwam klagen dat de nieuwe app geen Face ID meer ondersteunde. Blijkbaar had ie zijn telefoon niet aan de auto gekoppeld, en deed ie telkens een unlock en start via de app na via FaceID een authenticatie in de app te doen.

Je moet er maar zin in hebben, en dat werkt niet als je -3 diep in een parkeergarage staat.
 
  • Like
Reactions: job-lek and nico180
Ik heb er al spijt van dat ik het krantenartikel hier gedeeld heb. Het was enkel de functie in de app die niet werkte als je buiten bluetooth-bereik stond. Dus enkel in bijzonder vreemde gevallen een probleem. De pers is er gewoon opgesprongen met een slecht begrip van zaken en heeft een artikel geschreven door insinueert dat gebruikers buitengesloten waren. Niet aantrekken en gewoon verder gaan met ons leven ipv hypotheses te zoeken over welk soort gebruiker mischien toch een nadeel had kunnen ondervinden tijdens die paar uur dat het probleem zich voordeed ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek and nico180
De reactie is meer... Hoe dan?
En de verbazing dat er kennelijk mensen zijn die oprecht niet weten dat je de telefoon als sleutel kunt koppelen.

Maar goed de gemiddelde forum gebruiker hier is technisch handig / geïnteresseerd in de techniek.

Er zullen vast mensen zijn die oprecht denken dat via de app openen dé manier is.
 
  • Like
Reactions: adjego
En de verbazing dat er kennelijk mensen zijn die oprecht niet weten dat je de telefoon als sleutel kunt koppelen.
Zover ik weet is dat zowat het eerste dat men bij Tesla uitlegt bij delivery. Men staat je bij om je telefoon te koppelen met je auto.

Ik kan me daarentegen wel inbeelden dat als je niet zo technologisch onderlegd bent, je Tesla ophalen een soort van overload aan informatie is, waarbij je de finesses van de app en het koppelen van je telefoon als 'sleutel' snel vergeet.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and job-lek
Bij mijn delivery op Westpoort werd er gevraagd of ik wilde dat er iemand mee liep en of ik een uitgebreide instructie wilde. Ik heb beide gevraagd; want toch een nieuwe auto en als er iets mis zou zijn wilde ik er iemand bij hebben.

Maar het hoefde dus niet en was zeker niet vanzelfsprekend.

Maar inderdaad kan het ook een "hoe zat dat ook alweer moment zijn".
 
Ik zag dit voorbij komen.

Op de site van Electrifying Electrifying launches ground-breaking new electric car Efficiency Rating | Electrifying
trachtte ik te achterhalen waarop ze dit baseren omdat voor een aantal auto's dit redelijk klopt bij wat ik elders kan vinden maar voor aantal lijkt ook totaal niet te kloppen met andere vrije data. Ik vrees dat het probleem er vooral in zit dat ze een aantal objectieve maar ook subjectieve zaken wegen.
Ook wordt er verwezen naar een niet vindbare pagina.

Heeft iemand ander meer info?
 

Bizar verschil! Tijdje geleden had ik zelf al aangegeven. Ik ga pas een nieuwe Tesla overwegen zodra deze uit Duitsland komt met 4860 cellen en nieuwe infotainment. Dat moment komt steeds dichterbij...
 

Bizar verschil! Tijdje geleden had ik zelf al aangegeven. Ik ga pas een nieuwe Tesla overwegen zodra deze uit Duitsland komt met 4860 cellen en nieuwe infotainment. Dat moment komt steeds dichterbij...
Tja, ik ben dan weer vrij zeker dat het nog minimum 1.5j gaat duren. Afwachten wie gelijk krijgt.
 
De elektrische Tesla Quad! Voor de eeuwige kind in ons.
Gebaseerd op de .....trommel geroffel..... Cybertruck
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nu we toch randzaken aan het verkopen zijn: de Tesla Tequila is te koop in Nederland, én leverbaar!
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-12-02 om 19.41.48.png
    Schermafbeelding 2021-12-02 om 19.41.48.png
    435.5 KB · Views: 38
  • Like
Reactions: Maurice1
De elektrische Tesla Quad! Voor de eeuwige kind in ons.
Gebaseerd op de .....trommel geroffel..... Cybertruck
@Xfrank heb je deze al besteld:)