Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
"Het vergt een ander soort topman om zo’n bedrijf in goede banen te leiden Als Musk zijn tomeloze ambities met Tesla tot uitvoering wil brengen, moet hij overwegen het stuur, deels, zelf uit handen te geven."

Komt aan het eind van artikel ook nog zo maar even op papier... is nergens op gebaseerd dan een genoemde algemeenheid - zeker niet in het betreffende artikel..
Ben langzamerhand wel een beetje klaar met dat azijnpissen, de altijd maar weer negatieve inzet.. suggestieve artikelen van de Ned "kwaliteitspers" (VK, FTM zijn ook al eerder langsgekomen). Met een arrogantie van heb ik jou daar: zie de laatste zin... En dan staat men vreemd te kijken dat lezers afhaken.

De meesten weten niet dat Elon bijna niks doet op “bedrijfskundig” niveau binnen Tesla. Hij houdt zich vooral bezig met ontwerpen etc. Er zijn aangewezen personen die verantwoordelijk zijn voor dagelijkse gang van zaken, naast de CFO, CTO etc.
 
Grootste kwartaalverlies ooit voor Tesla

Ligt Musk hier wakker van of niet? Ligt Musk wakker van Tesla in het algemeen? Geeft voor mij de indruk om meer geinteresseerd te zijn in rojecten als Mars en zijn Boring Company?
Misschien de productie van de modellen uitbesteden aan een grootspeler?

Hij zal meer wakker liggen van het "eigen leven" dat gegevens gaan leiden. Als we er in betrekken dat de oorspronkelijke target was om in 2020 500K te produceren en dat als challenge is teruggehaald tot 2018 is die kleine terugval eigenlijk peanuts. 3k ipv 5k per week in december wat wordt ingelopen in Q1 2018 is in dat licht gezien eigenlijk nog best netjes. En wat heet verlies. Kijk eens hoeveel Superchargerstations er nu bij komen die allemaal uit het "verlies" betaald worden en wat er wordt geïnvesteerd in de bouw van de Gigafactory zelf voor de bouw en tegelijk het versneld verhogen van de productie daar is er niets meer aan de hand dan dat men "on the edge" blijft. En dan nog de R&D van Model Y en de Semi.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and FVO

Werkt niet maar geeft niet. Is ongetwijfeld zoveelste in de reeks onzin. Nog eens, vertraging nu is vervelend voor de medewerkers die misschien wel een paar maanden later hun Model 3 krijgen. Maar in nominale aantallen is het verlies gering en men loopt snel in naar 5000 per week en daarna 10000. Laten we het verlies in aantal door de vertraging eens op 10000 zetten. Dan betekent het voor de wachtlijst een vertraging van een week. En over zogenaamde verlies heb ik het een paar posts eerder al gehad.

Kennelijk nog. veel invloed in de media van de olie-afhankelijke sector.
 
Absoluut Hans, als ik lees "lead to a sharp scale back of targets." .... pff, een paar maanden vertraging, so what ?


Let wel, ik betreur wel de vertraging bij AP2 en volgende. Het is wel duidelijk dat Tesla/Musk de moeilijkheid daarvan zwaar onderschat heeft.
Maar Model3, dat wordt een topper!

En die drie maanden zegt dus ook niets als we kijken naar aantallen. Als je 1000 per maand hebt gepland en deze worden drie maanden later gemaakt is er inderdaad een vertraging van drie maanden maar in auto's gesproken van 3000 auto's. Voor diegenen, wij dus, die aflevering pas tegemoet kunnen zien in de periode waarin het aantal van 10.000 per week wordt geproduceerd, betekent het een vertraging van nog geen derde van een week dus (bij 24/7 productie) een vertraging van 50.4 uur, dus net iets meer dan 2 dagen.
Geheel in tegenspraak met wat men wil lezen natuurlijk maar er is geen speld tussen te krijgen.

AP2 gaat nu snel. Men is vanaf scratch begonnen, een jaar geleden, en is nu AP1, waar jaren ontwikkeling in heeft gezeten, grotendeels gepasseerd en we kunnen binnenkort mooie uit uitbreidingen tegemoet zien. En dan helemaal in eigen huis ontwikkeld, zoals nu ook in de Gigafactory is gebeurd met software voor de productie(lijnen).
 
Hier ook belangstelling voor een Tesla (Hesla) waarmee je duizend kilometer zonder tussenstops kunt rijden?
Gronings waterstofbedrijf bouwt Tesla om tot 'Hesla'
Cookiewall | Het Financieele Dagblad
Zie ook www.holthausen.nl

Zoals meerdere bladen heeft ook het FD haar artikelen achter een pay-wall op het net gezet. Dat is begrijpelijk - inkomsten moeten immers ergens vandaan komen naast de papieren-verkoop Wel bieden ze de mogelijkheid om via Google artikelen te lezen - namelijk door in dit geval te zoeken op "Gronings waterstofbedrijf bouwt Tesla om tot 'Hesla".
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Zoals meerdere bladen heeft ook het FD haar artikelen achter een pay-wall op het net gezet. Dat is begrijpelijk - inkomsten moeten immers ergens vandaan komen naast de papieren-verkoop Wel bieden ze de mogelijkheid om via Google artikelen te lezen - namelijk door in dit geval te zoeken op "Gronings waterstofbedrijf bouwt Tesla om tot 'Hesla".
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...ikkelt-hesla&usg=AOvVaw3_qRynOmoNkKq4d_1mOCGL

Stoer verhaal, zeker voor een 18jarige.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Last edited:
  • Informative
Reactions: nervus
En die drie maanden zegt dus ook niets als we kijken naar aantallen. Als je 1000 per maand hebt gepland en deze worden drie maanden later gemaakt is er inderdaad een vertraging van drie maanden maar in auto's gesproken van 3000 auto's. Voor diegenen, wij dus, die aflevering pas tegemoet kunnen zien in de periode waarin het aantal van 10.000 per week wordt geproduceerd, betekent het een vertraging van nog geen derde van een week dus (bij 24/7 productie) een vertraging van 50.4 uur, dus net iets meer dan 2 dagen.
Geheel in tegenspraak met wat men wil lezen natuurlijk maar er is geen speld tussen te krijgen.

AP2 gaat nu snel. Men is vanaf scratch begonnen, een jaar geleden, en is nu AP1, waar jaren ontwikkeling in heeft gezeten, grotendeels gepasseerd en we kunnen binnenkort mooie uit uitbreidingen tegemoet zien. En dan helemaal in eigen huis ontwikkeld, zoals nu ook in de Gigafactory is gebeurd met software voor de productie(lijnen).

@Hans Noordsij Sinds enkele dagen overgestapt van AP1 naar AP2(.5) en ik kan helaas enkel vaststellen dat AP2 nog lang niet op het niveau van AP1 zit (laat staan "grotendeels gepasseerd). Bovendien met de X al een hachelijke situatie ervaren waardoor ik bijna geen X meer had. (voorval is gemeld bij Tesla en wordt verder onderzocht, inhoudelijk OT om hier verder toe te lichten)
 
  • Informative
Reactions: Klaas
@Hans Noordsij Sinds enkele dagen overgestapt van AP1 naar AP2(.5) en ik kan helaas enkel vaststellen dat AP2 nog lang niet op het niveau van AP1 zit (laat staan "grotendeels gepasseerd). Bovendien met de X al een hachelijke situatie ervaren waardoor ik bijna geen X meer had. (voorval is gemeld bij Tesla en wordt verder onderzocht, inhoudelijk OT om hier verder toe te lichten)

Zou je niet eerst even checken of je de laatste update hebt? Dat maakt een verschil van dag en nacht. Anders even parkeren bij een SeC en grote kans dat je als je thuis aankomt de update gepusht hebt gekregen.