Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Op 0:34 in het filmpje: het alarm ging af. Dit gekoppeld aan het feit dat ze aan de voorzijde zijn afgefikt en het beeld van de enorme brand te zien op de smartphone in het filmpje: hebben de brandstichters de frunkklep wellicht geopend en er een brandend voorwerp ingegooid?
Brandend voorwerp onder de auto gooien is misschien al genoeg, daar hoeft de frunk denk ik niet voor open...
Alarm zal misschien ook wel kunnen zijn afgegaan zijn als gevolg van verbranden of kortsluiten van de bedrading (er zit een accu in de sirene zelf) of het begeven van de banden (hellingshoek).

Zou de dader er echt niet tegen kunnen dat-ie het stoplicht sprintje verloren had? Of baalde die ervan dat de eigenaar de passive entry uit had gezet waardoor hij de auto niet mee kon nemen? Of houdt-ie van een mooie accu-fik? We zullen het hopelijk nog ooit een keer te weten komen...
 
Ben naar aanleiding hiervan toch ook benieuwd hoe de dashcam functie gaat werken die Elon in gedachten heeft.
Ideaal zou zijn dat er bij alle alerts (tilt/shock/inbraak etc.) beelden van de 5 minuten daarvoor + zo lang de camera's nog werken naar de cloud zou worden geupload. De false positives nemen we dan maar even voor lief.
 
  • Like
Reactions: FVO
Uiterst dom, zelfs al heb je een hekel aan Tesla, dan steek je ze één voor één af met een maand er tussen, zo van "moet je kijken, ze vliegen vanzelf in de brand". Bijzonder trouwens, dit gebeurd benzine auto's, zelfs verhoudingsgewijs, veel vaker.

*edit: feit dat hij weet dat je altijd de frunk kunt openen betekend wel dat diegene er over nagedacht heeft en relatief veel kennis heeft van Tesla's, dit lijkt op meer dan een impulsieve actie in een dronken bui.
 
Last edited:
‘Regering haalt imago hybrides omlaag'

Niet 100% over tesla maar laatste Q&A is wel grappig. Sinds ik van bmw naar tesla overschakelde :p

Artikel quote

Uw concurrent Tesla komt hipper en moderner voor de dag dan de saaie, traditionele autobouwers.
Henrich: ‘Alle respect voor Tesla: het heeft veel voor onze sector gedaan. Het is goed dat er innovatie in de sector is. Maar BMW heeft vorig jaar wereldwijd evenveel elektrische auto’s verkocht als Tesla, en dan nog eens 2 miljoen andere auto’s erbovenop. Er zijn ook BMW-klanten die terugkeren van Tesla, hoor.’ (grijnst)
 
‘Regering haalt imago hybrides omlaag'

Niet 100% over tesla maar laatste Q&A is wel grappig. Sinds ik van bmw naar tesla overschakelde :p

Artikel quote

Uw concurrent Tesla komt hipper en moderner voor de dag dan de saaie, traditionele autobouwers.
Henrich: ‘
Alle respect voor Tesla: het heeft veel voor onze sector gedaan. Het is goed dat er innovatie in de sector is. Maar BMW heeft vorig jaar wereldwijd evenveel elektrische auto’s verkocht als Tesla, en dan nog eens 2 miljoen andere auto’s erbovenop. Er zijn ook BMW-klanten die terugkeren van Tesla, hoor.’ (grijnst)

Dat rekent wel makkelijk voor BMW. Alle auto's met een accu over een kam scheren. Valt me nog mee, dat ze een diesel met een startaccu niet ook mee tellen.
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and FVO
Ik vind het een meer dan prima idee, mocht er ooit een sterk verbeterde batterij uitgevonden worden kunnen ze die containers ook gemakkelijk aanpassen. De accu's zijn toch al wisselbaar, ik had ooit een vergelijkbaar plan voor vrachtwagens, ook via hun trailers, maar inmiddels schijnt 800km toch in één vrachtwagen te passen.

*Desalniettemin hoop ik dat er ooit een hyperloop komt die containerschepen in zijn geheel overbodig kan maken.
 
Last edited:
Volledig elektrisch vrachtschip te water gelaten in China
Volledig elektrisch vrachtschrip te water gelaten in China.

Misschien wat interessante cijfers:
70,5 meter lang, 14 meter breed, 80 kilometer range op topsnelheid (topsnelheid 8 miles/h allias 12,9km/h) 2400/80=30kWh per kilometer.

Een vrachtwagen kan schijnbaar een 1000kWh aan energie bevatten, ben benieuwd hoeveel een container dan kan bevatten, 5000kWh?
30kWh aan energie per kilometer. 5000/30=166km per container? Helaas wordt het voor hier naar China dus niet echt mogelijk, maar voor de binnenwateren is het het misschien wel waard inderdaad.