Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het probleem lijkt dus te zijn dat een bewindspersoon na een paar honderd km rijden bij aankomst ergens onmiddellijk weer door moet kunnen bij een noodgeval. En dan een noodgeval waar een kwartiertje aan een SuC onaanvaardbaar zou zijn. De meeste bewindspersonen maken dat geen enkele keer in hun periode mee. Dit is zo'n geval waarbij de uitzondering het beleid bepaalt.

Niet echt, het is het excuus. De ware motieven/belangen zijn anders en laten zich raden.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Niet echt, het is het excuus. De ware motieven/belangen zijn anders en laten zich raden.
De meesten lijken zich boven het volk verheven te voelen, prive praten ze ook meer over stemvee dan dat ze zich om Nederland bekommeren.
Ik kan me geen enkele situatie indenken waarin politici niet op één tank hun dagtaken kunnen bereiken.
Desalniettemin kan ik kan niet wachten op het moment dat Tesla met een "normale" auto komt met 1000+km aan range.

Wat mij aangaat mogen de politici voortaan met het openbaar vervoer. Hebben ze meteen een nog veel grotere range.
 
  • Funny
Reactions: Carl
Hoewel ik ook niet dol ben op politici (krijg altijd een associatie met "drinking Kool-Aid" als ik ze hoor praten), denk ik toch dat de kwalificatie stemvee meer borrelpraat is dan reëel taalgebruik van deze dames en heren. Zelfs de groepen die ik politiek niet uit kan staan, geef ik wat dit betreft het voordeel van de twijfel.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Het is, zeker met een chauffeur, altijd mogelijk om de chauffeur tijdens een bezoek van een minister te laten laden. Maar ... er is een protocol dat als een minister ergens op bezoek is, deze te allen tijde onmiddellijk moet kunnen vertrekken.
Dat zou mogelijk een keer mis kunnen gaan als de minister vervroegd wil vertrekken, bijv. uit het aardbevingsgebied in Groningen, en de Tesla met chauffeur ergens anders staat te laden.
Zoals anderen ook al opmerken is dat in de praktijk geen argument. Iedere auto heeft een max. range, welk type aandrijving/brandstof dan ook!
In het voorbeeld over het aardgasbevingsgebied: dan laadt hij op de heenreis gewoon in Drachten, dus met de minister achterin. Met een 100kWh-accu kan hij bij vertrek uit Loppersum dan nog een - voor Nederlandse begrippen - enorme afstand afleggen zonder laden!
 
Zoals anderen ook al opmerken is dat in de praktijk geen argument. Iedere auto heeft een max. range, welk type aandrijving/brandstof dan ook!
In het voorbeeld over het aardgasbevingsgebied: dan laadt hij op de heenreis gewoon in Drachten, dus met de minister achterin. Met een 100kWh-accu kan hij bij vertrek uit Loppersum dan nog een - voor Nederlandse begrippen - enorme afstand afleggen zonder laden!
Er is natuurlijk nog een reden. De achterbank van een Tesla is geen plek waar je vele uren per dag op wil doorbrengen.
De fauteuils achterin de topmodellen van BMW en Audi zijn van een heel wat betere kwaliteit.
 
  • Like
Reactions: HWS
Sinds shell new motion overgenomen heeft is ook daar de foute informatie opgedoken. Uit de nieuwsbrief:
“Dit laat de Tesla zien als een geweldige auto voor familiereizen - alhoewel de langere oplaadtijd met de NewMotion Home Fast (5 uur) wel moet worden onthouden, wat het een betere optie maakt voor eenmalige reizen dan rondreizen.”
Hoezo is een tesla niet geschikt voor rondreizen?
Ja, met shell producten niet. Ook niet met new motion.
Maar 1000 tot 1500 km per dag in een P100D, autopilot, muziekje erbij, SUC’s. Gaat redelijk ontspannen.
 
  • Like
Reactions: shthpnz and Xfrank
Sinds shell new motion overgenomen heeft is ook daar de foute informatie opgedoken. Uit de nieuwsbrief:
“Dit laat de Tesla zien als een geweldige auto voor familiereizen - alhoewel de langere oplaadtijd met de NewMotion Home Fast (5 uur) wel moet worden onthouden, wat het een betere optie maakt voor eenmalige reizen dan rondreizen.”
Hoezo is een tesla niet geschikt voor rondreizen?
Ja, met shell producten niet. Ook niet met new motion.
Maar 1000 tot 1500 km per dag in een P100D, autopilot, muziekje erbij, SUC’s. Gaat redelijk ontspannen.
Waarschijnlijk geschreven door iemand die niet weet wat een Tesla Supercharger is. :confused:
 
Sinds shell new motion overgenomen heeft is ook daar de foute informatie opgedoken. Uit de nieuwsbrief:
“Dit laat de Tesla zien als een geweldige auto voor familiereizen - alhoewel de langere oplaadtijd met de NewMotion Home Fast (5 uur) wel moet worden onthouden, wat het een betere optie maakt voor eenmalige reizen dan rondreizen.”
Hoezo is een tesla niet geschikt voor rondreizen?
Ja, met shell producten niet. Ook niet met new motion.
Maar 1000 tot 1500 km per dag in een P100D, autopilot, muziekje erbij, SUC’s. Gaat redelijk ontspannen.

Woest kan ik hier om worden :mad::mad::mad: Hoezo promoot TheNewMotion nog electrisch rijden??
En: ‘betere optie voor eenmalige reizen dan rondreizen’.....denken ze dat ik mijn Tesla op de eindbestemming weggooi ofzo???
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Woest kan ik hier om worden :mad::mad::mad: Hoezo promoot TheNewMotion nog electrisch rijden??
En: ‘betere optie voor eenmalige reizen dan rondreizen’.....denken ze dat ik mijn Tesla op de eindbestemming weggooi ofzo???

Uit dezelfde tekst van TNM over de P100D: “van het vijfdeurs ontwerp tot de indrukwekkende reeks van meer dan 700 km.”

Daar heeft echt een marketingnono met verstand van zaken met zijn vingers aangezeten:confused::mad:
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Uit dezelfde tekst van TNM over de P100D: “van het vijfdeurs ontwerp tot de indrukwekkende reeks van meer dan 700 km.”

Daar heeft echt een marketingnono met verstand van zaken met zijn vingers aangezeten:confused::mad:
Inderdaad een complete nono. Zelfs Google translate vertaalt 'range' netjes in 'bereik'.
Als je Google translate niet kunt verbeteren, vergeet het dan maar.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Slow 'hot electrons' could improve solar cell efficiency
"Theoretical calculations show that by harvesting the hot electrons, the maximum efficiency for hybrid-perovskite solar cells could increase from 33 to 66 percent."

Long-lived hot-carrier light emission and large blue shift in formamidinium tin triiodide perovskites

Ben benieuwd, voorlopig lijkt het te goed om waar te zijn, maar vind het persoonlijk totaal niet erg als mijn zonnepanelen instantly waardeloos worden.

*Edit:
Trage ‘hete elektronen’ verbeteren efficiëntie zonnecellen | Science LinX nieuws | Science LinX | Rijksuniversiteit Groningen
 
Over de achterbank...
Hoe zit dat bij een X?
En anders laat je een betere achterbank aftermarket plaatsen.

Gemiste kans, over de range lijkt het me beetje een k@tsmoes van de heren en dames ministers en staatssecretarissen.
Maar over achterin zitten in de S is het mijns inziens meer dan alleen een bank vervangen.
Voor mensen vanaf zeg 1.9 m is de S toch vrij laag.
 
German offshore wind farm closer to powering mainland

Ik schrik wel van de kosten ""Compared to conventionally generated electricity, Arkona saves up to 1.2 million tons of CO2 per year," the company added. "The investment amounts to $1.4 billion.""

Ik heb sinds kort een app genaamd "Windcentrale", waarbij ik windmolen "De Jonge Held" volg, deze heeft een vermogen van 2300kW en levert volgens de voorspellingen 5066mW per jaar op. Ik ga er vanuit dat de Duitsers 3000kW windmolens installeren en verhoudingsgewijs vergelijkbaar veel opleveren per jaar.

5066/2300*3000 geeft 6607mW, maal 60 (want 60 windmolens), geeft 396469mW

Een zonnepaneel van 270 watt leverde vorig jaar per dag gemiddeld 651 watt op, de windenergie omgerekend naar zonnepanelen van 270 watt geeft dit:

396469000000/651/365=1668535 zonnepanelen van 270 watt nodig om een vergelijkbaar resultaat te bereiken.
1.668.535

1668535*143,85=€240.018.759,75

Canadian Solar Standard 270 Wp poly [CS6K-270P]
^270watt zonnepaneel voor €143,85 (zonder de 3% korting mee te rekenen).

Laat ik hier 500.000.000,- van maken in verband met omvormers e.d. dan komt er nog 250 mil bij ivm met installatiekosten e.d. en dan komt er nog eens 250 mil bij ivm mensen die hun dak moeten opofferen, dan nog komt ik niet bij de 1.4 miljard dollar.

Het kan aan mij liggen, maar als windenergie daadwerkelijk goedkoper claimt te zijn dan zonne energie vind ik het een ronduit erg hoog bedrag.

*Overigens kom ik met de 1,4 miljard inderdaad wel uit op net iets meer dan 3,5 (dollar)cent per kilowatt, het is weliswaar onvoorspelbare energie, voor op het grid, maar zelfs met batterijkosten erbij het misschien toch waard.
 
Last edited:
German offshore wind farm closer to powering mainland

Ik schrik wel van de kosten ""Compared to conventionally generated electricity, Arkona saves up to 1.2 million tons of CO2 per year," the company added. "The investment amounts to $1.4 billion.""

Ik heb sinds kort een app genaamd "Windcentrale", waarbij ik windmolen "De Jonge Held" volg, deze heeft een vermogen van 2300kW en levert volgens de voorspellingen 5066mW per jaar op. Ik ga er vanuit dat de Duitsers 3000kW windmolens installeren en verhoudingsgewijs vergelijkbaar veel opleveren per jaar.

5066/2300*3000 geeft 6607mW, maal 60 (want 60 windmolens), geeft 396469mW

Een zonnepaneel van 270 watt leverde vorig jaar per dag gemiddeld 651 watt op, de windenergie omgerekend naar zonnepanelen van 270 watt geeft dit:

396469000000/651/365=1668535 zonnepanelen van 270 watt nodig om een vergelijkbaar resultaat te bereiken.
1.668.535

1668535*143,85=€240.018.759,75

Canadian Solar Standard 270 Wp poly [CS6K-270P]
^270watt zonnepaneel voor €143,85 (zonder de 3% korting mee te rekenen).

Laat ik hier 500.000.000,- van maken in verband met omvormers e.d. dan komt er nog 250 mil bij ivm met installatiekosten e.d. en dan komt er nog eens 250 mil bij ivm mensen die hun dak moeten opofferen, dan nog komt ik niet bij de 1.4 miljard dollar.

Het kan aan mij liggen, maar als windenergie daadwerkelijk goedkoper claimt te zijn dan zonne energie vind ik het een ronduit erg hoog bedrag.

*Overigens kom ik met de 1,4 miljard inderdaad wel uit op net iets meer dan 3,5 (dollar)cent per kilowatt, het is weliswaar onvoorspelbare energie, voor op het grid, maar zelfs met batterijkosten erbij het misschien toch waard.

Een windturbine van 2,3 MW is vrij klein. Inmiddels zijn er 8 MW (Vestas 164 is zelfs opgehoogd naar 9 MW) turbines. Het Gemini windpark (boven Groningen) heeft 150 turbines van elk 4 MW. Jaarlijks verwacht men zo'n 2,6 TWh aan opgewekte elektriciteit.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
German offshore wind farm closer to powering mainland

Ik schrik wel van de kosten ""Compared to conventionally generated electricity, Arkona saves up to 1.2 million tons of CO2 per year," the company added. "The investment amounts to $1.4 billion.""

Ik heb sinds kort een app genaamd "Windcentrale", waarbij ik windmolen "De Jonge Held" volg, deze heeft een vermogen van 2300kW en levert volgens de voorspellingen 5066mW per jaar op. Ik ga er vanuit dat de Duitsers 3000kW windmolens installeren en verhoudingsgewijs vergelijkbaar veel opleveren per jaar.

5066/2300*3000 geeft 6607mW, maal 60 (want 60 windmolens), geeft 396469mW

Een zonnepaneel van 270 watt leverde vorig jaar per dag gemiddeld 651 watt op, de windenergie omgerekend naar zonnepanelen van 270 watt geeft dit:

396469000000/651/365=1668535 zonnepanelen van 270 watt nodig om een vergelijkbaar resultaat te bereiken.
1.668.535

1668535*143,85=€240.018.759,75

Canadian Solar Standard 270 Wp poly [CS6K-270P]
^270watt zonnepaneel voor €143,85 (zonder de 3% korting mee te rekenen).

Laat ik hier 500.000.000,- van maken in verband met omvormers e.d. dan komt er nog 250 mil bij ivm met installatiekosten e.d. en dan komt er nog eens 250 mil bij ivm mensen die hun dak moeten opofferen, dan nog komt ik niet bij de 1.4 miljard dollar.

Het kan aan mij liggen, maar als windenergie daadwerkelijk goedkoper claimt te zijn dan zonne energie vind ik het een ronduit erg hoog bedrag.

*Overigens kom ik met de 1,4 miljard inderdaad wel uit op net iets meer dan 3,5 (dollar)cent per kilowatt, het is weliswaar onvoorspelbare energie, voor op het grid, maar zelfs met batterijkosten erbij het misschien toch waard.

Euh... Moeial/wijsneus mode aan:

6607mW = 6607 milliWatt ofte 6,607 Watt.
Niet genoeg om je modem mee te voeden... . ;)

Megawatt = MW

Moeial/wijsneus mode uit.

:)
 
Ik heb sinds kort een app genaamd "Windcentrale", waarbij ik windmolen "De Jonge Held" volg, deze heeft een vermogen van 2300kW en levert volgens de voorspellingen 5066mW per jaar op. Ik ga er vanuit dat de Duitsers 3000kW windmolens installeren en verhoudingsgewijs vergelijkbaar veel opleveren per jaar.

Arkona Offshore Wind Farm, Baltic Sea - Power Technology
60 directdrive turbines van 6MW, totaal 385MW.
Bemoeial mode ook even aan: plaats her en der in je stuk even ‘uur’ of ‘h’ achter wat cijfers.
Wel handig voor de juiste rekensommen...
 
  • Like
Reactions: FVO