Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas geef ik het met AP op de snelweg rijden iets tussen de vier en vijf (schaal tien).
- Phantom Braking;
- Geen snelheidsborden lezen en de database is slecht;
- lane change werkt te vaak niet;
- lane change werkt gevaarlijk (weer terug naar oorspronkelijke baan);
- kan niet/slecht omgaan met invoegende auto's.
Kijk eens of de lenzen van je camera's niet vuil zijn. Ik geef AP op de snelweg 98/100 en die 2 missende punten wijt ik aan dat ie een jaar geleden eens over een brug ging en naar links stuurde. Gisteravond wou ie niet meer van rijvak wisselen naar rechts, en dat was opgelost nadat ik de lenzen had proper gemaakt.
 
Update via electric.

Starting this month, Tesla is including a new CCS adapter with all new Model S and Model X orders in Europe so that owners can take advantage of the growing CCS fast-charging networks on the old continent, according to an update on their website.

Update: Tesla responded to this story saying that the update on their website was inaccurate. It will not be standard and it’s unclear when it will be available as an accessory.

De corresponderende support page is ook aangepast. Jammer dat het nog niet bekend is wanneer de CSS adapter komt. Met het groeiende Ionity netwerk is dat op vakanties een mooie aanvulling op de Suc’s
Zeker omdat ze vaak direct aan de snelweg liggen

Ionity is wel héééél duur.
https://electrek.co/2019/02/01/audi-charging-pricing-structure-e-tron-electric-suv/
 
Moest laatst in Zwitserland uitwijken naar een andere Suc omdat er nog vier wachtende voor me waren.
Dat zal wel in Pratteln (Basel) zijn geweest. Ik ben daar nu drie keer geweest en altijd staan er locals heel erg lang te laden. De laatste keer op de terugweg vanuit Italië heb ik voor Egerkingen gekozen.
upload_2019-2-4_8-32-27.png
 
Inderdaad die van Pratteln. Daarvoor staat ook een 22 KW lader, die heb ik even gebruikt. Vervolgens uitgeweken naar Mulhouse, is ongeveer 45 km verderop.

Het hotel in Pratteln is trouwens prima, Heerlijke lunch gehad op de heenweg.

Dit was de eerste keer dat ik moest wachten bij een Suc. Dus na ruim twee jaar valt dat ook wel weer mee
 
  • Like
Reactions: Michel3
Logisch toch? Ik had eigenlijk wel 0 auto's verwacht.

Precies, je zou kunnen zeggen dat als je nog ruim 20 auto's in dat segment verkoopt in de maand dat een dergelijke regeling vervalt dan is dat eigenlijk best wel goed nieuws.

De vraag hierbij is ook hoeveel zijn er in december op kenteken gezet en pas in januari geleverd?

Die worden hier dus niet meegeteld omdat dit echt de kentekenregistraties van RDW zijn. Maar je hebt inderdaad gelijk dat er ook nu nog mensen een auto kopen die vorig jaar op kenteken gezet is dus dat scheelt ook nog een aantal verkopen.
 
Kijk eens of de lenzen van je camera's niet vuil zijn. Ik geef AP op de snelweg 98/100 en die 2 missende punten wijt ik aan dat ie een jaar geleden eens over een brug ging en naar links stuurde. Gisteravond wou ie niet meer van rijvak wisselen naar rechts, en dat was opgelost nadat ik de lenzen had proper gemaakt.

Bij mij zijn de afgelopen twee weken 2 camera's aan de linkerzijde van de auto vervangen.
Deze bleken soms op zwart te gaan met allerlei vreemde capriolen van de AP tot gevolg.
 
Precies, je zou kunnen zeggen dat als je nog ruim 20 auto's in dat segment verkoopt in de maand dat een dergelijke regeling vervalt dan is dat eigenlijk best wel goed nieuws.



Die worden hier dus niet meegeteld omdat dit echt de kentekenregistraties van RDW zijn. Maar je hebt inderdaad gelijk dat er ook nu nog mensen een auto kopen die vorig jaar op kenteken gezet is dus dat scheelt ook nog een aantal verkopen.
Nou, die moet je dus eigenlijk wel meetellen voor januari 2019 om een goed beeld te krijgen. Ook nu nog heeft Tesla nog een beperkt aantal 2018 auto's op voorraad. Dus dit kwartaal is het nog lastig voorspellen.
 
Precies, je zou kunnen zeggen dat als je nog ruim 20 auto's in dat segment verkoopt in de maand dat een dergelijke regeling vervalt dan is dat eigenlijk best wel goed nieuws.



Die worden hier dus niet meegeteld omdat dit echt de kentekenregistraties van RDW zijn. Maar je hebt inderdaad gelijk dat er ook nu nog mensen een auto kopen die vorig jaar op kenteken gezet is dus dat scheelt ook nog een aantal verkopen.
Vorige week is mij door Tesla verteld dat er nog een aantal auto's op voorraad staan, die in 2018 nog op kenteken zijn gezet. Je zou verwachten dat het aantal leveringen voor januari dan toch nog lager zou zijn.

Zie dat dit al gemeld was..:oops: