Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla niet zelf in de pers, maar misschien wel goed nieuws voor ze:

upload_2019-7-10_15-22-58.png
 

"Dit is behoorlijk ongewenst", zegt Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA). "Zo ontstaat tijdelijke import voor heel veel belastingvoordeel. Bovendien wil je tweedehands elektrische auto's hier houden, maar nu verdwijnen ze massaal naar het buitenland. Zo krijg je het geheel nooit op gang."

Ben benieuwd hoe Omtzigt er voor wil zorgen dat onze veel te dure Tesla's na afloop van 5 jaar belastingvoordeel niet naar het buitenland verdwijnen.
 
  • Like
Reactions: Superendo
"Dit is behoorlijk ongewenst", zegt Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA). "Zo ontstaat tijdelijke import voor heel veel belastingvoordeel. Bovendien wil je tweedehands elektrische auto's hier houden, maar nu verdwijnen ze massaal naar het buitenland. Zo krijg je het geheel nooit op gang."

Ben benieuwd hoe Omtzigt er voor wil zorgen dat onze veel te dure Tesla's na afloop van 5 jaar belastingvoordeel niet naar het buitenland verdwijnen.

Dat hadden ze beter voor eind 2018 kunnen bedenken...
 
Redelijk gedateerd nieuws gister op Quotenet:

‘Tesla is technisch failliet’
Het slaat helemaal nergens op (gister uitgelekt dat ze de productie nog verder gaan verhogen), maar waar ik het wel mee eens ben: De baas zegt en doet zo af en toe dingen dat je jezelf wel eens afvraagt of hij nog de juiste man op de juiste plek is. Van mij mag hij soms wel wat meer de luwte opzoeken en zich bezighouden met zijn raketten en met goede auto's bouwen. Laat een ander aansprekend figuur maar (mede) het gezicht naar buiten zijn...
 
  • Like
Reactions: pvh
waar ik het wel mee eens ben: De baas zegt en doet zo af en toe dingen dat je jezelf wel eens afvraagt of hij nog de juiste man op de juiste plek is.

Allemaal gratis reclamezendtijd. Objectief beschouwd blinkt Tesla juist uit in continuiteit: een duidelijk masterplan, dat keurig stap voor stap is uitgevoerd, onder leiding van inmiddels de langstzittende CEO in de automotive sector.
 
Vreemd verhaal. Ik ken via-via wat van autoproductie, en fouten en schade zijn menselijk, maar worden bij andere merken door gespecialiseerde 'repair' crews opgelost. Boutje vergeten, tie-wrap vergeten, ... de band stopt niet en het is dan aan die repair crews om het probleem op te lossen. Daar is niks abnormaal aan. Het lijkt me sterk dat dat bij Tesla anders zou zijn en ze geen repair crew zouden hebben maar de band zouden stil leggen... Het artikel zegt zelf dat Tesla zegt dat ze zo een teams hebben...

Maak je geen illusies: de band stopt voor niks, en fouten gebeuren, en die fouten worden normaal wel opgelost.