Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zeer sterk het idee dat door de verzekeraars misbruik gemaakt word van de hype/ nieuw merknaam die zo verbonden is aan hard accelererende Tesla die ook nog eens in de brand vliegen en duur te repareren zijn.
De verzekering is in de basis natuurlijk een grote pot waar iedereen wat in doet om er schades uit te kunnen betalen. De hoogte van de inleg wordt vooral bepaald door de hoogte van de uitgekeerde en verwachte schades, dus je premie wordt ook mede bepaald door het schadegedrag van anderen...

Maar begrijp ik het goed dat je voor WA 100 euro in de maand kwijt bent? Dat is inderdaad wel veel eigenlijk, bijna net zoveel als wat ik voor full casco betaal.
 
Flinke schade bij botsing in Vijfhuizen

dc782a20-cd98-11e9-88f1-0255c322e81b.jpg

De mobiele service is komende week wellicht niet direct beschikbaar :O)
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
De verzekering is in de basis natuurlijk een grote pot waar iedereen wat in doet om er schades uit te kunnen betalen. De hoogte van de inleg wordt vooral bepaald door de hoogte van de uitgekeerde en verwachte schades, dus je premie wordt ook mede bepaald door het schadegedrag van anderen...

Maar begrijp ik het goed dat je voor WA 100 euro in de maand kwijt bent? Dat is inderdaad wel veel eigenlijk, bijna net zoveel als wat ik voor full casco betaal.

Die grote pot ben ik het helemaal mee eens... zou het echter wel waarderen dat een verzekering het diefstal risico van een tesla op waarde schat en inziet dat gestolen tesla's een druppel op een gloeiende plaat zijn, net als tesla's die affikken....
Het grootste risico is dat ik zelf de auto in de prak rijdt, ofwel erger een ander dat voor me doet zonder het te kunnen bewijzen/te achterhalen.
Ik ben slachtoffer van mijn eigen idee... er zijn te weinig mensen die zo'n auto wa verzekeren denk ik
 
... er zijn te weinig mensen die zo'n auto wa verzekeren denk ik
Ik overwoog vorig jaar ook de overgang naar WA+, maar het verschil was inderdaad maar gering. En er kwam een aanvullende alarmeis om de hoek kijken, die er bij voortzetting van de all risks verzekering niet was.
Daarom toch maar niet gedaan. Maar weer eens kijken hoe de situatie einde van dit jaar gaat worden.
 
Ik begon met WA+ verzekering, maar nadat ik binnen 2 maanden bezit van achter was aangereden en vlak daarna dat iemand de voorkant heeft geraakt met van een parkeerplaats afrijden, heb ik toch maar voor de all-risk gekozen.
Daarna geen issues meer....:D

Ja precies, als het niet verhaald kan worden, kost het je eigen risico en bij de tweede keer ook nog no-claim...
 
Dat is misschien in Belgie zo, maar in Nederland is dat toch echt anders.
Waarborgfonds onder bepaalde omstandigheden! (kost je wel 250 euro, maar dat is verwaarloosbaar ten opzichte van no-claim)

Er zijn nogal wat voorwaarden voor het waarborgfonds, als je allrisk verzekerd bent geen waarborgfonds, geen getuigen of sporen --> geen waarborgfonds, vandalisme --> geen waarborgfonds,

maar nu terug naar "Tesla in de pers"

De Tesla 10% sale exempt vanuit China word goed ontvangen, koers hersteld weer een beetje. Verder ook al een flink aantal assembly robots in de nieuwe Shanghai GF die op dit moment worden opgebouwd of geconfigureerd.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Meest verkochte (geregistreerde) merk-modellen 2019 (jan t/m aug):

1. VW Polo - 9.295 stuks
2. Ford Focus - 7.925 stuks
3. Tesla model 3 - 7.823 stuks

https://www.bovag.nl/BovagWebsite/m.../2019/Autoverkopen-augustus-2019.pdf?ext=.pdf

Rekening houdend met de "4%-bijtelling-einde-jaars-sprint" kan dat nog wel eens richting nr 1 eindigen in 2019! ;)
De nummer 2 wordt zeker nog wel ingehaald.
De afstand tot nummer 1 zal zeker kleiner worden......

In 2020 zal de vlag er weer anders bij hangen :rolleyes:
 
Persoonlijk ben ik het eens met de conclusie, en zou weer voor de S gaan en niet voor de 3, tenminste als het budget niet is meegenomen in de overweging.
Tja, met die instelling zou je bij Mercedes ook vrijwel altijd voor de S-klasse moeten gaan. Tenzij je ruimte nodig hebt, dan ga je voor een Actros. :)

Wel leuke statistiek in Noorwegen (link). De Model 3 doet het erg goed, maar de Model S/X verkopen liggen ook daar helemaal op de kont. Denk dat veel mensen budget toch meenemen in de overweging. De Audi en Jaguar verkopen zullen waarschijnlijk ook alle pre-orders bevatten (net als bij de Model 3).
Norway-Top-20-Vehicles-January-to-July-2019-CleanTechnica-Chart.png