Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Of ja... het is dus echt waar hahaha, ze denken weer alleen aan mannen zeg... discriminatie! :rolleyes:
Nee hoor, kijk maar eens goed in de optielijst van Tesla, naast de kleur van de lak en interieur kun je nog meer opties kiezen;)
Er is zelfs ooit een petitie geweest op dit forum, nu snap ik pas waarom:)
Petitie: trekhaak voor álle Model 3
 
Voor iederen over elkaar heen buitelt, @FredericLambert is, zoals te verwachten..., wat vollediger in zijn verslaggeving dan het stukje op Nu.nl
Tesla Autopilot and Full Self-Driving claims are judged 'misleading' by German court - Electrek
Ik ben het trouwens helemaal met Fred eens!

Ik geloof dat die Duitsers niet beseffen hoeveel free publicity ze genereren voor Tesla.

Musk ruikt het al. Tweet van 1 woord en weer miljoenen bereikt, nog naast mondiale pers.

https://twitter.com/elonmusk/status/1283112475903156225?s=19
 
Ik geloof dat die Duitsers niet beseffen hoeveel free publicity ze genereren voor Tesla.
Ik denk het ook niet. De Duitse club die dit aanhangig heeft gemaakt bij de rechter, de Wettbewerbszentrale, is volgens eigen zeggen een volstrekt onafhankelijke 'Selbstkontrollinstitution für fairen Wettbewerb'. Alleen jammer dat het met dat onafhankelijk wel meevalt. Op hun website valt te lezen hoe ze regelmatig seminars organiseren in nauwe samenwerking met de automobielindustrie. In hun ijver om de traditionele autobouwers ter wille te zijn scoren ze met deze actie in eigen doel.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik zou dat als onzin kwalificeren. De term autopilot suggereert veel meer dan het systeem waar kan maken. Er wordt een verwachting gewekt die te ver gaat als je niet ingelezen in de materie bent. Dat heeft niets te maken met of je weet hoe een autopilot in een vliegtuig werkt, noch met andere autofabrikanten.
 
  1. Wat nou? Tesla-reclame?
  2. Ahhh, ze hebben problemen met "auto-pilot".
Hier een filmpje hoe je een autopilot in een 737 programmeert. Kwestie van dat je denkt dat piloten ook niks doen.


Yep, 16 minuten.
Dit heeft niets te maken met het programmeren van de autopilot. Dit is de FMS. Dat is voor performance en navigatie.
Sorry maar behalve Tesla’s heb ik hier ook nog verstand van.
 
Dit heeft niets te maken met het programmeren van de autopilot. Dit is de FMS. Dat is voor performance en navigatie.
Sorry maar behalve Tesla’s heb ik hier ook nog verstand van.
Zonder dat je de FMS programmeert doet de autopilot toch niks meer dan rechtdoor vliegen? ;)

En hoeveel knoppen moet je aanzetten om autopilot te activeren? ;)

Mijn punt is dat hoewel “navigate on autopilot” in een tesla absoluut geen FSD is, het uitgebreidere functionaliteit is dan wat “autopilot” in de luchtvaart betekent.