Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg heel recent nog de vraag hoever je op benzine kwam als accu leeg is.....

precies ja, ik kan ook enkele voorbeelden benoemen van opmerkingen als"

"je laad vast alleen op als het uitkomt verder rijd je gewoon op benzine"
en
"hoe ver kom je als zowel de accu en de tank vol zijn"

ze bestaan echt nog bij bosjes.... vaak zijn het dezelfden die na de uitgebreide uitleg erg geinteresseerd overkomen en vervolgens zeggen dat ze wachten op hun waterstof auto
 
  • Funny
Reactions: LaurensH and Cely
precies ja, ik kan ook enkele voorbeelden benoemen van opmerkingen als"

"je laad vast alleen op als het uitkomt verder rijd je gewoon op benzine"
en
"hoe ver kom je als zowel de accu en de tank vol zijn"

ze bestaan echt nog bij bosjes.... vaak zijn het dezelfden die na de uitgebreide uitleg erg geinteresseerd overkomen en vervolgens zeggen dat ze wachten op hun waterstof auto
Soms krijg ik de vraag hoe ver kun je rijden met een Tesla. Mijn antwoord is dan nog wel eens dat je zonder veel problemen 200.000 kilometer kunt rijden maar dat je wel af en toe laden onderweg.
 
Naast de auto’s, solar en software services loopt de handel in credits ook best aardig:

,,...it also sold $428 million worth of regulatory credits in the quarter, an increase over the $354 million in credits it sold during Q1.”
Klopt, en de rekensom met $100 miljoen winst betekent dat ze (verwacht door sluiting fabriek) een negatief resultaat hebben op de productie van auto's. Hoogstwaarschijnlijk tijdelijk. Corona enzo.

Heel knap van Tesla.
 
Naast de auto’s, solar en software services loopt de handel in credits ook best aardig:

,,...it also sold $428 million worth of regulatory credits in the quarter, an increase over the $354 million in credits it sold during Q1.”

Jammer dat enkele prominente media-outlets de huidige winstcijfers van Tesla grotendeels aan die credits toeschrijven:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2020-07-23 om 09.32.16.png
    Schermafbeelding 2020-07-23 om 09.32.16.png
    197.9 KB · Views: 52
Juist, aan die credits. Hoewel ik het op zich een goede zaak vind dat de maatschappij autobouwers verplicht de ecologische kaart te trekken, heeft dit mechanisme voor de klassieke autosector iets auto-destructief. (snap je de woordspeling?)
en dan ook aan de post accounts receivable. Het zijn die AR die Einhorn op de korrel nam. Het lijkt me zo'n post waarmee je de cijfers wat kan masseren. Het is duidelijk dat Tesla geen "rood" kwartaal wilde schrijven en er met wat creatieve boekhouding in geslaagd is winst te maken.
Accounts receivable growing while revenue is shrinking for a company that demands payment before delivery???[\quote]
EdjwIobXoAIKiD-
 
  • Like
Reactions: horta
Juist, aan die credits. Hoewel ik het op zich een goede zaak vind dat de maatschappij autobouwers verplicht de ecologische kaart te trekken, heeft dit mechanisme voor de klassieke autosector iets auto-destructief. (snap je de woordspeling?)
en dan ook aan de post accounts receivable. Het zijn die AR die Einhorn op de korrel nam. Het lijkt me zo'n post waarmee je de cijfers wat kan masseren. Het is duidelijk dat Tesla geen "rood" kwartaal wilde schrijven en er met wat creatieve boekhouding in geslaagd is winst te maken.
Ik weet niet of dat creatief boekhouden is, die credits worden toch altijd op deze manier opgevoerd? Zou creatief zijn voor die reden als ze het dit kwartaal anders hadden opgevoerd.
Die credits worden in de toekomst wellicht wel eens minder maar tot nu toe is het niet aan Tesla te danken dat dat bedrag groeit maar aan de andere autobouwers.